her şey mükemmel demek ki allah var diyen insan

entry31 galeri video1
    16.
  1. inanmayan bir insanın bir yaratıcı yoktur hipotezinden farklı olarak allah vardır hipotezini ispatlamak üzerine yola çıkan ve kainatta gördüğü her dengeyi bir yaratıcının varlığına delil olarak gören kişinin söylemidir.

    sözlük ortamı olduğu için üstteki entrylere cevap niteliğinde yazmadım hiç. her daim genelleme yaptım. saygı çerçevesini aşan ateistlere söylediklerim de buna dahil, önermeye önerme ile karşılık verilmesine de öyle. ama birileri üzerine alınmış. sen saygılıysan sözüm seni kapsamaz anlamı çıkmaz mı? niye celalleniyorsun ki?

    insanları belli kalıplar içerisine itmek neden? papaz buldu diye neden kullanmayayım (ki kullanmıyorum). arabaya bilmem neye gavur icadı deyip kullanmamamak ne diye?

    inanan insanla inanmayan bir insan arasındaki fark nedir? çıkış yerleri farklıdır. hipotezlerini kurarken bir tanesi allah vardır der. sonra kanıtlarını aramaya başlar. evrende baktığı her noktada bunun kanıtlarını görür. evrenin düzenini görür. ve bir yaratıcının varlığına delil olarak inanır. demogoji yapmaya gerek yoktur. benim üst entrylerde de söylediklerim aynıdır. bu bir inanç meselesidir. tek fark çıkılan hipotez farklıdır.

    ateistlerin söylediği bir diğer şey de "allahın yokluğunu ispat etmek gibi bir zorunluluğumuz yok." e be güzel kardeşim. madem öyle benim yaptığımı yap benim hipotezimle yola çık. ispatları bulamazsan benle de paylaş. ama yine aynı yere çıkıyoruz. bu bir inanç meselesi. sen de olmadığına inanıyorsun. bilimsel araştırmalarda bir durum veya zıttı ispatlanamıyorsa ya da reddedilemiyorsa... yapabilecek delilin olsaydı yokluğunu da ispatlardın. kaçmaya çalışmanın alemi yok.

    ateistleri ve deistleri köşeye sıkıştıran bir şey söylemelerine imkan vermeyen bir argüman olduğundan kızdırır bu "her şey mükemmel demek ki allah var" argümanı. zaten ne zaman bir tanesiyle tartışmaya başlayacak olsam ilk kullandığı cümledir "bak aga her şey mükemmel demek ki allah var diye çıkmak yok." şimdi de arkasına saklandıkları gerekçe bunu ortaçağda bir papazın bulmasıymış peki ben ne demişim daha önce?
    --spoiler--
    bir inanan olarak şunu söylerim hep allah sonsuz kudreti ile evrendeki tüm fizik kimya matematik kanunlarını yaratmış ve insan da bunu sadece aklını kullanarak keşfetmiştir. keza diğer sebep sonuç ilişkilerini de aynı şekilde. deprem - tektonik katmanların hareketi, kalıtım - kromozomlar, en basidinden elmanın yere düşmesi - yer çekimi, ölüm - kanser, kalp krizi, trafik kazası vs hepsini bir sebep olarak görmekle birlikte allahın takdiri olarak inanır. ama bunu demekle kalmaz. kader anlayışı - kadercilik, sonsuz bir teslimiyet değil önüne geçilebilecek sebepleri elinden geldiğince engellemeye de çalışır. bunu sadece acı deneyimlerinde değil en güzel anlarında da tekrarlar. başarılarını, elde ettiklerini allahın lütfu olarak görür. asla ben demez. sebepleri karşısına çıkaran rabbine şükreder.
    --spoiler--
    elbette ki bir papazdan bir mümin olarak davranmasını beklemek saçmalık olur. adam çıkmış "ben" yaptım demiş. ama ben bir müslüman olarak ilmin allah'ın ilmi olduğuna ve bu papazınd abir aracı olduğuna inanıyorsam niye kullanmayayayım. ve bir daha söylüyorum benim yaptığım "argument from design" değil. daha türkçe ve daha geniş ifadeyle ben evrenin mükemmelliğini allah yoluyla anlatmıyorum. allahın varlığını evrenin mükemmelliği delilleri ile anlatıyorum.

    ve tut ki bu argümanı kullanıyorum. bilimsel olarak düşündüğümüzde (gerek fen gerekse sosyal bilimler) bir hipotezin doğruluğu veya yanlışlığı gözlem ve deneylerle ispatlanabiliyorsa kullan aynı argümanı sen de bana bilimsel izahatını yap. allah yoktur hipotezin var ve aynı gözlemlerle sen de bana açıklamayı yapabilirsin ne de olsa.

    yav bırakın işte "ben gözümle görmediğime inanmam arkadaş" deme mertliğini gösteremiyorsunuz. çünkü insan gözünün beyninin ve diğer duyularının ne kadar kısıtlı olduğu yüzünüze söylendiğinde kalakalıyorsunuz öylece. o yüzden bu kadar demogoji.

    ve şunu da biliyorum ki mantıklı izahat yine gelmeyecek yine bu önermelere önermeler gelecek. daha önce olduğu gibi. (elma istemiyorum cevap istiyorum. mantıklı izahat istiyorum. ama anlamadan beyin arızası yaşamakla suçlanıyorum. neyse efendim ya anlayamamışlığına verelim ya da demogojiye)

    ne demişim efendim?
    --spoiler--
    ben açıklayamıyorum anlamıyorum da demek tanrı var diye de düşünmüyorum. bu bir inanç meselesi. ben allah'ın varlığına ve her şeyin onun yarattığı sebepler dahilinde olduğuna inanıyorum. bunu diyen ateist ya da deiste de soruyorum sen sanki aksini açıkladın da inanmadık mı?
    --spoiler--
    sorum açık. önermem açık. ama buna cevap geleceğine yine önermelerle cevaplar verilmiş. olsun efendim alıştık.

    bir diğer tezat ise başlık sahibinin verdiği imansızların icat yaptığı savını müslümanların da icat yaptığına delil olarak verdiğim bakınıza çekirge bir sıçramış iki sıçramış üçüncüsünde "ben müslüman bilimadamları hiç bir şey bulmadılar bulamadılar demiş miyim? dememişim." demiştir. ama asıl tezat, kişilerden bir kişinin verdiği newton einstein örneğinden müslümanlara gönderme yapıp ondan sonra da ben müslüman bilimadamları bir şey bulamadılar demiş miyim" sorusudur. kemal sunal filmindeki maydanoz repliklerine benziyor. - ben demedim. -allah allah ben de demedim. peki kim dedi yav. - ben demedim. - sus lan. sen dedin işte.

    leonardo var demek ki tanrı da var şeklinde özetin özetinin özeti şeklinde bir sonuç çıkartan kişiler aynı zamanda "kuran namaza yaklaşmayın diyor" diyen kişilerle aynı yaklaşımı sergileyen kişidir. maalesef bu düşünce şekli 10 üzerinden 10 verilecek en müthiş filmde başrol oyuncularının sevişme sahnesine kilitlenip kalan ve filmden sonra " x ile y filmde ne güzel sevişti lan" demeye benzer. ya da hayatında daha önce örnekleme ile karşılaşmamış kişidir.

    (bkz: ben örnek gördüm)
    (bkz: babamın örneği var)

    örnekleme ile aslında kastedilen şey nedir peki?
    "şimdiye kadar açıklanmamış demek ki açıklanmış olanlar hariç diğer herşeyi tanrı yaptı." cümlesinin sahibi ise merak konusudur. bu kişiyle tanışma isteği uyandırır insanda. tanışmak ve "hayır açıklanmış olanlar da dahil her şeyi allah yarattı. 2x2=4 dahil olmak üzere dünya üzerindeki bütün bilimler allah'ın eseridir. insanlar sadece bunu keşfetti." demek ister bu bünye bunu diyen kişiye.

    sanat eserinin mükemmeliği sanatçının yeteneği ile ters orantılı mıdır? yoksa değil midir? verilen örnekteki tezat ise her iki durumda da ortada bir sanatçının var olduğunu kabul edip sonra tanrının olmadığı varsayımına ispat olarak gösterilmesidir. mimar sinan örneğinden yola çıkalım. yeteneksiz bir mimar eğer mimar sinanın bir eseri kadar başarılı bir eser ortaya çıkartıyorsa bu daha muhteşem bir şeydir. (mantıklı) ama sonraki örneği buradan açıklamaya çalışırsak sıçtığımızın resmidir. en mükemmel mimar, olmayan mimardır. (hönk)

    ama tutup, bilimsellik, felsefe, sosyoloji, vs konularına girip imanınızı ispatlamaya çalışmaya girmek olarak nitelemek hele de karşılığında her zaman bir yanıt bulmak? ya evet benim de istediğim tam bu. her zaman bunu istiyorum. yanıt bulmak istiyorum. sorduğum sorulara cevap vermeden soruya soruyla karşılık verilmesi beni tatmin etmiyor. bana sorulan sorulara cevap veriyorum da benim orduğum sorular hep cevapsız olarak kalıyor karşılık olarak sadece soru geliyor. istiyorum ki tek taraflı bu soru cevap silsilesine bir ara verilsin. müslümanları mantıklarını kullanmadan körü körüne inanmakla suçlayan ama sorguladığında da sen ne sorguluyorsun lan sorgulamak benim işim. burda soruları ben sorarım. sen inanmana bak. deyip kestirip atan bünyelerden, * mantıklı bir cevap bekler de bekler bu yazar. ama bulamaz. aldığı tek cevap sen böyle böyle sormuşsun ama bir de bunu düşündün mü? yav bu sorumun cevabı değil. sen sorumun cevabını ver ondan sonra sor sorunu be adam.

    sözlüğe bakarsın ezanın gereksizliği, inananların -sanki kendi beyinleri yokmuş gibi- şıhlarının söylediklerini dinleyen, onların söylediklerini yineleyen sözünden dışarı çıkmayan insanlar olarak sınıflandırılması, kurana muhammedin zırvaları diye aşağılanması, hz muhammet'in mezarını havaya uçurmakla ilgili fantezileri olanların başlıklar açması vs vs vs. bunu yazanlar da çıkıp dese küfretmedim dese saygılı olduğu söylenebilir mi?

    saygılı olan bir ateist muhammed oturmuş zırvalamış demez. ben allahın var olduğuna inanmıyorum ve muhammedin de peygamber olduğuna inanmıyorum. kuranı kendisinin yazdığına inanıyorum der. (ki ateist olduğunu bildiğim için bunu demesine bile gerek yoktur. ben öyle düşündüğünü zaten biliyorum.)

    benim fikrime olan saygısından dolayı inanmadığı halde peygamber efendimize Hazret diyen ateist ile oturup tartışma şerefine eriştim. şimdi ben bu adamla bana gerizekalı diyen adamı nasıl aynı kefeye koyayım?

    çok uzun oldu bitirelim artık. kişilerin inançlarını kendi kategorilerine göre kategorize eden kişiler, inancı sadece iman edip gerisine karışmamakla çerçevelemeye çalışan düşünce tarzı, aynı zamanda anneannelerimiz de başörtülüydü ama evde otururdu. sen niye evden dışarı çıkıyorsun, yanımızdan geçişlerini hazmedemiyorum, istikrar senin neyine vesayet diyen düşünce tarzı ile aynıdır. kendisinden farklı düşünce tarzlarına sahip insanların düşünemelerine ve sorgulamalarına müsamahaları yoktur. aslında kendinden farklı düşünenlere tahammülü yoktur. eline imkan versen kurşuna dizdirirler hepsini. inanç ve bilimi (fen ve sosyal olarak geniş anlamda) birbirinden ayrı kulvarlar olarak düşünürler. dahası zıt kulvarlar olarak düşünürler. ispat et lan derler. bilimsel örneklerle konuştuğunda bilim kullanmadan ispat et der. (bkz: yok ebenin amı ali sami)

    edit: anlayamadığım asıl şey şudur. benim dinim bildiğimi yaymakla mükellef kılmış. allah var de, kuran allah kelamı de, inanmayanı davet et diyor. peki inanmayanların derdi nedir? neyi tebliğ eder? hayır ben akıllıyım ondan inanmıyorum demek ispat mıdır? sendeki akıl bende de var. kimbilir benden belki benden zekisindir belki de benim yarım kadar bile zekan yoktur. bilinmez. ama bu zekanın ispatı mıdır? inanmayan insan bunu mu demeye getirir? yav bırak inanmıyorsan inanma arkadaş. cehennemin dibine o zaman. senin inancın sana benim inancım bana. bakıyorsun genelde ateistler provake ediyor. kutsallara sayıyor sövüyor. karşılık görünce hani nerde hoşgörü diyor. peh. (bu edit genelleme içermektedir. kimseyi hedef almamaktadır.)(paranoyak oldum ya kimse üzerine alınmasın diye yazdıklarımı)
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük