her neyse, ya bir siyasi program izliyorsun yayına bağlanan kürtçü, ahmet kaya üzerinden argüman sunuyor. ahmet kaya bu konu için şöyle buyurmuştu diyor. bir ödül töreni yaklaşır, zamanında ahmet kaya'ya çatal atıldı orada denilir, konu gene ahmet kaya'ya bağlanır.. bir konu açılır ahmet kaya vatanında yaşayamadı, vatanında veremedi son nefesi denilir. müziği konuşulur, adamın şarkıları efsaneleştirilir.
yani arkadaş ahmet kaya'yı rahmetli pavarotti'den dahi iyi bir müzik adamı, ya da en büyük siyasetçilerden dahi daha iyi bir siyasi fikir sahibi aşmış bir kişilik ilan ettiniz. ona yöneltilen bir eleştiriyi kabullenemez oldunuz. yaş da 25 yani az çok biliriz onun dönemini. öyle değildi. tamam huzur içinde yatsın, ama öyle deha değildi.
özet: yani çok iyi projeleri vardı, yaşasaydı dünyanın kaderi değişirdi gibi bir olayı yok.
demet akalın dinleyip, serdar ortaç milliyetçiliğinden etkilenenlerin kendi uydurmasından başka bir şey değildir. ahmet kaya gerek kimliği, gerek eserleri ile kalitesini, tarzını her daim ortaya koymuş, başarılı bir isimdir. kimse en büyük siyasetçilerden daha iyi bir siyasi tarzında bir yaklaşımda ise bulunmamıştır. götünden element uydurup buna inanmak böyle bir şey olmalı sanırsam.
yaşasaydı dünyanın kaderini tek başına değiştiririm gibi bir iddiası olmayacaktı zaten.
tekrar entry girmeye gerek bırakmayan edit; bir defa döt olduğunuz zaman "ama onlar kürt milliyetçisi..." geyiğine sarmayın la. söyleyebilecek bir defalığına başka bir sözünüz olsun ak.*
götümüzden element uydurmayalım deyip, her ahmet kaya eleştirisi yapanları
demet akalın / serdar ortaç vb'lerden etkileniyor diye eleştirmek, başlı başına götten element uydurmaktır. kaldı ki kimsenin eller havayacıların o boş siyasi fikirlerinden etkilendiğini göremedik bugüne kadar.
neyse konuya dönelim. ahmet kaya denilince neden böylesi bir kollama ve tahammülsüzlük baş gösteriyor. kürt olduğu içinse hayır. yoksa nihat doğan, izzet yıldızhan vari türkücülerle yapılan geyiklere de karşı çıkardı kimileri. fakat işte iş ahmet kaya oldu mu bir ayrı oluyor. neden peki ? ahmet kaya'yı bir siyasi obje olarak görmekten. ahmet kaya denilince akla direkt olarak kürt milliyetçiliği gelmesinden. ahmet kaya denildi mi kürt milliyetçilerin aşka gelmesinden. ahmet kaya'ya yapılan her eleştiriyi kürt milliyetçiliğine yapılan bir eleştiri olarak görmekten.
ahmet kaya bu toprakların yetiştirdiği en cesur sanatçılardan birisidir. öyle olmasaydı, diğerleri gibi (bkz: nihat doğan) iktidar yardakçılığı yapar ya da halkını aşağılardı. (bkz: demet akalın)ayrıca öyle birisi olmadığı için hem siyasi tavrını hem de insani kişiliğini yeni yetme tiplerin anlayamaması çok normaldir. ahmet kaya'yı sadece kürtler değil ; bu topraklardaki bir çok insan dinler. siyasi görüşü ne olursa olsun bir çok insanın saygı duyduğu hala şarkılarını dinlediği bir sanatçıdır.
özet geçiyorum; her beyinin algılayamayacağı türden eserler ortaya koyan bir sanatçıydı.
dozu giderek artan gereksiz sevgi gösterisinin, kürtçülere fayda sağlıyor olmasına dikkat etmek gerekmektedir. sanatçı kişiliği, siyasal görüşlerinin arkasında kalmaya başlamış, kürtçü tayfanın simgesi haline gelmiştir.
bir kişiye yüklenen anlamın miktarını belirlemeye kalkışan haddini bilmez kişi söylemi.
kime ne kadar anlam yükleneceğini kendince hükme bağlamış olmalı ki: verilen değerin gereğinden az, gereğinden fazla ya da tam gerektiği kadar olduğuna karar verebilmekte ve bunu paylaşmaktadır.
insanlar, kendi anlamlarını kendileri yükleyebilirler, bunun ne kadarının gerekli olduğuna kendileri karar verebilirler.
seveni kadar sevmeyeni de var .neden ahmet kaya nın sevilmeme durumunu hesaba katmıyorsunuz ? onu sevmeyen herkesin serdar ortaç milliyetçiliğine sahip olduğunu düşünmek kadar aptalca bi tutum olamaz.seven de buraya yazıyor sevmeyende ,