2013te de olmayan haftanın 20 yıl öncesi de olmamasıdır. Türk ve müslüman için Peygamber efendimizin doğumu mevlid kandilinde kutlanır, o gün bundan 500 yıl önce yazılmış peygamberimize övgünün, aşkın dizeleri olan Mevlid'i şerif 500 yıllık bir gelenek olarak okutulur, okunur. Bugün kutlu doğum haftası diye 20 nisanda uydurulan olayı kutlayanlar iktidarı ellerine almadan önce mevlid Kandilini kutlamayan, mevlid okutmayan Türk'ün kültür- din bağıntılı her türlü güzel hareketine karşı olan arap, fars özentileridir ve bu içi boşaltılmış Türk için kültürel olarak hiçbir arka planı olmayan uyduruk haftayı genele yayarak Türk'ün esas peygamber sevgisinin içini boşaltmak isterler.
hem mantıklı hem mantıksız bir önermedir. şöyle izah edelim.
kutlu doğum haftasını halisane niyetle kutlayanlara doğum günü kutlamak iyi bişey değil filan gibi yaklaşmak doğru olmaz, burada kutlanan (aslında kutlanması gereken) peygamberimizin dünyaya gelişi ve onun gelişiyle insanlığın kurtuluşudur.yani burada salt bir doğum günü değil o doğumla meydana gelen güzel şeyler kutlanmaktadır. kanımca atatürk bu ülkeyi kurtardı o olmasa biz de olmazdık gibi ilkokul 1. sınıf seviyesinde düşünenler de atatürkün doğum gününü kutlayabilirler, gayet de tutarlı bi davranış olur bu. zira atatürk doğmasaydı kendisi de olmayacakmış.
fakat günümüzde görüyoruz ki kutlu doğum haftası olayı abartılı gösterilere, çalgılı çengili müzikli bi takım şovlara dönüşmekte, belki de birilerinin arpalanmasına sebep olunmakta, bunu riya için yapan da çoktur, devletin burada etkin rol oynaması lazım. dini gün ve geceler şaşalı olarak geçirilmemelidir diye düşünmekteyim.
Din istismarı için atılan bir adımdır. Kutlama yapılan yerlerde her sene dinci kodamanların kurduğu ve fırsatçı şirketlerin de katıldığı panayırlar görülmeye değer. Zaten asıl amaç kutlama yapmak değil, panayır kurmak. Elin Güney kore'sinin otomobil markasının standında bile, hatta coca cola standında bile sakallı adamlar duruyordu. Günün anlam ve önemine binaen sakal bırakmışlar!
islamiyet te gösteriş olmaz . ninem anlatır eskiden 20 nisan günü mevlit verilirmiş yani şaşalı kutlama falan günahmış.
Diyarbakır da ilk kutlu doğum haftası 2006 da kutlandı tabi malum danimarka olayları vs.. 150 bin kişi toplandı aşırı diincilerde bunu biz topladık diye böbürlendiler .
sonraki yıllar geçen yıl mustazaf der. yargıtay hizbullah ile baglantılı oldugu için kapattı ve yine peygamber efendimizin adını kullanarak miting yaptılar ve 14 bin kişi katıldı.
bu yıl ki newroza karşı yine bu yıl hüdapar ı kurdular ve kayseri den konyadan malatya dan samsundan bile otobüslerle insanları taşıyıp miting yaptılar dün ve sadece 45 000 kişi toplandı..
türkiye dışında başka islam ülkelerinde de olmayan birşeydir. her dini gün hicri takvime göre kutlanırken nedense bu kutlu doğum haftası miladi olarak kutlanıyor ve 23 nisana denk geliyor.
peygamberimiz yerine fetonun doğumgünün kutladıklarına şüphem yok.
20 yıl sonra da, bundan 20 yıl önce cumhuriyet vardı şeriat yoktu der miyiz diye düşündüren cümle.
dinini herkes özgürce yaşasın eyvallah ama bu açıkça istismardır. bir zamanlar kanalların istiklal marşı ile kapandığı ülkemde artık keyfe keder kutlu doğum haftası kutlanmaktadır. din üzerinden siyaset yapan iktidarın, ulusu başkalaştırma çabalarıdır.
" % 99'unun müslüman olduğu ülkede zoruna mı gitti kutlanması ?" diyenler bile olmuş. yahu kardeşim bir kez olsun mevzu din olduğunda ağzınızdan salyalar saçarak, garip garip konuşmayın. ne demek zoruna mı gitti?
hayır zoruma gitmedi ama ne gerek var? ayrıca orada bir tespit yapılmış ki sonuna kadar haklı ve niye zoruna gitsin?
bu ülkenin %99'u müslüman falan değil. büyük bir çoğunluğu müslüman, belki büyük bir çoğunluğu da ne olduğunu bilmiyor ancak kendine müslüman diyor. öncelikle o yanılgıdan sıyrılalım .
bu durumun hz. isa'nın doğum günü kutlamasından ne farkı var? o ne kadar gereksiz ise bu da o kadar lüzumsuz. şimdi sen demeden ben düzelteyim yılbaşı bambaşka bir şey aman o ikisini karıştırmayasın tosunum .
ayrıca oraya buraya afiş falan asmak ne demek, ne gerek var? bu mevzunun bu kadar anlaşılamıyor olmasını anlayamıyorum, din soyut ve ulvi ama öncelikli olarak kişisel bir durumdur. herkes içinde yaşar, kimse kimseyi sorgulamaz, neye inanır ne yapar bilmez, kimseyi de ilgilendirmez. ama maalesef durum, bu topraklarda hep farklı. hep toplu yasaklar, engeller. oysa hayat benim, sevabı bana, günahı bana, o zaman sana ne oluyor değil mi?
ama maalesef öyle değil. toplum öylesine farklı algılıyor ki durum her şey bambaşka; yasaklar, yadırgamalar, engeller...
din odaklı bir yaşam yada dini öğelerin ön plana çıkarıldığı bir sosyal hayat, toplum, korkunç derecede gereksiz . sağolsun akp hükümeti bu tip konularda korkunç derecede ısrarcı. ama ne yazık ki üniversite okumuş, akıl dolu beyinler bile böyle şeyleri yadırgamıyor, aksine doğruluğunu teyit ediyor .
toplum olarak akılcı düşünmeye başlayabildiğimizde dinin dogmatik unsurlarını bir kenara bırakıp , yaşanması gereken dinin, maneviyatın nasıl bir şey olduğunu anlayabileceğiz herhalde .
kimin neyi neden ve ne zaman kutladigi zerre kadar ilgilendirmiyor. asil endise veren bu kutlamanin devletin resmi kurumlarina kadar girmesi. asil uzerinde konusulmasi gereken budur.
hafta ile ilgili olarak okullara broşürler göndermişler. akp ye yakın müdürler, stadyumda yapılacak bu kutlamaya katılacaklar. ama birilerine yaranmak için. şube müdürleriyle saf tutmak için birbirleriyle yarışıyor millet. namazda selam verirken görsünler diye. kutlayan adam evinde okur yasini şerif i, indirir hatimini. bunlar yapmacık ve çıkara dayalı işler. samimiyetine inanasım gelmiyor.
doğru önermedir.
siz kutlu dogum haftası olarak ne kutluyorsunuz?
hz. muhammed'in dogum gununu değil mi sözde?
peki mevlid kandili nedir?
o da hz. muhammed'in doğumgünü değil mi? ki her yıl 10 gün kayar...
o zaman siz allahaskına din adına her nisanda kimin kutlu dogum haftasını kutlamaktasınız?
hicri takvim nedeniyle 11 ayda bir kutlanması gerekirken her yıl 23 nisan'a denk getirilmesi de ayrı bir sorundur.
ayrıca türkçe bir terim olan "kut"un adında kullanılması da gariptir. yavrum, kuttanrıcılık'tan gelen bir sözdür. allahçı müslümanların mübarek demeleri kendileri için -daha uygundur. türkler'in inançlarını da kirletmemiş olurlar.