250 bin euroluk arabaya binip dinden bahsetmek

entry19 galeri0
    1.
  1. Düpedüz yavşaklık belirtisidir. kendisi 500 binlik aracıyla fink atıp, günde 500 lira yakıt parası harcarken sağa sola, aman namaz kılın, imanınızı koruyun, harama el uzatmayın mesajı verir.

    Lan oğlum harama el uzatmadın, imanını korudun'da, kendine 500 binlik araba, karına 500 binlik araba, oğluna 2.000.000 milyonluk evi nasıl aldın... demezler mi adama?
    13 ...
  2. 2.
  3. dini insanların gözünde kirletmek için mükemmel bir yoldur. emevi tarzıdır. 250 bin avroluk araban olur ama din iman vurgusu yapmadan muhafazakar bir hayat yaşarsan o normaldir.
    0 ...
  4. 3.
  5. 4.
  6. dıncı dümenı yapan lıboslara mahsus hareketlerdır.
    1 ...
  7. 5.
  8. allah sana verdiği kadar bana verseydi günde 6 saat secdeye yatardım diye cevap verilir.
    2 ...
  9. 6.
  10. her dinddarı fakir zanneden bireyin dikkatini cekmis hadise. insan hem dini butun hem de zengin olamaz mı? allah kelamı eden herkes mi fakir? bu nasıl bi zihniyet? bu ücünü istiyorum.
    2 ...
  11. 7.
  12. islamiyet öncesi mekkenin en zengin tüccarı olan ebu bekir, islam dininin getirdiği yardımlaşma, dayanışma olgusuyla beraber, vefat ettiğinde, islam devletinin halifesi olmasına rağmen üzerinde sadece bir giyim elbisesi bulunan bir fakirdi.

    lafa gelince sahabe mevzuu dillerinden düşmeyenler, şimdilerde zekatını veriyorsa kime ne gibi safsata savunuculuğuna başlamışlar. peygamber mal edinmemiş, sahabesi mal edinmemiş, aksine fakir, gariban kalmasın, kimse aç yatmasın diye neleri var neleri yok bu uğurda feda etmişler. lakin günümüzde bu dinin peşinden gittiklerini iddia edenlerden bazıları, fesat karıştırıp ihale alıyor, kızları da yüzbinlerce liralık arabalarla geziyor. bu müslümanlıksa bizimki ne diye sorası geliyor insanın. ramazanda iki fakir doyurmakla, 3-5 kuruşu bazı hayır kurumlarına vakıf etmekle müslüman olunuyor. kimsenin dinini sorgulamak değil niyetim. allah görüyor ve biliyor şüphesiz kimin ne olduğunu. ama ben sadece merak etmekteyim, dillerinden düşürmedikleri sahabenin yüzüne nasıl bakacaklar diğer tarafta bu tipler.
    5 ...
  13. 8.
  14. Ebu cehilden zerre farkı olmayan yobazların davranışıdır. Kendileri multiodalı işkembelerini pislikle doldururken fakir insanlara imtihandan sabırdan falan bahsederler. "Allah nimetini kulunun üzerinde görmeyi sever" [rivayetini] kendilerine ilke edinmişken onlarca a-y-e-t-i de inkar ederler.
    0 ...
  15. 9.
  16. bir insan zengin olup aynı zamanda mütevazi bir hayat yaşayabilir. zamanında ticaretle uğraşmış büyük islam insanlarının tüm servetlerini bağışladıklarını düşünürsek, hem zengin hem müslüman bir şekilde yaşamanın islami adaba uymadığını görebiliriz.

    Hz Ömer, sessizce Hz Muhammed'in dinlenmekte olduğu odaya girer ve bir an çevresine göz gezdirir. Tavana asılmış kuru bir deri bir torbanın içinde birkaç kilo arpa, duvara dayalı birkaç ağaç yaprağı ve yerde Hz Muhammed'in üzerinde uyumakta olduğu hurma lifinden örülmüş kaba bir hasır...

    Bu manzara karşısında ağlamaya başlayan Hz Ömer'in hıçkırıkları onu uyandırır. Hz Muhammed kalkınca hasırın vücudunda iz yaptığını, kan oturduğunu gören Hz Ömer, omuzları sarsıla sarsıla ağlamaya başlar. Hz Muhammed hayretle sorar:

    - Ey Hattab Oğlu neden ağlıyorsun?
    - Ey Allah'ın elçisi! iranlılar kisralarını saraylarda yaşatırken, Bizanslılar kayserlerini lüks ve ihtişama boğmuşken sen ki Allah'ın elçisisin izin ver, bizde seni...

    Maksat anlaşılmıştır, Allah'ın elçisi, gelecekteki halifesinin sözünü hüzünlü bir tebessüm, tatlı bir el işaretiyle keser ve

    "Bu dünya hayatı bir eğlenceden ibarettir. Ahiret yurduna gelince, işte asıl hayat odur. Keşke bilmiş olsalardı." (Ankebut-64)

    Ayetini okuduktan sonra ekler:

    - istemez misin ey Ömer! Dünya onların olsun, ahiret de bizim!
    3 ...
  17. 10.
  18. 250 bin euroluk arabaya binip her ay 500 bin tl muhtelif şekillerde bağış yapıyorsa sonuna kadar dinden bahsetmeye hakkı vardır. demek ki neymiş, o para sende olsa senin için dinden ve bağıştan uzak durma bahanesi olacakmış o miktarda para.
    1 ...
  19. 11.
  20. 12.
  21. azraili satın alacak parayı nerden bulacak bu pezevenkler! Şimdi geriye yaslanın rahat olun.
    1 ...
  22. 13.
  23. adamın parası varsa binsindir. israf etmediği sürece sıkıntı yoktur. zengin olan ve parasını harcayan adamın dinden bahsetmemesi gerektiği gibi bir durum olmaz. zenginin malı züğürdün çenesini her zaman da yorar.

    edit: züğürtler rahatsız. lan sanki ben 250 bin euro luk arabaya biniyorum. ayrıca 250 bin euro luk arabya binen adamın dini imanı olmaz mı behey kafadan bacaklılar. kıskanmanın da bi sınırı var. ayrıca 250 bin euroluk arabaya bineni dinsiz olarak adlandırmak zira daha büyük günahtır.

    (bkz: kelime i şahadet)
    1 ...
  24. 14.
  25. açık bir çelişkidir.

    islam dini kazandığını paylaşmayı emreden bir dindir.ama tabi günümüzde islamın geldiği nokta bu gerçekleri gözlerden kaçırma üzerine kuruludur.

    biz buna amerikan islamı diyoruz.

    islam'da paylaşmayı malesef fitre'ye ve kazancın 40'da 1'i olan bir zekat anlayışına indigediler.çünkü islam gerçekten sosyalist bir dindi.bu egemenlerin hiçbir zaman işine gelmedi.
    0 ...
  26. 15.
  27. dini kendisi için değil, başkalarının gözünü boyamak ve yaptığı rezillikleri örtmek için kullanan tipik bir islamcıdır.
    1 ...
  28. 16.
  29. adam yahudidir belki, ya da hristiyan. illa din dendiğinde müslümanlık akla gelmemeli. pastafaryan da olabilir.
    1 ...
  30. 17.
  31. parası olup onu harcayanı dinsiz olup göz boyayıcı olarak görmekten daha iyidir.
    0 ...
  32. 18.
  33. dinleri bellidir. para. şimdi sözlerim tv programlarına katılıp dini sohbet yapan zekat yardımdan bahseden şahsiyetler. bunlar 500000 bin euroluk arabalara binerler, altın kaplama yatakta yatarlar sorsan bunlar niye diye allah emrediyor malını kendin içinde harca derler. ee kardeşim aston martine vereceğin parayı fakire ver al bi megane altın kaplama yatakta yatacağına al bi istikbalden yatak odası takımı.
    0 ...
  34. 19.
  35. islam, zenginlere bütün mallarını ihtiyaç sahiplerine dağıtmayı emir etmemiştir. özellikle kendi ailesinin rızkından keserek hayır işlerinde bulunmak caiz değildir. islam'ın emri kesin ve nettir. zekat ve sadakasını verip, hayır hasenat işlerinde üzerine düşen görevi yerine getirdikten sonra, zengin parasını ve malını lüks ve şatafata kaçmadan makul ölçülerde dilediği gibi kullanabilir. islamiyet bunda bir sakınca görmemektedir. lakin bu hal peygamber efendimiz döneminde ve gerçek islamiyeti günümüzde yaşayanlar için geçerlidir. sözde müslüman zenginleri ise sürekli dinden, imandan, hak-hukuktan dem vururlar. diğer yandan çalışanın emeğini, ekmeğini, sigortasını sömürerek kul hakkı yemekte sakınca görmezler. alemlerin peygamberi hz.muhammed'in üzerinde yamalı bir hırka ile dünyadan göçtüğünü görmezden gelirler.
    0 ...
© 2025 uludağ sözlük