3d studio max malzeme atama

entry1 galeri0
    1.
  1. doku vermek anlamına gelir. yani modelimizin platik, cam, metal, ahşap veya sıvı olmasına burada karar verilir. (bkz: render) sekmesinden material editör secerek veya m harfine basarak ulaşabilirsiniz.

    bundan sonrası için yollar her kullanıcı için farklılaşır çünkü kullanılan render motoruna göre material editor değişir.

    3d studio max içinde

    (bkz: standart)
    (bkz: iray)
    (bkz: scanline render)
    (bkz: mental ray) bulunur.

    bunlardan hariç birde dışarıdan (bkz: plug in) olarak

    (bkz: vray) ve türevleri bulunur.

    hangi material editor olursa olsun yapılabilecek ayarlar şunlardır.

    kaplama (bkz: map) atama
    üzerine vuran ışığı ne kadar yutacağı
    ne kadar yansıtacağı
    saydamlık derecesi (bkz: opacity)
    ışığı ne kadar kıracağı.
    (bkz: bump) yani pürüzlendirme olup olmayacagı
    malzemenin etrafına ışık yayması

    gibi ayarlar bulunmaktadır.
    1 ...
© 2025 uludağ sözlük