( cumaliyi letafetin evinden çarşaflı kadın kılığında çıkarırlarken) hurşit: biri afet, biri şekerpare bunların. ziver: ortadaki? hurşit: onu çakaramadım. ziver: erkeğe benzir yürüyişi. inkilapçı sakliyir olmasın bunlar? takip edelim.... ortadakini görir misin ne biçim kıvırtir? hurşit: bu yeni bir kıç. hiçbir yerden hatırlamıyorum. ziver: ya bana da müthiş birini hatırlatıyor ama çıkaramadım
filmde kasımpaşalı'nın takıldığı genelev hatunu bambaşka bir tiplemedir. etek altından bıçak çıkarması, yatak odasına şekerpare'nin yanına giderlerken cumali'ye verdiği bomba tavsiyeler vs vs ile dikkat çekmektedir.
filmin açılışında batakhanedeki kızların söylediği şarkı esnasında geçen üstünde bir adam gelip gitmekteyken şarkı söyleyen hayat kadını görüntüsü film tv'de yayınlanırken hep uçurulmaktadır.
(bahsi geçen görüntüde adam ve kadının omuzlarından yukarısı görülebilmekte, ama adamın hareketlerinden ne olup bittiği anlaşılmaktadır.)
spoiler:
filmde ziver letafeti cumalinin ailesi rolüne ikna etmek için yahudi tüccar kılığına girer. eve gelince ziverin arkadaşı olduğunu söyler. sonra hurşit ile arasında geçen diyalog:
H: gelsin ben ziverin bütün arkadaşlarını tanıyorum.
kılık değiştirmiş ziver gelir.
H: ben seni tanımıyorum.
Z: ben de seni tanımıyorum .
H: anlat bakalım nasıl biri.
Z: şerefsiz, üçkağıtçı , rüşvetçinin biri.
H: tamam tamam tanıyorsun.
spoiler.
kişinin kendini bilmesi bu demek.
filmini aklımda hep çarşaflı kadınlar, bekçi falan diye tutmuşum. oysa olaylar bambaşkaymış. geçen gün denk gelip izlediğimde anladım.
yeşilçamın göz bebeklerinden.