merak ettim gerçekte böyle bir şey var mı diye talak suresi 4. ayeti açtım okudum. Hatta paylaşayım.
http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx . burada bu kısmın farklı farklı kişiler tarafından çevirileri de var. benim anladığım adetten kesilmişle kasıt hamile kadınlar, hiç adet görmeyen kadından kasıtta menapoza girmiş kadın. başka türlü 3 ay bekleyip emin olmaya çalışmanın bir anlamı yok. Bunu 6 yaşında çocukla olabilirsin şeklinde yorumlayan kişi çok ağır sapık, pedofilidir. Artık dini alet ederek sapıkça yorumlar yapan insanların yargılandığını görelim nedir bu ya her önüne gelen fantazilerine uygun ayet bulmaya çalışıyor.
kimisinin islam'a kafasına göre nikah şartları eklemek suretiyle karşı çıktığı ruhsattır. neymiş?
--spoiler--
1. iki insan arasında nikah olabilmesi için iki insanında rızası şarttır.
2. iki insanında reşit olması şartı vardır.
--spoiler--
ha bunları dört mezhep imamı bilmiyordu ama sözlük alimleri bihakkın biliyor!.. bu şartları ihtiva eden ayet nerede, delil nerede? keza talak 4. ayeti ne yapacağız? yobazların söz konusu ayete getirdikleri yorumları (#26332297) ne yapacağız?
sen bunların hiçbirine yanıt vereme, ondan sonra gönlüne uygun geleni "islami kuraldır" diye yutturmaya çalış!
islamda böyle bir şey yoktur bunun altını çiziyorum. kaynak gösterdiği ayet ile o yorumun uzaktan yakından alakası yoktur. efendimizin böyle bir uygulaması yoktur.
anasını sattımın böyle bir zamanda saçma sapan sözüm ona fetvalar veriyorlar, söylemlerde bulunuyorlar. hiç konu kalmadı her şeyimiz tamam bir orada sıkıntı vardı dimi.
1. iki insan arasında nikah olabilmesi için iki insanında rızası şarttır.
2. iki insanında reşit olması şartı vardır.
ki bunlar en askeri şartlardır. daha ayrıntılarda var.
ulan nasıl insanlarsınız siz. allah'ın kelamını çarpıtmaya utanmıyorsunuz. bide buna cevaz veriyorsunuz. allah'ın lisanını kullanıyorsunuz. vermezsiniz hesabını. ortalık çakal dolu yanlış anlamaya mahal arıyorlar, islamı nerden vurabiliriz, müslümanları nasıl lekeleriz acaba diye. sizin gibi sahtekarlar da önlerine kendi elleriyle koyuyorlar. yazıklar olsun sizlere.
çağdaş hukuk sistemlerinin neden gerekli olduğunun çarpıcı örneklerinden bir tanesidir. kaldı ki, bu örneğe dahi gerek kalmadan Ortaçağın başlarında yeşermiş bir zihniyetin modern zamanda uygulama alanı bulamaması çok doğaldır ve anlaşılabilirdir. uygulayan çağ dışıdır ve cezasını pozitif hukuk normlarına göre çekecektir.
kimisinin ilgili ayetten çıkarılmasına itiraz ettiği sonuçtur. itiraz edilebilir elbette.
fakat itiraz gerekçesi ayetin bağlı olduğu surenin adının "talak=boşanma" olması olamaz. o zaman bakara suresinin adı "inek" anlamına geldiği için, sureden çıkarılan inekle alakalı olmayan tüm hükümlerin yok sayılması gerekir.
yobazların o ayetten çıkardıkları sonuca nasıl ulaştıkları belli (bkz: #26332297). sözlükte yeterli ilmi olan müslüman varsa, meselenin çevresinden dolaşarak değil, doğrudan yobazların gösterdiği delilleri boşa çıkararak itiraz etmesi gerekir yapabiliyorlarsa.