adem ile havva paradoksu

entry25 galeri0
    1.
  1. islami kaynakların insani süreç içerisinde açıklayamadığı paradoks. tabi insani süreç işlemeyince yine mucizeyle kolayca altından kalkıyorlar, inananan da inanıyor.

    gelelim paradoksun çıkış noktasına. şimdi islam ve aynı tanrı'ya tapan diğer dinler adem ile havva'yı ilk insanlar olarak niteler, yani herkesin onlardan geldiğini öne sürerler. o zaman insani sürece bakalım nasıl türemişiz.

    adem ile havva'nın oğlu olur.

    adem ile havva'nın kızı olur.

    kız ile oğlan evliliği = sakat, işlevsiz çocuk. ya da ölü çocuk.

    kız ile baba, oğlan ile anne olayına girmek istemiyorum çünkü kendimi kötü hissettim. yani adem ile havva'dan türemiş olmamız insani süreçte imkansız.

    şimdi gelsin mucizeler.
    7 ...
  2. 2.
  3. 3.
  4. bir ateistin gözlüğüyle bakarsak; "taptığınız bir Allah'ı gerçek varsayalım, eee bu allah'ın mucizelerine inanmamızı mı bekliyorsunuz?" diyolla. bu ne çarpıklıktır.
    2 ...
  5. 4.
  6. bu islam ile ilgili değil hristiyanlık ve yahudilikle ilgili bir paradokstur. islam inancında ( Kurandan bahsediyorum tabi ki sonradan dine giren bir saçmalık var ama Kuran buna yer vermez. saçmalığı dine sokanların kendileri ile ilgili bir sorun dur bu islamın değil.) hz. havva yoktur.
    0 ...
  7. 5.
  8. bin kere yapılmış mal yorumlardan bir yenisi...

    lan olum, sizin evrimde nası türüyo insanlar, onu anlatın bi hele. birinin bi yeri şişiyo, ötekine sürttürüyo, biri erkek, öbürü dişi oluyor.

    (bkz: transseksüel türeyiş teorisi)
    6 ...
  9. 6.
  10. 7.
  11. mantıksız düşünüyonuz. şimdi bikerem havva'nın iki karnı varmıs birinden erkek birinden kız cıkıyomuş bana arkim demişti onlar sekis edince yeni cocuk doguyomuş.
    3 ...
  12. 8.
  13. ensest' i genel olarak incelediğimizde bunun dünya çapında genel geçer bir kanun gibi görüldüğünü ve insanların mümkün mertebe ensestten ve yakın akraba evliliğinden kaçınmaya çalıştığını görürüz. bunun genetik sebebi şudur. yakın akrabalar birbirine benzeyen genleri taşırlar, çekinik bir gen kendini göstermese de vardır. eğer kabaca bozuk, hastalık unsuru diye adlandırabileceğimiz bir gen çekinikse ve kişide tek başına bulunuyorsa etkisini göstermez. (çünkü genler vücudumuzda çiftler halinde bulunur ve biri anneden biri babadan gelir.) ensest veya yakın akraba evliliklerinde bu genlerin buluşma olasılığı daha fazladır, sonuçta da ortaya sakat, hastalıklı birey çıkma olasılığı daha fazladır.

    adem' le havva' nın çocukları birbirleriyle evlendilerse nasıl olur da bütün insanlar sakat olmaz? öyle ya, buna göre hepimiz ensest ürünü olmalıyız. bunun cevabı üstteki paragrafta saklı aslında, akraba evliliğinde ortaya bir sakatlığın çıkabilmesi için anne ve babada bu sakatlık geninin bulunması gerekir. adem ile havva, doğrudan tanrının yaratısı olduğuna ve arada hiçbir değişim geçirmediğine göre bu ikisinin "kusursuz" olması gerektiğini söyleyebiliriz. eğer adem ve havva' da bir hastalık geni yoksa (ki olmamalıdır da), çocuklarında da yoktur, onlar da yoksa onların çocuklarında da yoktur. aradan geçen yıllarda mutasyonlarla bu hastalık genleri, bozuk genler oluşmaya başlamıştır, bunun sonucunda da yakın akraba evliliği gittikçe riskli hale gelmeye başlamıştır. kuran ayrıca tek seferde doğmamış kardeşlerin birbirleriyle evlenmesine izin verir. baktığımızda eğer o dönemde adem' in ve havva' nın genlerinde bir bozukluk yoksa, ensestte de bir zarar yoktur; bu durumda onlar için ensest neden yasak olsun? sonuçta kuran adem ve havva' ya değil onlardan binlerce yıl sonraki ve daha sonraki insanlara yazılmış bir kitap olduğu için yasaklamaları onları bağlar. bu durum şunun gibidir. nasıl öldüğünü bilmediğiniz bir hayvanı yiyemezsiniz çünkü hastalık taşıyor olabilir, bu sebeple bu türden bir gıda kuran' da helal değildir. ya da domuz' u steril şartlarda yetiştirseniz dahi diğer gıdalardan daha fazla risk taşıyacağı, sıcakta erken çürüyeceği için kuran' da yasaklanması veya kan içmenin kanın ne gibi mikroplar taşıyacağını bilemeyeceğiniz için yasaklanması gibi. bugün ensest bir ilişki de sonucunu bilemeyeceğiniz büyük bir risktir ve kuran insanın bu riske girmesini istememiş (domuz, ölü hayvan, kan örneklerinde olduğu gibi) ve ensest' i yasaklamıştır. adem ile havva' da kusurlu bir gen yoktur; bu durumda yasak onların çocukları için söz konusu değildir.
    6 ...
  14. 9.
  15. islam ile alakası olmayan paradokstur.

    kuranda havva ismi geçmez. adem ise bir kişi, şahıs değil insanlık olarak ifade edilir. özel isim değildir.
    aksini ispat eden gelsin kanıtlasın.
    hodri meydan.
    4 ...
  16. 10.
  17. evrim teorisinin insanın maymundan türediğini iddia ettiğini düşünen mal kitle için kabul edilebilir olan paradoks.
    0 ...
  18. 11.
  19. kuran'da havva'nın olmadığını düşünürsek daha da vahim bir yere varacak olan paradoks. insan kendi kendine türeyebilir mi? ki çok bilmiş müslümanlar kuran'ın yeterince okumuyorlar, havva var kuranda ama isim olarak geçmez. yani her zaman ki gibi islamda kadının adı yok!

    okuyun:

    "O'dur ki sizi bir tek candan yarattı ve bundan da, gönlü kendisine ısınsın diye eşini inşa etti. Erkek eşini(havva'yı) sarıp bürüdü, o da hafif bir yük yüklendi, hamile kaldı. Onu bir müddet taşıdı. Hamileliği ağırlaşınca her ikisi de Rabbleri olan Allah'a yönelip 'Eğer bize sağlıklı, kusursuz bir evlat verirsen mutlaka Sana şükreden kullarından oluruz.' diye yalvardılar."

    "Fakat Allah kendilerine kusursuz bir çocuk verince, annesi de babası da ölçüyü kaçırıp verdiği çocuk sebebiyle şirke bulaştılar. Tuttular, Allah'a birtakım şerikler yakıştırdılar. Halbuki Allah onların yakıştırdıkları her türlü ortaktan münezzehtir. (A'raf, 2/189-190)

    inanılmaz mucizeler döndü yine adem'in erkek olduğu halde doğurması mı kaldı, havva'nın iki karın içi olmadığı mı kaldı, ki böyle olsa dahi gen aynı gen lan. saçmalayacaklarından emindim ama bu kadarını beklemiyordum.
    1 ...
  20. 12.
  21. rivayet odur ki;

    adem ile havva'nın '2 adet ikiz' çocuğu olmuştur.
    ikizler birer kız ve erkekten oluşmaktadır.
    yine rivayet odur ki;
    çapraz bir eşleştirme yapılmıştır (1.erkek ve 2.kız - 2.erkek ve 1.kız) ve bir defaya mahsus olmak üzere helal kılınmıştır.

    bu durumda;
    biyolojik olarak genetik varyasyonun çeşitliliği artarken, sakat bireylerin olma ihtimali oldukça düşmektedir.

    paradoksu bu şekilde açıklarsak ortada bir sorunsal yok ancak; islami kaynaklarda bulamadığım için "rivayet odur" şeklinde açıklamaya çalıştım. saygılar.
    0 ...
  22. 13.
  23. rivayet odur ki;

    havva adem'in kaburgasından yaratılmıştır. kaburgası olarak tevrat betimler kuran'da ise adem'den bir dişi yaratıldığı şeklinde belirtilir ve islamiyet'te bu kaburga olarak kabul görür. yani mantık olarak adem ile havva'nın da genleri 100'de 100 aynıdır. yani ilk çocukları dahi büyük ihtimal sakattır. ki sonrası sakat kardeşle sakat kardeşi birleştirtmek... düşünmek istemiyorum.

    ya olaya tümden mucizevi bakmak lazım ya da tümden bilimsel bakmak lazım. yoksa gülünç olursunuz. ama mantık ve bilim zor tabi. bilimin olmadığı yerde mucize iş yapar, ama günümüzde mümkün değil artık böyle şeyler.
    4 ...
  24. 14.
  25. aferin çok zekice peki sence neyden türedik cevabını hakeden esrarengiz cümleler silsilesi.
    (bkz: yazarın dilemması)
    1 ...
  26. 15.
  27. 16.
  28. 17.
  29. 18.
  30. kız-oglan evliliğinin sonucu 3 sonuç olabili sakat ölü yada normal . burdada verimli doller oluşabilir. hafif biyoloji bilgisi yeter ama bizde baya sallyan var. asıl soru adem le havvadan insanların nasıl türediği değil ilk insan ademde olabilir nasıl oluştuğudur.
    1 ...
  31. 19.
  32. temel olarak ahlaki bir paradoksu da içinde barındırır.

    kuran'da adem geçer, havva'da isim olarak geçmez, kadın olarak geçer. tevrat havva der siz gamze, merve ne derseniz. zaten havva deseler iyice tevrat intihalciliği olurdu.

    7:189 -Sizi bir tek nefisten yaratan, onunla sükûnet bulsun diye eşini de ondan yaratan Allah'tır. O, eşini kucaklayıp sarılınca (ona yaklaşınca), eşi hafif bir yük yüklendi (hâmile kaldı). Bir müddet böyle geçti, derken yükü ağırlaştı. O vakit ikisi birden Rableri olan Allah'a şöyle dua ettiler: Eğer bize salih bir evlat verirsen, biz muhakkak şükredenlerden olacağız.

    20:121 - Bunun üzerine ikisi de o ağaçtan yediler. Hemen ayıp yerleri kendilerine açılıp görünüverdi. Ve üzerlerine cennet yaprağından örtüp yamamaya başladılar. Âdem Rabbinin emrinden çıktı da şaşırdı.

    buradaki ahlaki paradoks şudur, adem ile havva elmayı yedikleri için ahlaksız olarak suçlanıyorlar ama çocukları arasındaki ensest ilişki hoş görülebiliyor. müslümanların inandığı tanrı'nın çok kudretli ve herşeye kadir olduğu düşünülürse iki tane çift, yani iki kadın iki erkek yaratabilirmiş, tanrı için çok kolay.

    tabi cevap şu olacak ki; allah öyle uygun görmüş. o yüzden müslümanların dünyadaki şu an ki yeri çok uygun.
    0 ...
  33. 20.
  34. (bkz: hz adem öncesinde insan var mıydı sorunsalı) başlığın doğru açılmış hali.

    paradoks: 1. isim Aykırı düşünce.
    2. Çelişki.
    3. felsefe Düşünceler arasında tartışmaya açık, kesin bir yargı içermeyen karşıtlık.

    (bkz: türk dil kurumu)
    (bkz: türkçe ye tapmak)
    0 ...
  35. 21.
  36. Bilimsel açıdanda paradoks olmayan durumdur. Sonuçta yaratılan ilk insanlardan bahsediyoruz, genetik açıdan en saf ve mükemmel haldeler. aiLE iÇi BiRLEŞMEDEN ÖTÜRÜ ÇOCUKLARIN SAKAT VEYA ÖLÜ doğması tamamen insanların aynı evebeyden taşıdıkları sorunlu genlerin ortaya çıkma olasılığının yüksek olmasından dolayı oluyor. Ama kalıtsal bir hastalık taşımayan ilk nesillerin böyle bir sorunu yoktu. Gayet güzel ürediler. Dolayısıyla ortada paradoks olabilecek bir durum mevcut değil.

    Zaten kardeşlerin evlenme ve ilişki durumunda bulunmaları ilk cinayet olan Habil/Kabil hadisesinden sonra yasaklanmıştır.

    Olaya zamanın gözüyle bakmak gerekir. Ama mesele işleri çarpıtmaya yönelik bir hal olunca bu günün gözüyle bakmak bazılarının işine gelmiyor değil. Tevrat ve incilde bahsedilen çarpıtmalar kur'an ı bağlamaz.
    2 ...
  37. 22.
  38. olaya bilimsel açıdan bakılıp 'ilk yaratılan' demek olaya ayrı bir paradoks katıyor. çünkü bilim 'ilk yaratılan' diye bir şeyi kabul etmez.

    olaydaki ahlaki ve bilimsel paradokslar net. zaten müslümanlar bunları görebilse 3. dünya ülkeleri olmazlardı. benim kabul etmelerini beklemem de büyük paradoks zaten.
    0 ...
  39. 23.
  40. Ademi ilk akıl olarak düşünmeniz size farklı açılar katabilir.
    1 ...
  41. 24.
  42. yer yüzünde bozgunculuk çıkaran bir ademoğlu daha mı yaratacaksın. kardeş çevirin hatalı.
    1 ...
  43. 25.
  44. allah ondan şüphe duyup inancınızı test etmek için böyle bir çelişki yaratmış olamazmı?

    sonuçta çelişki kavramını da tanrı yaratmadımı?

    ahh siz cahiller yokmusunuz siz.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük