acem palavrası

entry2 galeri0
    1.
  1. eski kuşakların çok kullandığı kuyruklu yalan, ölçüsüz atıp tutmak anlamına gelen kelime. hatta aydın boysan acem palavrasının nereden geldiğini bir hikaye ile anlatmıştır.

    günün birinde palavracı bir iran'lı istanbul'a geliyor ve şehri geziyor. gördüğü her şeye dudak kıvırıp ikide bir her şeyin büyüğü güzeli bizde var diyor. beyazıt kulesinide küçümsemiş, "bizim tahran'da öyle bir yüksek kule yapılıyor ki geçen yıl ustanın birinin elinden düşürdüğü keser hala yere varmadı" diyor.

    iranlıyı hayretle dinleyen bizim kasımpaşalı lafa karışıyor; "bizim langada öyle hıyar yetişir ki uzar uzar, boğazı geçer, anadoluyu geçer, tahran'a varır, şahın sarayındaki yatak odası penceresine kadar yükselir".

    iranlı: - atıyorsun, böylede hıyar olur mu ? deyince,

    kasımpaşalı: - düşür ulan o keseri yoksa sokarım hıyarı pencereden içeri. cevabını yapıştırıyor.

    işte acem palavrasının hikayesi budur.
    1 ...
  2. 2.
  3. • bir erkek, koyun, inek, dev ve benzeri hayvanlarla cinsel ilişkiye girebilir. (tahrir’ul vesile)

    acem diyarının şia devleti nin ruhani liderinin ( onlara göre masum ) günah işlemeyen ortaya attığı fetva gibi. tarih boyunca avrupaya sefere giden osmanlıya arkadan saldırmak gibi, yine tarih boyunca sadece müslüman devletlerle savaşmak gibi, hiç bir müslüman olmayan devletle savaşmamıştır.

    acem diyarı şia nın yahudi etkisiyle kurulduktan sonra ortaya attığı yenir yurulur olmayan dini iftiralardır. malum hac a gittikleri zaman peygamberin yanında yatan hz ömer e küfür ederler, hz osman a aynı şekilde.

    binlerce biririnden ayrı değişik kolu olduğu gibi sapıklıkla birbirleriyle yarışırlar. kendi imamlarına masum, günatan münenzeh derler, arih boyunca bunlar gibi binlerce kendi uydurdukları çakma hadislerleri kaynak göstererek islam dininde sabit olan ashaba iftiralar atmışlardır.

    işin garibi bunlara bakarak islamı böyle zanneden bazı cahiller var, en son dini liderleri humeyni nin bazı fetvaları şöyledir.

    • “sünniler ve hariciler necistir. bizler onların kesinlikle kafir olduklarını söyledik hatta bazı durumlarda öldürülmeleri vaciptir!” (kitabut tahareh, sayfa 458)

    kur’an-ı kerim ve diğer bütün ilahi kitaplar, zaman içerisinde bir çok kez tahrif edilerek insanların eline sunulmuştur. müslümanların yahudilere ve hıristiyanlara yönelttikleri tahrif suçlaması, şüphesiz sahabe üzerinde de sabittir. (el-kur’an/bab marifetullah)
    • sahabe için kur’an’dan ayet çıkarmak kolay olmuştur. müslümanların yahudilere ve hıristiyanlara yönelttikleri tahrif suçlaması, şüphesiz sahabe üzerine sabittir. (keşf’ul esrar)
    • arkadan ilişkiye girmek caizdir. (tahrir’ul vesile-11.mesele)
    • 9 yaşından küçük çocuklarla nikahlanabilir. erkek, nikahlandığı kız süt emme çağında bile olsa, ona şehvetle dokunup sarılabilir. (tahrir’ul vesile-12.mesele)
    • erkek, çocuk yaşındaki eşiyle vajinal yolla ilişki yaparsa çocuğa acı verebilir ama anal yoldan ilişki kabul edilebilir. (tahrir-ul vesile)
    • kadınlarla geçici nikahlanmak (mut’a) caizdir.
    • hz. peygamber tebliğ vazifesini hakkıyla yerine getirmemiştir. (muhtarat min ehadis ve hitabat)
    • apaçık görünüyor ki, nebi allah’ın imamet konusunda ona vahyettiğini tebliğ etmemiştir. eğer nebi, tebliği yapmış olsaydı, şu anki islam beldelerinde müslümanlar arasındaki bu ihtilaflar ve münakaşalar patlak vermezdi. (keşful esrar, sayfa 149 – 155).
    • mehdi zuhur edene kadar cihat yoktur (kısacası emperyalist devletlerle savaşmak yasaklanmıştır; iran’ın uyguladığı gerilim politikaları danışıklı dövüştür). (tahrirul vesile)
    • (humeyni de dahil) imamlar için övülmüş bir makam vardır. imamların makamına ne melekler, ne resuller, ne de nebiler ulaşamazlar. (el-hükümetü’l islamiyye)
    • batıl bir amel olsa bile taştan veya kayadan bir şeyler talep etmek şirk değildir. nitekim bizler allah’ın kendilerine kudret verdiği imamların ve peygamberlerin mukaddes ruhlarından medet umuyoruz. (keşfu’l esrar, sayfa: 49)
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük