atatürk sevenlerin yapabileceği harekettir. şimdi anıtkabire gidip mal gibi ayakta durmak yerine bi fatiha okuyuverin diyenler varsa eğer ki kesin vardır bu mantıkla kabir ziyaretlerini de bırakıversinler o zaman. gitmeyin kardeşim ne işiniz var arefe günü mesela kabir başında.
içki içiyor diye dualarda adı anılmayan bir şahsiyete bu zihniyet mi fatiha okuyacak? onlar dini bir amaç değil ceplerini doldurmak için bir araç olarak görürler.
Kabir ziyaretlerindeki amacın zaten ölüye fatiha , yasin gibi dualar okuyarak ruhunu biraz olsun rahatlatma için yapılan ziyaretler olduğunun farkında olmayan bir takım kafası gerilerin karşı koyduğu uygulama. Sen git yine ziyaretini yap , adam gibi yap , hayvan gibi barikatları yıkıp cumhuriyete sahip çıkıyorum deme. Git efendi gibi , meftayı da rahatsız etmeyecek şekilde tören de yerini al , sonra da fatiha nı oku adam gibi geri dön. Şimdi bu zat- şahane nereden biliyorsun benim fatiha okumadığımı diye kudursa hiç şaşırmam.
ülkenin iki ucunda duran ve normal insanlar arasında sapık muamelesi görenlerce yapılmaması tavsiye edilir. yapılırsa da çok zorlarına gider.
laiklik ticareti ile dünyalık yapanlar ve din tüccarı camia bu sınıftandır. oysa sadece rabbine ve paygamberine bağlı, normal müslümanlar veya sadece insanlık adına sevenlerce, böyle yapılmalıdır, halen de yapılmaktadır.
bir kesim laikliğe aykırılığı öne sürer, oysa asıl hedefi kendi inançsızlığını gizlemektir.
diğer camia ise, sanki fatiha babasının malı imiş gibi, milletin atasına dua etmesini kıskanır.
her türk ün yapması gerekendir.ama bazı beyinsizler öyle bir yere getiriyorlar ki ya dinci olacaksın ya da atatürkçü. sanki ikisini birden benimsemek suçmuş, ayıpmış gibi. birilerine göre ya allah a ya da Atatürk e tapmalısın halbuki allah a şükür atatürk e teşekkür diye bir seçenek her zaman var. tabi bu seçenek atatürk ten veya dinden beslenenlerin işine gelmediği ve düşünmek için götünü kullananlar oldugu sürece her zaman gündemden uzak kalacaktır.
saat dokuzu beş geçe siren sesi eşliğinde 1 dakikalık saygı duruşunda bulunursun , ardından veya içinden el fatihayı okursun. bu iki eylemi gerçekleştirerek hem laik hem müslüman olursun.
laikliğe kesinlikle ters olmayan bir durumdur. laiklik politik bir seçimdir, ölen bir insanın ardından "dua" -fatiha okumak, ya da hangi dinse o o dine göre- belirli bi davranışta bulunmak, şahsi inanç özgürlüğüdür.
herhangi bi "budist" te , bu milleti egemen güçlere "yem" etmeyen bir adama şükranlarını sunar. biz müslüman olarak fatiha okuruz, allah onun günahlarını affetsin diye, başkası da, başka türlü sunar.
bunda hiçbir beis yoktur. ve tamamıyla "laik" bir davranıştır.
laikikle alakası olmayan bir şey. bir kere laiklik kurumsal bir duruş; din kapsamındaki eylemler ise bireysel aktivitelerdir; az kitap falan okuyun amk.
atatürk'ün dünyanın gelmiş geçmiş en büyük liderlerden biri olması dışında bir kul olduğunu hatırlamaktır. mental olarak atatürk'ün fikirlerini yaşamak ve yaşatmak bir yana, ruhuna bir fatiha okumak ölmüş kullar için en güzel hediyedir.
atatürk' ün bir devlet adamı olması demek dinsiz demek değildir. kendini kemalist sanan insanların laiklikle ilgili böyle yorumlar yapmasıyla atatürk yanlış algılanılıyor. laik olduğumuz kadar müslüman bir ülkeyiz de. atatürk e fatiha okumak geri kafalılık mıdır? laik olmamak mıdır?
sadece 10 kasım'da değil akla gelen zamanlarda yapılan normal bir eylemdir. bu ülkenin kurucusuna elbette bir fatiha okuyup ruhuna göndermek doğaldır. evet.
bu ülkede yaşayıp da başbuğumuza minnettar olan herkesin yapacağı eylemdir. sadece 10 kasım'da yapılmamalı tabii. kanı bozuklarına dualarına ise hiç ihtiyacı yoktur. onu seven milyonlar olduğu sürece atatürk de ölümsüzdür.