Tesettür konusu, ümmetin bin dört yüz yıllık zaman sürecinde uyguladığı ve islam alimlerinin ittifakla onayladığı bir konudur Bununla beraber, baş örtüsü ile ilgili Kur an ın hükmünü bir kez daha gözler önüne sermekte fayda vardır; ilgili ayetin meali şöyledir:
"Resulüm! Mümin kadınlara da söyle ki; bakışlarını kıssınlar ve edep yerlerini günahtan korusunlar, -mecburen görünen yerler hariç- zinetlerini teşhir etmesinler Başörtülerini yakalarının üzerini kapatacak şekilde örtsünler"(Nur, 24/31)
Arapça da emir kipi iki şekilde yapılır
Birincisi: ikinci tekil ve çoğul şahıslar için yapılan özel bir emir kipi biçimi Ayette şayet doğrudan kadınlara "Siz başınızı örtün"; denilseydi, bu kip kullanılacak ve Arapça metin, "Idr---- bi humürikünne" şeklinde olacaktı
ikincisi: -özellikle- üçüncü tekil ve çoğul şahıslar için kullanılan bir emir kipidir Bu ise, muzari fiilin başına emir lamı getirilerek yapılır Kur an da "Resulüm! Mümin kadınlara da söyle" mealindeki bir ifadeyle başladığından, ister istemez, emre muhatap olanlar için bu emir kipi kullanılacaktır Ve bu yüzdendir ki Kur an a bu ifadeden sonra "Başörtülerini -yakalarının üzerini kapatacak şekilde- örtsünler" mealinde olan"vel yadr----" emir kipine yer verilmiştir insan merak ediyor, hala bunu bir emir olarak görmeyenler, emir olması için nasıl bir emir üslubunu bekliyorlar?
- Hz Peygamber (asm) bu ilahî ifadeyi, bir emir olarak telakki etmiş ve bunu uygulamaya koymuştur Sahabeler, bunu bir emir olarak telakki etmişler ve öyle uygulamışlar Genel olarak on dört asır boyunca bütün islam alimleri tarafından, Kur’an’ın bu ifadesi bir emir olarak değerlendirilmiş ve bütün tefsir ve fıkıh kitaplarında bu doğrultudaki beyanlara yer verilmiştir.
Demek ki, Allah ın ve Elçisi'nin emrine, Müslümanların uygulamasına aykırı düşünenlere, değer vermemek gerekir.
Cahiliye devrinde başörtüsü vardı Ancak enselerine bağlar ve arkaya bırakırlardı Yakaları önden açılır, gerdanları ve boyunları görünürdü işte bu durumu düzeltmek için ayeti kerime, "Başörtülerini yakalarının üzerine vursunlar" buyurmuştur Bu örtünün şekli ve biçimi ise önce açık yer kalmayacak şekilde başı, boyun ve gerdanlığı örtmektir Sonra da ince ve çekici olmayan bir örtüyü kullanmaktır Mutlaka "şu ölçüde ve şöyle olmalıdır" demek doğru değildir (bk Hamdi YAZIR, Hak Dini, Nur Suresi 31 Ayetin Tefsiri)