adem ve havva nın çocuklarının zina yapması

entry13 galeri0
    1.
  1. eee o zamanlar pankart yoktu çubuk yoktu. onlar da ellerindeki * tek materyalle protesto yaptılar. hem çocuklara da kötü örnek te$kil eder. bir dedenin torununa benim dedelerim birbirini bikbikleyerek çoğaldı demesi çok gubikçe.

    (bkz: şikayetim yaradana)
    (bkz: baltalar elimizde uzun ip belimizde)
    (bkz: Matild Manukyan)

    saçmalamayı seviyorum!
    3 ...
  2. 2.
  3. ne enteresandır ki havva kelimesi kuranda geçmez.
    adem ve eşinin aynı nefsten yaratıldığı yani aynı öze sahip oldukları anlatılır.
    adem yani insanoğlu ve onun eşi yaratılmıştır ki birbirlerinde sukunet bulsunlar *....
    aman neyse akşam akşam...
    1 ...
  4. 3.
  5. kıvanç tatlıtuğun çocuklarının geleceğidir.
    2 ...
  6. 4.
  7. konu ile ilgili çe$itli yorumlar yapılmaktadır :

    insanlar Hz. Âdem ile Hz. Havva'dan doğarak çoğalmışlardır. Havva anamız hep ikiz doğum yapıyordu. Bunlardan birisi erkek, diğeri de kızdı. Hz. Âdem, aynı anda doğan ikizleri, bir önce veya bir sonra doğan ikizlerle evlendiriyordu. Habil ile beraber doğan kız çırkın, Kabil ile birlikte doğan kız ise güzeldi. Bu durumda Hz. Âdem, Habil'in, Kabil'le beraber doğan kızla, Kabil'in de Habil'le beraber doğan kızla evlenmesini istedi. Fakat Kabil buna razı olmadı, kendisiyle doğan güzel kızı Habil'e vermek istemeyerek kendisi almak istedi.

    Hz. Âdem buna müsaade etmedi ve meseleyi Allah'a havale etti. Cenab-ı Haktan gelen emir üzerine her ikisinin de Allah'a birer kurban takdim etmelerini, hangisinin kurbanı kabul edilirse Kabil'in bacısının ona ait olacağını söyledi. Bunun üzerine Kabil bir demet buğday, Habil de bir koyunu kurban olarak takdim etti. Gökten inen bir ateş Habil'in kurbanını aldı, Kabil'inki olduğu yerde kaldı. Bu durumda Habil haklı çıkmış ve kızı almaya hak kazanmıştı Fakat Kabil iyice çileden çıkmıştı. Bu hâdise Kur'ân'da şöyle anlatılır:

    "Onlara Âdem'in iki oğluna dair haberi hak ile oku. Onlar birer kurban takdim ettiklerinde, birisinin kurbanı kabul olunmuş, diğeri kabul olunmamıştı. Kurbanı kabul olunmayan diğerine, "Ben seni öldüreceğim" dedi. O da, "Allah ancak takva sahiplerinin kurbanını kabul eder" diye cevap verdi.

    "Habil şöyle devam etti: "Eğer sen öldürmek için elini bana uzatırsan, ben seni öldürmek için elimi kaldıracak değilim. Çünkü ben âlemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım. Dilerim ki, sen benim günahımı yüklenesin de, Cehennem ateşinin ehlinden olasın. Bu da zalimlerin cezasıdır.

    "Sonra nefsi, kardeşini öldürmeyi ona kolay ve hoş gösterdi; o da kardeşini öldürüp hüsrana uğrayanlardan oldu. Sonra Allah, kardeşinin cesedini nasıl örteceğini göstermek için, ona, yeri eşeleyen bir kargayı gönderdi. Kabil, "Yazıklar olsun bana!" dedi. "Şu karga kadar olup da kardeşimin cesedini örtemedim!" Artık o yaptığına pişmanlık duyanlardan olmuştu." 1

    Hz. Âdem'in çocuklarının birbirleriyle evlenmelerinin dindeki yerine gelince; Hz. Âdem'den Peygamber Efendimize gelinceye kadar bütün peygamberler hak dini tebliğ etmişlerdir. Dinin temeli olan îman esasları hep aynı kalmıştır. Fakat şeriat dediğimiz, ibadet ve dünyaya ait işlerde Hz. Âdem'den Peygamberimize kadar her devrin icaplarına, insanların ihtiyaçlarına göre bazı hükümler değişerek gelmiştir. Cenab-ı Hak her devrin insanının yaşayışını ve menfaatini gözeterek her ümmete ayrı bir şeriat göndermiştir. Mâide Sûresinin 48. âyetinde bu hususta, "Sizin her biriniz için Biz bir şeriat ve açık bir yol tayin ettik" buyurulur.

    Bediüzzaman da bu meseleyi şöyle izah eder: "Asırlara göre şeriatlar değişir. Belki bir asırda kavimlere göre ayrı ayrı şeriatlar, peygamberler gelebilir ve gelmiştir. Hâtemü'l-Enbiya'dan (a.s.m.) sonra şeriat-ı kübrası (büyük şeriatı) her asırda, her kavme kâfi geldiğinden muhtelif şeriatlara ihtiyaç kalmamıştır." 2

    Meselâ, Yahudiler ancak havralarda, sinagoglarda, Hıristiyanlar sadece kiliselerde ibadet edebilirlerken, biz Müslümanlar her yerde namaz kılabiliyoruz. Yine sığır ve koyun gibi hayvanların iç yağları Hz. Musa'nın şeriatında haramken, bizim dinimizde helâldir.

    Hz. Âdem ise ilk insan ve ilk peygamberdir. Allah ona da bir din ve bir şeriat göndermiş ve öğretmişti. O da Allah'ın kendisine gösterdiği şekilde hareket ediyordu. Cenab-ı Hak, Hz. Âdem'in çocuklarının birbirleriyle evlenmesini de bir zaruretten dolayı helâl kılmıştı. Çünkü insan neslinin artması gerekiyordu. Başka insan da olmadığına göre, bir zaruret olarak kardeşlerin birbirleriyle evlenmesi gerekiyordu. Bu âdet bir süre devam etti, fakat insanlar çoğalınca böyle bir evliliğe ihtiyaç ve zaruret kalmadı ve bu tatbikat da kalkmış oldu.

    1. Mâide Sûresi, 27-31
    2. Sözler, s. 454
    *
    4 ...
  8. 5.
  9. 6.
  10. 7.
  11. hz ademle havvanın her doğumda ikiz 1 kız 1 erkek olmak üzere toplamda 24 çocuğu vardır. adem kabile gidip de kahve arkadaşı ahmet emminin kızını alamaycağına göre heralde çocuklarından biriyle evlendirecekti. onun içinde allah kendi ikizleri ile evlenmelerini haram kılmıştır. kendi kizleri ile değil diğer ikizlerden birisi ile evlenebilecektir. habille kabil arasında çıkan anlaşmazlığın bir nedeni de buydu zaten. allahtan habile eş olarak kabilin ikizi sidre emir gelir ancak kabil kendi ikiziyle evlenmek ister ondan sonra olaylar kopar.

    kısacası haşa Allah bilmiyor, hz Adem bilmiyor sen biliyorsun aferim, aferim.
    6 ...
  12. 8.
  13. 9.
  14. hz adem ile hz havva nın, biri kız, biri erkek olmak üzere, her seferinde ikiz çocukları olurdu. bunlardan birinci doğan ikizler, hz havva ve ademin kendi çocuklarıydı. sonraki ikizler ise gelecekte doğacak olan çocukların ruhlarının, hz havva ya üflenmesiyle dünyaya gelirlerdi ve tekrarlanarak devam ederdi. * . zaten bu yüzden ikizlerin birbiriyle evlenmeleri yasaktı.
    tabiki en doğrusunu allah bilir.
    1 ...
  15. 10.
  16. allah şüphesiz adem ve havva'yı yarattığı gibi başka insanlarda yaratmış olabilir.*
    0 ...
  17. 11.
  18. 12.
  19. yanlis onermedir. havva' nin her dogumda ikiz dogurmasi ve ikizlerin birbiri ile degil, diger zamanda dogmus ikizlerden biri ile evlenmesi ile insan nesli cogalmistir. evet farkli zamanda da olsa kardestir ben de biliyorum fakat bu devirle ayni dusunmek de yanlistir. hem yoksa nasil cogalacaktik?
    0 ...
  20. 13.
  21. Gözlerden kaçan gerçek. Dinler baştan sıkıntılı daha ilk insan ensest yaparak çoğalmış sonra diyorsun insanlık niye böyle. insan kardeşini öper mi olm?
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük