mezhepçilerin ne kadar saldırısına uğrasa da, hak yolunun savunucuları sayesinde usanmadan gelecek nesillere hoşgörü ile anlatılacak olan itikattır. Barış söz ile gelir kan ile değil.
şii'nin çoğuludur. bazılarına fena halde batan mezheptir. şüphesiz ki aklı başında bir insan islam üzerine okuduktan sonra hz. ali'nin haklılığını görecektir. ayrıca bazılar islam düşmanı olduğumuzu falan sanar da hz. muhammedi sizinle aynı belki de sizden çok seviyoruz merak etmeyin.
bilinenin aksine mezhep falan değildir. ne sünnilik ne de şiilik mezhep değildir. hanefi, caferi, şafii, hanbeli, zeydi mezhep olarak isimlendirebilir. fakat sünnilik ehli sünnet inancını taşıyan mezhepler bütünü, şiilik ise caferi, zeydi ve ismaili gibi mezheplerin bütünüdür.
allah bir kavme olan düşmanlığınız sizi adaletsizliğe itmesin der ayette. ben her bir şiiyi münferiden düşman olarak gören biri değilim. bir hristiyanı, bir yahudiyi ya da ateisti.
şu yazının son satırında peygamberin eşi hz aişeyi peygamberin katili olarak gösterebilen bir münafıklığa ne denir, şii ve sünni ve ya gayrı müslim herkesin insafına havale ediyorum.
kaldı ki bu mantıktaki kişiler bu mezhebin arasında oldukça çok. hani şikayet ettikleri vahabiler var ya. zerre fark gözetmiyorum kimileriyle bunlar arasında.
bu ne namussuzluktur ne cehalettir.
dolayısı bu gibi kişilerin 'vahdet, sünni kardeşlerimiz'' türündeki söylemlerinin yalan yani takiyye olduğunu bilmenizi isterim. kaldı ki takiyye yani yalancılık dinlerinin onda dokuzuymuş. bunu utanmadan imam sadık'a isnad edebilmektedirler.
sürekkli olarak sünnilere ve değer verdikleri kişilere hakaret etmekten, tahkir etmekten geri durmayan bu utanmazların atladığı nokta her bir sünni için peygamber ve ailesi mutlaka kutsaldır. namaz kıldığı camide muaviyenin mi adı var yoksa hz ali'nin mi?
bunların arasındaki kişiler ya gerçekten kafir ya da azılı birer münafık. yoksa bu kadar ikiyüzlülüğü, kirli dilliliği namussuzluğu başka şeye borçlu olamazlar.
dolayısı ile türkiyedeki kimi şiilerin özellikle belli bir grubun mantığını iyi kavramak bu ülkenin geleceği açısından oldukça mühim. çünkü nefret kusup mazlum edebiyatı yapmayı çok iyi beceren arsız bir düşman arsız bir münafık sürüsü var karşımızda.
bakın ısrarla yazıyorum bunlar münafıktır.
tüm şii ve aleviler bu yazdığımdan beridir ben bu yazımı o namussuzu spesifik olarak ele almak adına yazdım. alevi ve ya şii olup kaplerini kırdıklarım oldu ise haklarını helal etsinler.
Üç harfli. Sapık mezhep. Sahabeye küfrü severler teşvik ederler. Kötü adamlardır. Yolda görürseniz selam bile vermeyin,kaçın! Çünkü Sünni'yseniz ve isminiz Ömer falansa özellikle daha hızlı koşun. Sizi öldüreceklerdir. Korkutucu değil mi?
en çok mensubu iran'da olduğu için iran'ın tekelinde sanılan mezhep. Halbuki şia takipçi anlamındadır. Tarihte hz ali takipçilerine verilen isim olarak meşhur olmuştur aslı ali şiasıdır. Yani ali takipçisi demektir. Kimse hz ali'de şiadır demez kendi kendini mi takip edecek? Sünnilikten ayrılan en önemli noktası hilafetin hz muhammed'den sonra hz ali'ye geçtiğine inanılmasıdır. Evet aişe ömer ve diğer halifeleri pek sevmeyiz fakat bunlara küfür diye bişey yoktur. Küfür edenler günaha girer ve cezasını çeker. Hak mezhep değildir diyenler buyursun tartışalım.
inandığımız allah aynıdır.
Peygamberimiz aynıdır.
Kurallar çoğunlukla aynıdır.
Geçmişte ve günümüzde bunlar için edilen nefret söylemi Islam ın ilk ayrılığının öznesi oldukları içindir.
Müslümanlara karşı yürüttükleri savaştır .
Yani bebeğim sorunun azı bende çoğu sendedir.
Azerbaycanlıların ekseriyetinin mensup olduğu mezhep. iranlılara sırf şii diye demediği laf kalmayan halkımızın azerbaycanlılara tek laf ettiğini görmedim.