biri laik azinligi temsil ederken, digeri halkin kahramanidir.
biri vetomatik iken, diger kabulmatik olacaktir.
biri parlak ancak digeri seksi biyiklidir.
biri gidici digeri gelici.
biri tek parti iktidarını daha tutarlı ve mantıklı *kararlar almaya itmiş kişidir, diğeri ise ak denilene kara diyebilecek cesarette olamayacak *kişidir. *
aradaki farkı önümüzdeki 7 sene gösterecektir.. bir kısmımız nerden nereye derken diğer kısmımız sevinip duracaktır..
ancak yine de aklıma gelmesin diye uğraşsam da;
"türkiye'de cumhuriyetin sonu geldi. kesinlikle laik sistemi değiştirmek istiyoruz" diye zamanında edilmiş bir cümle var.. kimin söylediğini biliyorsunuz..
o zaman sevinenler açısından bu laf; aynı zamanda laik sistemi değiştirmek isteyen ve türkiye cumhuriyetinin sonunun gelmesini isteyen kişilerin de ön kabulu oluyor..
hepsini unuttuk.. derdimiz yanılmamız; yanlış çıkmamız..
birinin ırsi kökeninde bi miktar kürtlük vardır, diğerinde ise araplık vardır. fatihten bu yana, celal bayar hariç, üç göbek öncesine kadar saf bir türkün ülkenin başına geçememesine ilginç örnektir.
not: ahmet necdet sezer'in dedesi, dedemin dedesi olmaktadır ve ....t.r. faşist bir aşağılama olarak algılanmasın, dikkat çekici bir ayrıntı işte...
biri sadece chp'nin cumhurbaşkanı sanılmaktadır; diğeri ise alabileceği maksimum oy %47 olan akp'nin c.bşk. aday adayıdır, çıkıp daha mertçe "ben adayım" bile diyememektedir.
biri düz adamdir ufku dardir, kaliplara mahkumdur ama, digeri gelisir, yenilikcidir, dünyayi gerektigi gibi görebilir.
biri hukukcudur ama hukuk tanimaz, digeri tabir-i caiz ise nur gibi temizdir, temizligi tanir.
biri teröristleri affeder, digeri ise asla ilki kadar affedemeyecektir eger affetmek istese bile, keza birinin affettikleri terörist sayisi t.c cumhuriyetinde rekordur.
biri "gelisir, yenilikcidir, dünyayi gerektigi gibi görebilir." sanılır ama gericinin tekidir. (kaynak, en azından 1995 ve öncesindeki açıklamaları)
birine "biri düz adamdir ufku dardir" denilir, ama birilerinin bağırlarını daraltır, ter yapar, inletir.
birinin ağır abisi elebaşına "sayın", şehitlerimize "kelle" der, ama çok geniş açılı, ufku evrenin diğer ucuna varan ak melek taraftarları gider diğer ötekisine bok atar.
birisi için "demokrasi amaç değil araçtır"; diğeri için ise hukuk, "bizim borumuz öter, arkamızda kapı gibi %47 var" diyen sahte demokrasi dayatmacılarına karşı nadiren araç olabilmektedir, gerekir de zaten. silahını namertçe çekene, karşılık vermezseniz sizi namertçe vurur çünkü.
(bkz: boyle basa boyle tarak)
birisi prof. dr. haydar baş gibilerden daha düşük ünvanlı bir akademisyendir. diğeri ise 30 küsür senelik hakimlik yapmış, bunun 14 senesinde anayasa mahkemesinde görev almış, dolayısıyla kariyeri c.başkanlığı öncesinde tavan yapmış bir devlet adamıdır.
biri gerçekten halkçıdır. diğerinin halkçı olduğu iddia edilmektedir. diğeri yuzde yirmilik bir kısmı temsil eder. diğeri cumhurbaşkanlığı seçimi referandumla olsa yuzde elliyi rahat rahat geçer. biri teröristleri affeder. diğeri yurtdışındaki teröristlerin türkiye'ye iadesi için uğraşır. biri alakalı alakasız yerde laiklik uyarısı yapar halkın tek sorunu laiklik sanır. diğeri halkın içinden gelmiştir. halkın sorunlarını bilir ona göre davranır. biri atanmıştır. diğeri seçilmiş.
şeyhinin dizi dibinde oturanlar, arkabahçelerinde yetiştirdikleri çiçekleri besmele ile sularken, hastalıkları bilimsel yöntemlerle açıklanmış tedavisi mümkün olmayan kişilerin, cezai hüviyetlerini yitirdiklerini gözden kaçırmış olmalılar ki anayasal bir hükm ile ilgili böylse bir yargıda bulunabiliyorlar.
not: bu arada cezaevlerinden çıkan tutsakların büyük bir kızmı her nasılsa hastalıklarının iyileştiği gerekçesi ile tekrar cezaevine konulmuş yada haklarında tutuklama kararı çıkarılmıştır.