bakara sûresi;
(196) haccı da, umreyi de allah için tamamlayın. eğer (düşman, hastalık ve benzer sebeplerle) engellenmiş olursanız artık size kolay gelen kurbanı gönderin. bu kurban, yerine varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. içinizden her kim hastalanır veya başından rahatsız olur (da tıraş olmak zorunda kalır)sa fidye olarak ya oruç tutması, ya sadaka vermesi, ya da kurban kesmesi gerekir. güvende olduğunuz zaman hacca kadar umreyle faydalanmak isteyen kimse, kolayına gelen kurbanı keser. kurban bulamayan kimse üçü hacda, yedisi de döndüğünüz zaman (olmak üzere) tam on gün oruç tutar. bu (durum), ailesi mescid-i haram civarında olmayanlar içindir. allah'a karşı gelmekten sakının ve allah'ın cezasının çetin olduğunu bilin.
hac sûresi
95) ey iman edenler! ihramlı iken (karada) av hayvanı öldürmeyin. kim (ihramlı iken) onu kasten öldürürse (kendisine) bir ceza vardır. (bu ceza), kâ'be'ye hediye olarak varmak üzere, öldürdüğünün dengi olup, içinizden iki âdil kimsenin takdir edeceği bir kurbanlık hayvan; veya yoksulları yedirmek suretiyle keffaret; yahut onun dengi oruç tutmaktır. (bu) yaptığı işin kötü sonucunu tatması içindir. allah geçmiştekileri affetmiştir. fakat kim bir daha böyle yaparsa, allah ondan intikam alır. allah mutlak güç sahibidir, intikam sahibidir..
hac sûresi
(28) gelsinler ki, kendilerine ait bir takım menfaatlere şahit olsunlar ve allah'ın kendilerine rızık olarak verdiği (kurbanlık) hayvanlar üzerine belli günlerde5 (onları kurban ederken) allah'ın adını ansınlar. artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin.
hac sûresi
(36) kurbanlık büyük baş hayvanları da sizin için allah'ın dininin nişanelerinden kıldık. sizin için onlarda hayır vardır. onlar saf saf sıralanmış dururken (kurban edeceğinizde) üzerlerine allah'ın adını anın. yanları üzerlerine düşüp canları çıkınca onlardan siz de yiyin, istemeyen fakire de istemek zorunda kalan fakire de yedirin. şükredesiniz diye onları böylece sizin hizmetinize verdik.
Neden acaba sadece hac suresinde bu emirler var diye bir düşünmek lazım. Evet kevser suresinde de açık ve net yazıyor kurban kes diye. Zaten ona kimsenin itirazı yoktur. Ama kevser suresi nerde nasıl ve ne zaman sorularını açıklamadığını görüyoruz.
Bunun açıklaması HAC suresinde. Yani hac yapmanın emrinin verildiği nasıl yapılacağının anlatıldığını ve emirlerini yazan surede.Kısacası yılların cevaplarıyla değil biraz aklımızla mantığımızla baksak daha doğru olur.
Ayrıca 400 seneden eski ilmihallere islami kaynaklarına bakıldığında hiç birinde kurban bayramı diye bir olay yok bu bile bize bir kanıttır. Yüzyıllardır paramızla aldığımız hayvanların kanını akıtarak günahlarımızdan arındığımızı sandık. hangi akla hangi mantığa uyuyor bu. insanların biraz oturup bunu düşünmesi lazım..