her şey mükemmel demek ki allah var diyen insan

entry31 galeri video1
    15.
  1. şimdi burası bir sözlük olduğu için bir başlık altında insanların aklına ilk anda gelmeyecek şeyleri yazmalıyız. amç bu, yani amacımız islamın kutsallığının hakkının islama teslimi değil ve karşıt bir şey de yazmak değil bazen. yani birey a yı aradığında bir çok a olduğunu bilsin görsün.

    dana önce belirttiğim gibi, herşey mükemmel bu durumda bu meükemmelikte bir şeyin kendi kendine ifası imkansızsa demek ki tanrı var, demek argument from design ispatıdır. bu ispat aynı zamanda, ben sınırlı zekamla sonsuz ve mükemmel bir şey hayal edemem demek ki bu hayali birisi kafama koyuyor bu da tanrı olmalı şeklinde de ortaya çıkar, bunu tam olarak design argumanına dahil edip etmemeye karar veremediler. ben de buna zorlama kanıt demeyi tercih ediyorum.

    daha önce belirttim, önce

    bir şeyim mükemmel olması onun dizayn edilmesini gerektirmez.
    bir şeyin dizayn edilmesi de onun diazyn edenin tanrı olduğunu anlamına da gelmez.

    ayrıca bunlar haricinde bu argumana şöyle bir yanıt da var;

    sanat eserinin mükemmelliği sanatçının yeteneği ile ters orantılıdır. yani aslında ilk anda yanlış gibi geliyor. ama örneğin michelangeloyu ele alalım. yaptığı her eser muhteşem. kendisi de inanılmaz yetenekli, doğal olarak yapacağı herşey super olacak. yani michelangelonun yapacağı bir eserin muhteşem olması bizi şaşırtmayacak, ya da bizden örnek verelim, mimar sinanın yapacağı bütün camiler binalar muhteşem olacak bundan eminiz.

    ama eğer elimizde tamamen yeteneksiz bir mimar ya da sanatçı olsaydı ve mimar sinan kadar muhteşem bir eser yapsa idi o zaman onun mükemmeliği daha büyük olurdu.

    bu şu iki yola çıkarıyor bizi, ilki elbette, ben sınırlı zekamla sonsuz bir varlık düşünemem alegorisine, sen ne kadar sınırlı isen, o kadar muhteşemdir aslında senin düşündüğün şey.

    öte yandan bundan sonrasını ben bir kaç okuma da anlamıştım o sebeple umarım anlatabilirim,

    eğer; sanat eserinin mükemmelliği sanatçının yeteneği ile ters orantılı ise ve eğer varolan herşey mükemmel ise bunu da mükemmel bir tanrı yaratmış olmalı, bu durumda en mükemmel tanrı olmayan bir tanrı olacaktır. çünkü olmadığı halde tüm herşey mükemmel ise, dizayn edilmedikleri halde mükemmel iseler o zaman dizayn edilmiş hallerine göre daha mükemmeldirler. bu durumda var olmayan bir tanrının eseri var olanınkenden daha mükemmel olacaktır.

    biraz kafa karıştırıcı farkındayım.

    sözlük islamcıları, sohbetlerde, şıhlarından duydukları şeyleri şıhlarından duydukları şeyler sanıyorlar sanırım. ama şıhları da onları okuyor ediyor ya da başkaları da onalra anlatıyor ama sonuçta bunların hepsi yüzyıllardır, ortada tek tanrılı hiç bir din yokken bile aristo platon okulları ekseninde zeus samplingi ile tartışılan teology isimli alanın tefrikaları. bu tefrikanın a tarafını yazan islamcıya b tarafını yazınca olmaz yanıt bu değil diye mızıkçılık yapması onun islamcı ikiyüzlülüğü ve ergonomisinden başka birşey değil.

    çünkü bu başlık altında şu anda tartışmıyorum, madem bir argumandan bahis açılmış o argumanın farklı çıkışlarını ve karşıt görüşlerini anlatıyorum. o sebeple bana, o zaman buna da yanıt ver demenin anlamı yok.

    ben kendi yanıtımı verdim de geldim buraya zaten. öte yandan iman, tamamı içinde bir hayaller sanrılar iddialar dünyasına kesintisiz inanmaktır. bir müslümanın bir hristiyanın tanrısına inanmak için zorlama kavramlara, miş gibi bilimselliklere, ispatlara, varlık kanıtlarına ihtiyaç duymaz.

    bu sebeple ben bilmek bulmak çözmek zorunda değilim, beni ilgilendirmiyor ben inanıyorum bu haliyle demeniz aslında yeterli.

    ama tutup, bilimsellik, felsefe, sosyoloji, vs konularına girip imanınızı ispatlamaya çalışmaya girdiğinizde karşınızda her zaman, her zaman bir yanıt olacaktır ve bunlar genelde çok çok zorlayıcı olacaktır.

    bu yanıtla karşılaştığınızda da kutsalıma saygı göstermeyen pezevenktir demek zaten çocukluk çünkü kutsalını ofsayta düşürüp kendi kalene gol atan sensin, açılıp bilmediğin denizde dolanınca,dalga çıkınca denize küfretmeye gerek yok.

    al imanını, allaha kitabına meleklerine ve muhammedin onun kulu ve elçisi olduğuna iman et burada sorun yok zaten, ama tutup, bilim ne ki be hala kalbi çözemiyor demek ki tanrı var dersen, sana karşılığında gelecek olan yanıtların hepsine tek tek yanıt verip, ek olarak da bilimsel olarak tanrının varlığını ispata girme iddiası senden geldiği için de varlığı ispatlama zorunluluğun da doğuyor.

    yani aslında normalde kimse senden tanrının varlığını ispatlamanı beklemiyor. o senin imanın. ben çok iyi biliyorum iman etmek ne demektir. ama sen ben imanla yetinmem bilimsel olarak da ispatlarım dersen, ispat beklenir ve yanıt verilir doğal olarak. verildiğinde de sen olmadığını ispatla o zaman denilmesi de komik. iddia eden sensin çünkü.

    nedir sonuç, iman ettiğin çerçevede kalmalısın. çünkü orada bir şey ispatlamak zorunda değilsin. ben müslüman olsam, hiç bir ateist ile derdim olmazdı çünkü ben inandıklarımı ispatlamak zorunda değilim derdim. bilimmiş bilmemneymiş ben iman ediyorum her şeyine der geçerdim.

    sen o alan sana yetmediği başkasına sırnaşmayı tercih ettiğin için bu hale düşüyorsun, kendini bu hale düşürdükçe de başkalarını saygısız olmakla suçlayıp küfrediyorsun. aksine imanına saygısız olan bana kalsa sensin.
    0 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük