-oyuna önce "ally" başlayıp bir anda "enemy" olabilirler. dikkatli olunmalıdır.
-muhtemelen bir bölük en fazla 5 kişiden oluşacaktır, küçük timler halinde ordu çıkarılabilecektir, düzenli halde yürümeleri imkansız olacaktır.
-sürekli 'wood please','gold please' diye tuttururlar. gelin lan yardıma deyince hiç bakmazlar bile.
(bkz: vergi vermeyiz yardım alırız)
-boş duran villagerlar düşman farmlarına gidip mevsimlik işçi olur, kapıdan çevrilirse kavga çıkartır, uğraştırır.
-balık tutmak için gemilere 10 kişi doluşup sahil bölgelerini istila ederler. *
köylülere görev verildiğinde "tamam yaparım" cevabı değil, "bana ne devlet yapsın lo" cevabı alınabileceğinden dolayı kürt ırkı oyuna konmamış olabilir.
bir de siege workshop'ta üretilebilecek kürt silahı mayının tasarımını yapamamışlar. öyle diyolla.
Age Of Empires'ı sadece savaştan ibaret sanan yazarın hezeyanı.
Age Of Empires oyunu dünyada farklı şekillerde iz bırakmış kırk kadar milletin dört çağ boyunca teknolojik gelişimlerini ve belirli senaryolar dahilinde savaşlarını anlatır. Bu oyunda Alparslan'ın Anadolu'yu fethetmesi de vardır, ispanya'nın Amerika kıtasını işgali de. Dolayısıyla oyunda ırklar nüfus sayısına göre değil daha başka tarihsel gerçeklere göre belirlenmiştir. Bu yüzden "Türk" ırkı varken "Kürt" ırkı yoktur.
Ayrıca bugüne kadar kimsenin bunu sorguladığına da şahit değilim ki bu oyun biz ortaokuldayken de vardı, sahi, elli milyon kürt nerede birisi anlatabilir mi?
Edit: Ayrıca oyunda kürt milleti olsaydı popülasyon limitinin 400 olması gerekirdi diye düşünüyorum. Aslında fena fikir değilmiş bak, Black Forest'ta ciddi avantaj sağlayabilir yüz işçi. *
olsalardı çok komik olurdu çünkü hiç çağ atlayamazdık oyun oynarken. sonuçta üremekten ve konut inşa etmekten başka hiç bir işe yaradıkları düşünülemez.