yahu ben anlamıyorum. islamiyetin ilk yıllarında, kurallar koyma aşamasında pislik varmış. insanlar kıçlarını yapraklarla siliyormuş. diş fırçası yokmuş, ağaçları yontup ağızlarına sokuyorlarmış. ama şimdi öyle mi?
islamiyeti güncel tutmak, modern çağa ayak uydurmasını sağlamak bu kadar zor değil arkadaşlar. olay mantıklı düşünmekte bitiyor. günümüzde misvak kullanılmıyorsa, taharet musluklu klozetlere sıçılıyor, duşakabinli banyolarda hijyen doruklara çıkıyorsa, günde 4-5 kez abdest almanın da artık gereği yoktur. hatta hiç gereği yoktur. insanlar temiz çünkü. eskisi gibi değil.
hele güsul abdesti kadar saçma birşey olamaz sırf temizliğin yayılması için yapıldığı gayet açık zaten duş alıyoruz ne gerek var illa güsul adı altında yapılmasının bunun valla kafam rahat benim ölüncede dicem böyle böyle valla saçma geldi.
yemek yediğinde dişlerinin arasında yemek atıkları kalıyo mu kardeşim kalıyo onları çalkalayarak temizlemezsen orda çürümeye başlar , dışarı çıktığında ister otobüse bin ister araba sür ellerin kirlenmiyor mu kirleniyor al sana pislik "modern çağ" meselesi değil bu , tuvalete girmiyor musun giriyosun diye umuyorum girdin çıktın hemen ayak üstü bir el çalkalamasıyla sabunlasan dahi komple temizlendiğini mi sanıyosun , kulaklarda var tabi eğer sen bunları eski çağlardn kalmış basmakalıp şeyler zannediyosan yanılıyosun ki sana ancak gülünür.
islam dinindeki abdest alma geleneği insanların temiz kalmasını sağlamak içindir sağlık ile alakalıdır günde beş defa abdest alan kişi kendini fiziken rahat ve temiz hisseder . sen bunlara karşı çıkıyosan pek temiz olmadığını varsayarım sonuçta musluk başına geçip alelacele tam sırasıyla elini kolunu yıkamak değildir abdest yaratdanın huzuruna temiz , pak çıkmaktır.
Çok uzun süredir sözlükte olmamama rağmen başlığı görüp ben wade yine saçmalamış dedirten başlık.
abdestin bazı artıları vardır
+kan basıncını dengeler.
+dolaşım sistemini düzenler.
+vücuttaki statik elektriği giderir.
+bağışıklık sistemini güçlendirir.
bunlar tıbbi olarak kanıtlanmıştır.şimdi söyleyin abdest yararlı mı yoksa zararlı mı?
bazı şeylerde mantık aramamalı.
mantık tanrı sorusunda başlar. tanrı vardır dersen ikinci mantık çalıştırma kitaplarından birini kabul edip etmemede işler. ama bir kitab'ı kabul ettiğin an mantık aramak saçma olur. çünkü kitabı gönderen tanrıdır. ve içindekiler doğrudur*.
şimdi iki seçenek çıkıyor karşımıza:
1. başlığı açan müslümandır: saçmalamıştır...zaten kabul etmişsin dini. dinler dogmatiktir. cennete gitmek istiyorsan, saçma da gelse uygulayacaksın...
2. başlığı açan müslüman değildir: yine saçmalamıştır...sen inanmıyorsun. tamam eyvallah. ama neden başkalarının inançlarına karışıyorsun. ister sana saçma gelsin, ister mantıklı gelsin. sana ne?? inanalar hayatlarından emin ol çok memnun. samimi ve dinini bilen bir müslümanın kimseye zararı da yoktur.
suyla sadece kaba kirler gideceği, mikrobiyolojik açıdan bir temizlik sağlanmadığı için suyu oraya buraya çarparak alınan abdestin serinlemek dışında bir işlevi yoktur.
vücut dediğin her türlü kirlenen bir organizmadır. hareket etmesen bile o anki duyguların ve hormonal ekşın nedeniyle her an her şekilde bir koku, hacet veya kirlenme durumu olasıdır.
21. yy da iki metrede bir duşa kabin görmedim ben daha.
mahşer günü hz muhammed ümmetini abdest azalarından tanıyacakmış. insanlar bunun için uğraşıyor olabililer.
malum çok kalabalık. aman karışmayalım diye.
hala birilerinin namaza icabet ettiğini düşündürür ki,
-Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAiDE SURESi / 6 )
ayeti ile de önemi vurgulanmıştır.
(bkz: dinden uzağım)
(bkz: yakınım yanlış)