age of empires yapımcılarının faşistliğinin göstergesidir.
bugün 50 milyon, ne ellisi amına koyayım 100 milyonluk kürt populasyonunu yok sayıp mayalar, aztekler gibi yok olmuş topluluklara oyunda yer veren bu faşistleri kınıyoruz.
ne yazık...
5000 hatta 10 bin-15 bin yıllık kürt tarihini yok saymak...
oysa ne güzel olurdu...kürtler'i seçince kaleden ne asker çıkardı acaba? "peshmerge" olabilir misal...
bdp'ye söyleyelim de bunun için de bir eylem yapsınlar bari...
Age Of Empires'ı sadece savaştan ibaret sanan yazarın hezeyanı.
Age Of Empires oyunu dünyada farklı şekillerde iz bırakmış kırk kadar milletin dört çağ boyunca teknolojik gelişimlerini ve belirli senaryolar dahilinde savaşlarını anlatır. Bu oyunda Alparslan'ın Anadolu'yu fethetmesi de vardır, ispanya'nın Amerika kıtasını işgali de. Dolayısıyla oyunda ırklar nüfus sayısına göre değil daha başka tarihsel gerçeklere göre belirlenmiştir. Bu yüzden "Türk" ırkı varken "Kürt" ırkı yoktur.
Ayrıca bugüne kadar kimsenin bunu sorguladığına da şahit değilim ki bu oyun biz ortaokuldayken de vardı, sahi, elli milyon kürt nerede birisi anlatabilir mi?
Edit: Ayrıca oyunda kürt milleti olsaydı popülasyon limitinin 400 olması gerekirdi diye düşünüyorum. Aslında fena fikir değilmiş bak, Black Forest'ta ciddi avantaj sağlayabilir yüz işçi. *
türkiye'deki turizmi baltalamak amaçlı yapılmış bir durumdur. en azından tarih öncesi yaşamış yaratıklar arasında filan yer verilmesi gerekirdi. günümüze kadar ulaşmış türlerinin tek yaşam alanı olan türkiye'nin güneydoğusunu da bir dip not olarak düşebilirlerdi mesela. sonra izle güneydoğuya kürtleri görmek için gelen turist kafilelerini.
bu söyleme görede türkmenlerin olmaması negatif bir durumdur . oysa türk ırkı ortak ırkın ismidir , atatürkün türklük kavramına göre türk ırkı laz çerkez türkmen kürt ve birçok ırkıda içinde barındırır.
köylülere görev verildiğinde "tamam yaparım" cevabı değil, "bana ne devlet yapsın lo" cevabı alınabileceğinden dolayı kürt ırkı oyuna konmamış olabilir.
bir de siege workshop'ta üretilebilecek kürt silahı mayının tasarımını yapamamışlar. öyle diyolla.
belkide tarihinin akışını değiştirecek hiçbir şey yapmadıkları içindir. malesef oraya buraya sataşmakla, devlet olarak 87 yıllık devleti, ırk olarak bilmem kaçbin yıllık bir ırkı birbirine düşürmeye çalışmakla ve bunu bağımsız devlet istiyoruz maskesi altında yapmakla olmuyor*.
-oyuna önce "ally" başlayıp bir anda "enemy" olabilirler. dikkatli olunmalıdır.
-muhtemelen bir bölük en fazla 5 kişiden oluşacaktır, küçük timler halinde ordu çıkarılabilecektir, düzenli halde yürümeleri imkansız olacaktır.
-sürekli 'wood please','gold please' diye tuttururlar. gelin lan yardıma deyince hiç bakmazlar bile.
(bkz: vergi vermeyiz yardım alırız)
-boş duran villagerlar düşman farmlarına gidip mevsimlik işçi olur, kapıdan çevrilirse kavga çıkartır, uğraştırır.
-balık tutmak için gemilere 10 kişi doluşup sahil bölgelerini istila ederler. *
köylü sayısında bariz bir azalmama olmamasını sağlayan hede. efendim önce köylülerin dörtte biri bir örgüt kurar ve bu yüzden sizi dinlemezler. dörtte biri bu örgüte gizliden yardım ederler ve sizi dinlemezler. kalan yarımın kadın olan yarısı ally'lerin erkekleriyle mazallah aynı piksel içinde falan göründüğünde erkek olan yarı tarafından öldürülür veya intihar ettirilirler. bu da elinizde sadece dörtte bir köylü kalacağı anlamına gelir. velhasıl kelam külfetli bir ırktır kürt ırkı.
oyunun adından yola çıkarak (imparatorluklar çağı) olmaması isabettir. total war medieval oyununda bulunurlar, filistin ve çevresinde yer alırlar türk imparatorluğuna bağlıdırlar.
oyunundaki ülkelerin imparatorluk olmasındandır. ayrıca olsaydı zaten yarısı köyden dağa kaçardı diğer yarısı da sana çalışmaz verdiğin işi yapmaz öylece beklerlerdi. (bkz: dövlet baba bize bohsın)