filmin senaryosu ilk tarık akan a gelir.. bir kaliteli sanatçıya daha ihtiyaç vardır. cüneyt arkın düşünülür.. ancak pek sıcak bakmaz..
tarık akan ayağına gidip cüneyt ben ne alacaksam iki mislini alacaksın der.. ve kadroya dahil olur cüneyt arkın da..
film maden işçilerini anlatmaktadır ve inanın 70lerde çekilmiş bu filmden günümüze değişen pek birşey yoktur..
asıl orospu çocukları anamızı siken sendika ağalarıdır tarzında bir söylem vardır. doğrudur halen..
filmin sonunda tüm işçiler birleşir.. kenetlenirler kol kola...
şu an için bu olay mucize gibidir.. belki tekel işçilerinin direnişteki kenetlenmesini düşünebilirsiniz yakınlık olarak..
neyse...
film çekilir, ankara'ya onaya tarık akan götürmek üzere yola çıkar...
yanlış anımsamıyorsam yılmaz güney kocaelinde cezaevindedir..
tarık akan yolumun üstü bir uğrayayım ona da der..
ne var ne yok sohbetinin akabinde film çekmiştik de maden işçilerini anlatan onu götürüyoruz der tarık.. çirkin kral ver filmi izleyeceğim der..
nasıl olurdu olmazdı dan olura döner iş..
yılmaz güney alır filmi birde film oynatıcısı bulur biryerlerden çarşaflardan sinevizyon yapar ve cezaevinde mahkumlar ile birlikte filmi izler..
çok da beğenir...
ertesi gün tarık akan yine geldiğinde bayıldım ellerine sağlık tarık der..
bundan sonra benimlesin.. şurdan bir çıkayım bak neler yapacağız der...
ardından.. yol ve sürü filmlerinde başrolü söz verdiği gibi tarık akan a verir..
bu film yani maden türk tarihinin en mühim filmlerinin başında gelir..
anneme babama sorduğumda ne gora ne eşkiya nede başka bir film maden kadar izlenmemiştir tüm açık hava sinemalarında oynadı ve yer bulunmazdı derler..
tarık akan ın ilk sosyal içerikli filmidir. artık çapkın damat ferit gitmiş türkiyenin sorunlarına değinen tarık akan doğmuştur...
bu filmi izlemelisiniz muhakkak 40 yılda değişmeyenleri görmek için.. maden işçilerinin neler çektiğine şahit olmak için dahası onları anlayabilmek için bu şarttır.
şiddetle öneriyorum.