yobaz ya da art niyetli olmayan muhtemelen şafi olup din kurallarına uymaya çalışan saygı gösterilesi insandır.
(!) Kitabımızda açıklaması var diye kesin böyledir diyemeyiz. Kuranı yorumlayıp mezhepleri kuran insanlar ömürlerini bunlara adamıştır. herkesin bu ilimde bilgi sahibi olması mümkün olmadığından mezhepler vardır.
mezhepler arası niyet değişimi de dinde mevcuttur. şöyle ki;
Şafi bir insan herhangi bir ortamda bayanlarla tokalaşması gerekiyor* ise o gün için hanefi mezhebine niyetlenebilir ve hanefi mezhebinin gerektiği gibi davranır.
imam şafi içtihatına göre abdestli iken kadına dokunmak abdesti bozar. ancak dizlerine kadar kan içerisnde olsan abdestin bozulmaz. yani içtihattır bu. yobazlık, dincilik değildir. her meselede olduğu gibi bilhassa dini mevzularda bilgi sahibi olmadan fikir olmamak lazımdır. herkes inandığı ne ise onu yaşamak ve yaşatmak hürriyetine sahiptir. diğerleri de buna saygı duymasalar dahi saygı göstermek zorundadır. öyle her duruma gak guk bu dinciliktir, yobazlıktır deyip işkembeden sallamayın.
muhtemelen şafilikten bihaber birinin açtığı başlıktır,yani uğraşmaya değmez ha! nitekim tokalaşınca abdest bozulmaz sadece karşı cinsle herhangi bir temas halinde bozulur.biliniz götünüzden element uydurmayınız
ulan duyduğunuz borum bok klişelere sığınıp saldırdığınızı saymıyorum da hani yok 9 yaşındaki kızla evlendi falan demeler falan var ya... bi ara 6' ya kadar da indirmiştiniz yaşını, şimdi 9 olmuş, zannedersem mahkeme kararıyla kemik yaşı tespit ettirip yaptınız bunları.
neyse meseleye dönersek birader söylediklerini "eeeyh! 1500 yıl önceydi o" falan diye sallamayan siz, sanki 1500 yıl önce bire bir nüfus kayıtları tutulmuş gibi, 6 yaşındaydı da 6 yaşındaydı diye bi tarafınızdan uydurup durmazmısınız!
rasyonal sayılar sizi! sizden bi yol olmaz yavşaklar!
madem o kadar kolay bu işler ben de yaparım.
charles darwin de galapagos' ta iguanalarla halvet olup;
darwin- bu kerizlere şimdi bi teori üretecem akılları götlerine karışacak.
iguana- ne gibi?
darwin- sus ve yalamaya devam et!
diye muhabbet yapıyomuş bildin mi? öyle valla. sen götünden uydururken sorun yok. ben de niye olsun.
islamda sadece kur'an vardır, mezhep yoktur sonradan uydurulmuştur ve kur'anda abdestin bozulma durumları izah edilmiştir iş bu sebepten yanlış olan bir şeyi yapan insanların inandıkları hadisedir.
"kadınlara dokunduğunuzda ( iza lemestumu-n-nisae) .....abdest alın' mealindeki ayette dokunmak hanefi mezhebi king arthur'daki askerlerin ırza geçmemesi için sarfettiği ' don't touch the women' ibaresindeki gibi kabul etmiş. buna mukabil şafii fukahası ' dokunmak 'tan kastın kelimesi kelimesine dokunmak olduğunu kabul etmiş ve destekleyici rivayetlerle de desteklemiştir.
ama abdest bir yana, bütün mezhepler kadın erkek temasını pek hoş görmez.
hanefilerde kan akınca abdest bozulur, şafiilerde karşı cinse dokununca sebebi mi?
hz.muhammed abdest aldktan sonra bi yeri kanar o sırada eşine dönmüşken ona dokunur ve ibriği alıp tekrar abdest alır ve bu durum 2 sebebe yorumlanır.
1- kanı aktığı için
2- eşine dokunduğu için
19 eşi olan, 9 yaşında bi kızla evlenip 12 yaşında gerdeğe giren, güzel bi kadın görünce eşinize koşun diyen bi peygamber sizce neden abdest tazelemiştir?
işin pis tarafı da şu aslında nasıl bir zihniyet karşı cinse dokununca erekte olur, akıntısı olur ya da seks fikrine düşebilir ve bu insanın ibadeti ne anlam ifade eder? (kasıt direkt olarak hz.muhammed değildir bunu yapanlardır eğer o yaptıysa ona da kastım vardır)
Hanefi ve Şafii mezhebine göre, Mahrem olmayan kadına dokunmak veya tokalaşmak haramdır. Nitekim Hz. Peygambere beyat eden kadınlar; Ey Allah'ın resulü, Beyat ederken elimizi tutmadınız; dediler. Bunun üzerine Hz. Peygamber (a.s.v) şöyle buyurdu;
Kadınların elini tutup tokalaşmam. (Nesâi, ibn-i Mace)
Hz. Aişe (r.a); Vallahi Allah Resulünün eli asla bir kadının eline değmedi. O, kadınlarla sözle beyatlaştı.; demiştir. (Buhari, Müslim, Tirmizi)
Bunun yanında, Hz. Peygamber (a.s.v);in kadınlarla elinde bez varken beyatlaştığı haberleri de vardır. Bu da O'nun kadınlarla tokalaşmadığını gösterir.
Şehvet duyulmayacak derece de yaşlı kadınlara gelince, Hanefi fıkhının meşhur kitaplarından olan el-Hidaye, onlarla musafahalaşmakta mahzur olmadığını söyler ve delil olarak Hz. Ebu Bekir (r.a)in, süt annesinin bulunduğu kabilelere gittiğinde kocakarılarla musafahalaştığı ve Abdullah b. Zübeyr'in hasta bakıcı olarak bir kocakarı tuttuğu, ona ayağını ovdurup başını kaşıttığı haberlerini zikreder. Fakat Zeylaî bu rivayetin garip olduğunu söylemiştir.
Netice olarak; Hanefi mezhebinde fitneden emin olunan ihtiyar kadınlarla musafaha yapılabilirse de, sahih rivayetlerde anlatılan Hz. Peygamber (a.s.v)&'in yaptığını yapmak ve namahrem olmaları halinde onlarla da musafahalaşmamak en emin yoldur.
Kaynak: Seyda Muhammed Konyevi; Asrın Meselelerine Fetvalar, Reyhani Yayınları, Konya.
entry'i mezhebe göre temalandırmak gerektiği düşünmekteyim, zira bayanlarla tokalaşmayan kişileri dinsiz diye tabir etmek haksızlık olur.