taskent ´e peygamber tasdikli olarak gönderilen kuran nüshasi osmanli iyice semirince istanbul´a padisah a hediye olarak gönderilmistir (halifelik makamindan dolayi), kiyas ancak orijinalligi tasdiklenmis olan o nüshayla yapilabilir.
kuran´in o nüshasi önemlidir, cünkü özenle yazilmis ve dünya da o zaman taninan medeniyetlere gönderilmis, bizzat peygamber hazretlerinin tasdik ettigi kuranlardan birisidir o nüsha. gecmiste herhangi biri oturup birseyler yazmis o da bugün bulunmus olabilir.o yazilan seyin ne kadar otantik oldugu sorusu, neden sorulmamaktadir?...ben de bugün oturup kafama göre "kuran benzeri" birsey yazsam, o da bundan 3000 yil sonra bulunsa, o zaman birileri cikip kuran degistirilmistir dese, o adamlar ne kadar haklidirlar ?...olmaz yani... bazi otantik nüshalarla kiyas yapilabilir, o kiyas yapilmis ve zerre degisiklik- hani noktalama isaretlerine varincaya kadar- görülmemistir. kuran bilindigi gibi makamla okunur, ve o okuma sekli de kuran metninde yazilidir, o makam isaretleri bile kuranlarin hepsinde -eski ve yeni- aynen mevcuttur. bu iddia asilsizdir.