şimdi ilmin ve irfanın içinde homoseksüellik bilinir. üstat ile öğrenci arasındaki ilişki bir seviyede homoseksüeldir, usta öğrencinin ateşine ateş, kanına kan kattığı için burada bir eşleşme olur. aynı mesele sokrates ve platon arasında da manevi yollarca cereyan ediyordu.
manevi açıdan cinsel birlikteliğe benzer bir durum zaten duygu ve zihin seviyelerinde bedenlerin bütünleşmesi, tek vücut olmak ile ilahi aşkınlığa ermektir. bu mesele zaten imgelemle bile olabilir. buna tantra'da jnana mudra da derler ki bunun ardında nice hikmetler vardır. zihinlerin sevişmesini ele alırsanız zihnin cinsiyetsiz olması daha evladır ama cinsel bir aşk ve çekim de duyar zihinler. ruh zaten cinsiyetten arı bir parçadır insan bütünlüğünde ama ruhlar da birleşir ve birbirine çekim duyar.
böylece güçler de bir araya gelir.
en bir nihayetinde ilim meydanlarında hakikat namına bütün konyayı karşılarına alan bu ikiliye paralel olarak spartalı savaşçıların yetiştirilmesini de ele alabiliriz. spartalı savaşçılar yaşam ve savaşma güçlerini seferlerde birbirleriyle cinsel ilişki yaşayarak da besliyorlardı. ama bu adamlar biraz da manevi yani, eşçinsel olsalar bile suç değil ki... gılman ve nurilik edebinden geçmişlerdir bir boyutta.
Sevmeye layık olmayanı hatırlayarak değerli etme! Dönmek mi istiyor, bir şans daha verme. Unutma; sevgi yürekli olana yakışır.
Bir gül kadar güzel ol; ama dikeni kadar zalim olma. Birine öyle bir söz söyle ki, ya yaşat ya da öldür; ama asla yaralı bırakma.
insanoğlunun edepten nasibi yoksa, insan değildir. insan ile hayvan arasını ayıran edeptir.
Sana affedilemeyecek kadar büyük hata yapan birine, akıl sınırlarının bittiği yerden başlayacak ceza vermek istiyorsan; bütün samimiyetinle affet. Hissedilen her şeyi arşivleyen kader, kendisiyle en iyi biçimde ilgilenecektir. ( Hz şems )
mevlana ile arasında cinsel arbede olduğu söylenen kişidir. şimdi dindarlar oradaki tasavufi aşk değip bizi yiyor. la git!
bildiğin mevloş şemsi arzuluyor işte. hayır olamaz mı? sonuçta nefsine yenik düşüp şemsin ateşli kollarında heyecan dolu dakikalar geçirmiş olabilir.
belkide seksi tanrıya ulaşmak için bir araç olarak kullanmış mistik bir tarikata üyeydiler.
Sadece Mevlana'ya değil bütün insanlığa ışık olması gereken büyük bir ilim adamı. Büyük alim. Sivri dili yüzünden çoğu kişi tarafından sevilmemiş, ki zaten onun istediği de sıradan insanlarca sevilmek değil, bir yoldaş, bir dost bulabilmek, kalbindekileri ona dökebilmekmiş. Öyle de olmuş Mevlana ile kavuşmuş tabi ama her güzel şeyin bir bedeli var, o da bu bedeli canıyla ödemiş.. Çekemeyenler tarafından katledilmiş. Allahım şefaatine nail etsin.
Din felsefesi yapan şiirler yazan birine neden bu derece ağır anlamlar yüklenir anlamış değilim.
Dini bir figür olarak neden gösterilir? Veya neden müslüman olup eleştirene "mürted" muamelesi yapılır?
Şems ve mevlana üzerine yapılan eleştiriler ve iddialar temelsiz değildir. Kaldı ki bu iki tarihi kişilik bir dini önder veya figür değil felsefecidir.