ahmet şafak vs ahmet kaya

entry185 galeri3 video7
    1.
  1. birinin sesi ve şarkıları kendisini türkiye'de efsane yapacak kadar iyidir. diğeri de ülkücüdür, kısaca.
    27 ...
  2. 2.
  3. vs

    işte budur fark açık açık ortadadır. fazla söze gerek yok.
    11 ...
  4. 3.
  5. itlerin anlayamayacağı kadar delikanlıdır ahmet abimiz. onu anlamak için önce adam olmak gerekir. bir sanat ustasıdır. 6 kitap yazmıştır şimdiye kadar. gazetecilkte yapmıştır köşe yazarlığıda yapmıştır. sayısız makale kaleme almıştır. sinemalarda oynamış, senaryolar yazmış, program sunmuştur. memleket sevdalısıdır. daha ne olsun ?

    Peki ahmet kaya ne yapmıştır. apoya şarkı yapmıştır, arabamı şerefsizlerin ülkesinde bıraktım demiştir. milli hassasiyetleri olmayan insanlar ahmet kayayı, ülke sevdalıları ahmet şafakı sever. aradaki fark bu kadardır.

    (bkz: yalnız kurt)
    27 ...
  6. 4.
  7. ahmet şafak'ın ismini duyan ülkücü sayısı ahmet kaya dinleyen ülkücüden azdır.
    38 ...
  8. 5.
  9. ahmet safak adamdır. Gerisi yalandır..!
    16 ...
  10. 6.
  11. ahmet şafak yalnız kurtmuş, oysa ahmet kaya yalnızlaştırılmış insandı.

    nefret büyük bir suç.
    işlemeyin.
    23 ...
  12. 7.
  13. ahmet safakı hala duymamış insanlar onun hakkında nasıl fikir yürütebilirler...ahmet safak medyatik bir sanatçı olmaktan hep kaçınmıştır. Çünkü sistemi eleştiren birisi, yaşantısıyla, duruşuyla diğer sanatçılara örnek olmalıydı. Ahmet safak bir kültür abidesidir. Şuanda yayınlanmis 6 kitabı vardır. 2 polisiye roman, şöhret sanati öldürdü cinayeti ben gördüm ve sosyal politik inceleme kitaplari..gazete yazarıdir sayısız makaleler kaleme almıştır...sonra bir sinema oyuncusudur. Ve dizilerle de başrol oynamıştır. Hatta bir dizide başrol oyuncusuyken toplumdaki duruşunu zedeleyecek bir sahnede oynamak istemediği için diziden ayrılmıştır. Ahmet safak o diziden ayrıldığında reytingler çok iyiyken birden dizi reytingleri düşmüş ve bi kaç bölüm sonra yayından kaldırılmıştır. Işte şöhretperest olmayan bir Sanatçı. Ahmet safak'ı tanımayanlar ancak popüler pop kültürünün, şöhret dünyasının kölesi olmuştur ve bunun için tanımamaları çok doğaldır.

    Iddia ediyorum türkiyede aydın sanatçı kimliğinde Ahmet safak kadar bilgili ve kültürlü bir tek sanatçı daha yoktur. O bir ideolojinin değil, büyük türk milletinin sanatçısıdır. Gurur duy turkiyem ahmet safak bizim sanatçımız..

    Tanımayanlar lütfen biraz katıldığı programları izlesin işte o zaman bana hak vereceklerdir.
    17 ...
  14. 8.
  15. biri vatanseverdir yaptığı her şarkıda vatan sevgisini bayrak sevgisini şehadeti anlatır
    diğeri vatan hainidir yaptığı neredeyse her şarkıya aykırı bir şey koymuş bir şarkısındada
    bebek katilini özlediğini kendi ağzıyla söylemiştir.
    11 ...
  16. 9.
  17. Lütfen Ahmet Şafak ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmayanlar, onu haketmediği şekilde eleştirmesinler. diğerinin üzerinde durmaya deymez..bu başlığıda çok yanlış buldum...
    6 ...
  18. 10.
  19. şafak ın davası şanlı kayanın davası kanlıdır.
    15 ...
  20. 11.
  21. ahmet şafak kadar iyi bir sanatçıya haketmediği mesajların bulunduğu başlık.Ahmet Kaya'nın sesi haricinde hiç br artısı yok.Gerek karekteri gerek kişiliği.Ahmet Kaya,Ahmet Şafak ile yarışamaz bile.
    10 ...
  22. 12.
  23. ahmet kaya' nın geliştirdiği protest müzik dalında, kendisinden sonra zorunluluk gereği ortaya çıkarılmış bir tiptir ahmet şafak. ortaya çıkarılmasındaki sebep ise, reislerin bile gizli gizli ahmet kaya dinleyip, ağlamasıdır. ülkücü ideologların (!) bu duruma bir çare bulması şarttı elbet. onun için çareyi, ülkücü gençliği yatıştıracak bir ikame üretmekte buldular.
    fakat her kötü taklit gibi yok olmaya mahkum bir müzik yapacaktı ahmet şafak...
    çünkü ahmet kaya, ezilen tüm güruhların dinleyince kendisini bulduğu, özgün bir ses ve müzik demekti. bu ses o kadar güçlüydü ki; türk, kürt, çerkes milliyetçi, solcu, anarşist vb. şekilde ideoloji ve ırklar üstü bir paydaydı adeta.
    yaşamın bizzat içinde, ezilen kesimler, farklı ideolojiler sayesinde bölünüp, kontrol edilebilmektedir. karşıt vektörlerin birbirini dengelemesi sayesinde devlet' e fazla iş düşmez bu sayede.
    bu vektörel etkinin yönünün kayıp yekpare bir güç olma ihtimali, yani ezilenlerin tek ses olması olasılığı devlet denen mekanizmanın en büyük korkusudur. çünkü burjuvanın çıkarlarını muhafaza etme misyonu bu durumda imkansız hale gelecektir.
    ahmet kaya' nın sesi ve müziği, bu korkuları canlandıran bir etmen olmuştur. dolayısıyla mekanizmanın dişlileri arasında yok edilmiştir. ha ahmet şafak vardı de mi muhabbetin başında?
    harbiden;

    (bkz: ahmet şafak ne lan)
    18 ...
  24. 13.
  25. ideologları dağlar olan kitleler.. ahmet şafak ahmet kaya ile kıyaslanamaz bana göre... ahmet kaya bir başyapıttır.. dosta düşmana karşı şarkısını dinleyen dipten milliyetçi arkadaşların bile 'devrimci mücadele'ye ayak basacağı muhtemeldir.. ayrıca ahmet kaya'nın şarkılarını severim düşüncesini sevmem diyen 'ne şiş yansın ne kebap'çı arkadaşlara hodri meydan diyoruz.. biz ahmet şafak'ın düşüncesini sevmeyiz şarkılarını da.. herkesten de böyle dik duruşlar bekleriz.. çünkü ahmet kaya'nın düşüncesini sevmeden ne 'başkaldırıyorum'u ne 'mavinin türküsü'nü, ne başımbelada'yı ne 'kum gibi'yi ne de başka bir ahmet kaya başyapıtını yürekten hissetmenin hükmü vardır..
    5 ...
  26. 14.
  27. pele vs inamoto gibi bir karşılaştırmadır. bakın kimin pele olduğunu söylemiyorum ama herkes tahmin edebiliyor. demek ki konuşacak bir şey yok.
    4 ...
  28. 15.
  29. ahmet şafak kimdir bilmem ama ahmet kaya bir yönü hariç süper bir insandır.

    yukarıda okuduğuma göre ülkücü bir arkadaş bu ahmet şafak fakat sesi güzel ise ülkücü olması bir şey değiştirmez dinliyenler için.
    0 ...
  30. 16.
  31. azerbaycanli dilqem ahmet isimli yazarın '' iki ahmet'in farkı '' başlıklı yazısını türkiye türkçesine çevirdim. işte o muhteşem yazı :

    yazının linki: http://www.axar.az/index....=1294:ahmet&Itemid=20

    yazının tamamı :

    Dilqem Ahmet

    Bugün Azerbaycan'da birbirine zıt iki insan, iki sanatçı dinlenilir.

    Milletçilerin sanatçısı Ahmet Şafak ve solçuların sanatçısı Ahmet Kaya.

    Biri "Karabağ", "Azerbaycan" şarkılarının yazarı, diğeri "Biz Apoyu Özledik" şarkısının yazarı.

    Biri "Çanakkale kar altında, Mehmedim dağlar ardında" söyleyen biri, diğeri "Kürdüz ölene kadar" söyleyen biri.

    Ahmet Kayanın resmi ölümüne dek yayınladığı tüm eserler özel arşivimde var ve hemen sanatçının bakış açısını anlamak açısından hepsine kulak asmışam.

    Sanatçının milliyeti olmaz denilir. Bu açıdan Ahmet Kaya dinleyicileri onun ancak isyancı, protest odaklı şarkılarının devrimci duygular yarattığını belirtiyor. "Şafak Türküsü" ne, "Giderim" e kulak veren bir insanın hangi hisleri geçirdiğini net biliyorum. Milliyetçiliğin savadsızlıq, geriçilik olduğunu düşünen kesimin Kürt milliyetçiliğinin öncül isimlerinden Ahmet Kayanın ideallaşdırmasındakı riyakarlığı da biliyorum. "Beni bul anne" söyleyen Ahmet Kayanın özlediyi Aponun binlerce Türk annesini gözü yaşlı koyduğunu da biliyorum. "Kafama sıkar giderim" söyleyen Ahmet Kayadan farklı olarak aşağılanarak PKK teröristleri ile aynı tabakaya konulan Türk generallerinin şeref ve namusları için qafalarına nasıl sıktıklarını da biliyorum. "Hani Benim Gençliğim Anne" söyleyen birinin özlediyi Aponun yüzlerce Mehmetçiğin gençliğine son koyduğunu da biliyorum. Onun şarkılarına kulak veren PKK-lıların dağlara nasıl çıktığına da biliyorum. "Yorgun Demokrat" ın özlediyi Aponun Türkiye'nin demokratik düzenine en güçlü tehdit olduğunu da biliyorum.

    Ahmet Kaya hakkında doğruları yazmaya çalışan Türk köşe yazarlarını genellikle "ölmüş insanın arkasından konuşmazlar" ismi ile eleştiri saldırısına maruz koyuyorlar. En garibi şu ki, uzun süre Hürriyet gibi bir gazetenin genel yayın yönetmeni olmuş Ertuğrul Özkök; neredeyse bir zamanlar Ahmet Kaya hakkında yayımladığı meqalelere göre hain damgası vurmaya çalışırlar. Geçenlerde Erdoğan "Ahmet Kaya haksızlık yaptıq söyledi". Yani binlerce insanın önünde "vallahi Apoyu Özledik" söyleyen birine haksızlık yapıldığını söylüyor Türkiye'nin başbakanı. Türkiye'de kürdəsilli sanatçılar yeterincedir ve neden onlara değil de Ahmet Kaya haksızlık yapıldığı söyleniyor?

    10 Şubat 1999, Türkiye Maqazinçiler Derneği'nin ödül gecesinde Ahmet Kaya yılın sanatçısı seçilerek ödül takdim olunur. Ödülü alan Ahmet Kaya şunları söylüyor: "Ben bu ödül için insan Hakları Derneği'ne, Cumaertsi annelerine;, tüm basın çalışanlarına ve tüm Türkiye halkına teşekkür ediyorum. Bir açıklama da var. Şimdi hazırladığım ve önümüzdeki günlerde yayımlayacağım albümde bir Kürtçe şarkı söyleyeceğim ve bu şarkıya klip çekeceğim. Aramızda bu klibi yayımlayacaq kalpli televiziyaçıların olduğunu biliyorum, yayımlamazlarsa, Türkiye halkı ile nasıl hesablaşacaqlarını bilmiyorum ". Salona çöken ani sükutdan sonra tam manasıyla Ahmet Kaya linç edilmeye başlanılır, üzerine kaşık ve çengeller atılıyor. Ardından sahneye çıkan Serdar Ortaç kendi şarkısının sözlerini biraz değiştirerek "Bu devirde kimse sultan değil, padişah değil. Atatürk yolunda Türkiye! Bu vatan bizim, ellerin değil! "Okuyarak olayları daha da gerginleşdirir. Yıllar sonra aynı adım bir üniversitede konser verirken Ahmet Kaya fanları tarafından Serdar Ortaç ediliyor. Çok gariptir ki, bu ödül gecesinde Serdar Ortaç'ın yaptığı hareketi ayakta alqışlayanlar arasında diğer bir kürd asilli sanatçı Mahsun Kırmızıgül de vardı. Aynı gece Ahmet Kaya haksızlık yapıldığını normal düşünebilen herkes kabul ediyor. Bir insanın kendi dilinde şarkı söylemek istemesi, ona klip çekmesi ve vatandaşı olduğu devletin televizyon kanalında yayımlamasını istemesi onun en doğal hakkıdır. Nitekim, bugün TRT 6 kanalı ancak Kürtçe verilişlər ve şarkılar yayımladı. Ahmet Kayanın kendi mensubu olduğu halkın sorunlarını qabartmasında da herhangi bir sorun yoktur.

    "En çok istediğim ben öldükten sonra, arkamdan bu ülkeyi sevmedi demesinler" söyledi Ahmet Kaya. Ahmet Kayanın Türkiye'yi sevip-sevmemesini net söylemek mümkün olmasa da, milyonlarca Türkiye vatandaşının onu sevdiği bir gerçektir. Ama bu milyonların sevgisine rağmen Berlin'de verdiği konserde açıkça Abdullah Öcalan için yazdığı "Vallahi Apoyu Özledik" şarkısını yüksek hazla okuması ve bu zaman PKK bayraklarının havada sallanması, Kürtlerin haykırışları onun milyonlarca dinleyicisine, şehit olan binlerce Mehmetçiğin ruhuna hakarettir. O görüntüye bakınca, saçlarına yıldız düşmüş koparma anne "söyleyen Ahmet Kaya hiç de samimi görünmüyor, yorgun demokrat hiç de demokrat görünmüyor. Ben Medya TV'de yayınlanan bu videoya bakarken ((vid:#16539) + ++ +) Ahmet Kaya dinleyicileri adına utandım, bu tür tefekkürde olan bir sanatçının Azerbaycan'da kahraman gibi gösterilmesine, Facebook'un qaragüruhçu tabakasının onu tebliğ etmesine üzüldüm .

    Sevindiyim hal odur ki, ne iyi bu qaragüruhçulardan farklı olarak, sağduyulu Azerbaycan Türk gençliğinin sanatçısı olan Ahmet Şafak var. "Sadece kurt" dan başlayan ve "Aşk ve Vatan" ile devam eden bir sanat yolu, "Türk asrına girerken girerken" (1992), "Kavramlar Dokunmak (1993)," Yükselen Milliyetçilik ve Liberal ihanet "(1995)," Kan Meclisi 1915 "(2007)," Kurt "(2008)," Şöhret Sanatı Öldürdü, Cinayeti Ben Gördüm "(2009) gibi kitapların yazarı, Karabağ konusunda yazılan en muhteşem şarkılardan birinin yazarı, Azerbaycan Türkiye dostluğuna adadığı" Azerbaycan "şarkısı, Bakü'de verdiği konser sırasında elde ettiği geliri Azerbaycan ordusuna yardım olarak affetmesi Ahmet Şafakın büyüklüğünün ve sevgisinin simgesidir. iki yıl önce 3 Mayıs Türkçülük gününde konser veren zaman Ahmet Şafak hayranlarının, Türkçülük ruhuyla şekillenen gençliğin hayqırtısı ile, Medya TV-de yayınlanan Ahmet Kaya konsertindeki haykırışları kıyaslamaya çalışıyorum. Benim PKK bayrağı dalgalanan tarafı tercih edenlere, bir teröristin özlendiyi ortamı tercih edenlere yazığım geliyor. Sanatın milleti olmaz, ama hiçbir sanat teröre destek de olamaz. iki Ahmetin farkı budur.
    8 ...
  32. 17.
  33. ahmet şafak adamdır, ahmet kaya neyse lan ölmüş adamın arkasından sövmiycem.
    7 ...
  34. 18.
  35. milli duguları zayıf olan veya içinde bir parça vatan sevgisi olmaya yada daha ileri gidecek olursak, türk milletine düşman olanlar ahmet kaya dinler..

    tek derdi milli kültürünü korumak, türk'çe yaşamak ve kendi nefsi arzularını bir yana bırakıp büyük türk milletinin geleceğe ait yürüyüşünde bende varım diyebilenler ise ahmet şafak'ı dinler..

    iki ahmet arasında ki fark budur işte!
    4 ...
  36. 19.
  37. Şu an ahmet kayadan fabrika kızını dinliyorum ve ben 30 nolu girdi sahibi arkadaşa göre mensubu olduğum türk milletine düşmanım.

    Ama kendisi ahmet şafak dinlediği için bu ülkeyi çok sevmekte, ve ülkeyi sevmenin sadece bu ülke için ölmeye hazır olmak olduğunu sanmaktadır.

    Hadi ordan, hadi hadi dediğimdir.
    8 ...
  38. 20.
  39. ahmet şafakla bu piçin ismini yanyana getiren başlık. ahmet şafak sesi ve duruşuyla bu milletin gönlünde yer etmiştir ahmet kaya ise sadace bölgesel bir sanatçı artığıdır. yukarda ülkücülerin ahmet kaya dinlediği söylenmiş tuhafıma gitti hayret kimmiş o ülkücüler acaba.
    6 ...
  40. 21.
  41. ahmet kaya insanı sever, ahmet şafak ülkeyi.
    ahmet kaya "vatan hainliğine devam eden" güzel insanlardandır, ahmet şafak resmi ideolojiye yakın ideolojiye mensup olduğu için hiç bir zorlukla karşılaşmayacaktır.
    ahmet kaya halktır, ahmet şafak halka jopla giren polistir.
    ahmet kaya halkların müzisyenidir kürdü-türkü dinler, ahmet şafak faşistler dışında dinlenemeyecek dar bir heriftir.
    7 ...
  42. 22.
  43. Ahmet kaya'yı ideolojik manada sevmediği için ona hakaret etmekte beis görmeyen ve kendisine faşist deidğimizde kızanları görmemi sağlayan karşılaştırma.

    Ayrıca bu ülkede yaşayan herkes en az 1 ahmet kaya şarkısı bilmektedir ve genellikle şafak türküsüdür. Ha bana sorsanız ahmet şafak türküsü şarkısı bilir misin sanırım yüreğinle gel diye bir şarkısını biliyorum ama onun mu kesin bilmiyorum.
    2 ...
  44. 23.
  45. sadece ses ve yorum yarıştırıyorsak eğer ahmet kaya. *
    4 ...
  46. 24.
  47. her yerde ses olarak da duruş olarak da ahmet şafak dinlemeyenler dinlesin.. sonra yorum yapsın
    4 ...
  48. 25.
© 2025 uludağ sözlük