görmesini bilen için elbette resulullah'ın(sav) sadece eşsiz merhametini değil felsefesini de özetleyen bir kıssadır.
aslında kötülüğün, ahlaksızlığın cehaletten, bilgisizlikten doğduğuna vurgu yapan bir kıssadır. tıpkı eski entelektualist yunan filozoflarının dediği gibi kötülüklerin sadece bilgisizlikten doğduğunu vurgulayan bir kıssadır. ahlaklılığın bir doğru bilgi sorunu olduğunu, hiç kimsenin bilerek ve isteyerek kötülük yapmayacağını, ahlaksız insanın gerçekten de bilgisiz insandan başkası olmadığını söyleyen sokrates'i anımsatan kıssadır.
bu noktaya geldikten sonra geriye tüm kötülükleri yok etmek için doğru bilginin kaynağının ne olduğunu bulmak kalıyor insana. bu ise islam'a göre vahiy, akıl ve duyulardır... (#5506777)