hem dini inancını hemde et gereksinimini yerine getiren insandır.hem kestiği o koyunun neredeyse yarısını fakir fukaraya dağıtır.burada amaç hayvan kesmek değil aksine o hayvanın etleri sayesinde fakir fukaranın et yemesidir.
parası varsa doğrusunu yapandır(parası yoksa kesemeyeceğinden)
bu inancı tanrısı için olarak yorumlamak basit kalıyor.inancımız açısından kurban kesilmesinin yanında birde kesilen kurbanın etinin yoksul ve et ihtiyacı olan insanlara dağıtmak gibi bir eylemde vardır.sevap kazanmak dışında biraz da mutluluktan yoksun insanların bu eksikliğini yılda bir kezde olsa ortadan kaldırmak güzeldir.
--spoiler--
madem fakirlerin karnini doyurmak istiyorsunuz git et, pirinc, makarna felan al.. verdigin 3-4 kilo et ile kimsenin karni doymuyor.
--spoiler--
hem hayvan kesilmesini eleştiriyorsun hemde git fakirlere et al diye öneride bulunuyorsun.iyide kardeşim o ette sonuçta bir hayvanın eti bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?
gerizekalı ergenlerin günlük hayatta dile getiremediği ayıplamaları sanal ortamda hava olsun kızlar begensın versın dıye konuşmalarına neden olan insandır.
bu aptal ergenler ramazanda
(bkz: 21 inci yüzyılda tanrısı için aç kalan insan)
başlıklarıyla kendilerini tatmin ederler. harbi böyle mal gençlerimiz var bizim.
hac sûresi
(36) kurbanlık büyük baş hayvanları da sizin için allah'ın dininin nişanelerinden kıldık. sizin için onlarda hayır vardır. onlar saf saf sıralanmış dururken (kurban edeceğinizde) üzerlerine allah'ın adını anın. yanları üzerlerine düşüp canları çıkınca onlardan siz de yiyin, istemeyen fakire de istemek zorunda kalan fakire de yedirin. şükredesiniz diye onları böylece sizin hizmetinize verdik
cunku kendimi 6. yuzyildaki bir bedevi koyunde gibi hissetiriyorlar.
sokakta magara adami gibi hayvan kesecegine her yeri bakteri yayilacagini.
gidip guzel guzel marketen alis verisini yap yardim et..
ama fakirlik sadaka ile gecmez..
fakirlik sosyal esitlik ve egitim ile biter.
ama hala 6.yuzyildaki bedevi kulturu rituelerini devam etiren insanlara bunu soylemek dahi gereksiz.
--spoiler--
burada o zaman hayvan kesilmesini değil sokakta hayvan kesenleri eleştirmelisin.
(bkz: almayın efendim sözlüğe çocukları)
21. yüzyılda kimin için kesmeli o zaman? diye soralım o zaman..
21. yüzyılda tanrı, kendisi için meşakkate katlanıp, insanlara yardımcı olmak adına gün boyu çalışan didinen insanlar yerine, mavi hapı ya da kırmızı hapı içtiklerini mi görmek istiyor?
''insan, allah'ın kendi ilahi niteliklerini gördüğü bir aynasıdır'' der muhyiddin arabi...
peki siz gerçekten mavi-kırmızı hap mı bekliyorsunuz? daha mı fantastik o şekilde?
tüm tanrılar kurban ister.yaratıcıları insan olduğu için kanı severler..
bazıları kurbanlarının yüreğini altından yapılmış aslan heykellerinin içine kor..
bazıları da cennete gönderir kurbanlarını!..
kuran'daki kurban tanrı için kesilmediğinden müslümanları bağlamaması gereken önermedir.
Onların etleri de kanları da Allah'a asla ulaşmaz; fakat sizin takvanız O'na ulaşır. (Hac,37)
kurbanın kesilmesinin nedeni toplumsal yardımlaşmayı gerçekleştirmektir. hayvan boğazlamak tanrıyı yüceltmek için yapılmaz, bu müşrikliğin adetidir. günümüzde müslümanlar işin özünü kaçırıp müşrik adetlerine saplanıp kalmışlarsa bunun sorumlusu kuran ve islamiyet değildir.