Ben eger seyrettigim tüm filmlerden sadece birisi icin "carpici" ifadesini kullanmak zorunda kalsaydim, o suphesiz ki bu film olurdu. Kim Ki Duk ile ilk tanismam da bu filmi araciligiyla olmustur. Filmin arkasindan kalakaldim, kendime gelemedim.. Benim seyrettigim en sarsici ask hikayesidir desem filmi seyreden insanlar eline levyeyi alip kapima gelir benim, kesin.
Bastan belirtelim; Rahatsiz edicidir.
Yeni bir film degil, oldukca eski de diyebiliriz Kim Ki Duk kriterine göre. Yenisi "Beautiful"dur ki ona da gelecegiz. o yüzden Spoiler iceren bilgiler vermekten kacinmiyorum.
Cekinmeden baslayalim, filmin basrol oyuncusu bir Pezevenk. Partkta ilk görüste(burasi mugallaklasabiliyor filmin sonunda) vuruldugu bir kadini görüyor, her bakimdan kendinden epeyce bir uzakta. Aradaki sinif farkini belirtmek icin kizin yeni-yetme bir sevgilisini de onu zorla öptügü zaman sahneye koyuyor Kim Ki Duk. Taciz sonrasi tokati yiyen pezevenk, ayni zamanda ordan gecmekte olan askerlerin de azarini kizin ricasiyla cekmek durumunda kaliyor ve feci bir nefret bagladigini düsünüyoruz ilk etapta.. Akabinde cesitli ayak oyunlariyla türk filmlerini dahi aratmayacak ölcüde sacmaliklarla kizi genelevine düsürüyor "kötü adamimiz". Nefret mi Ask mi sorusu sürekli kafanizda cunku daha önceden kimseyle iliskiye girmemis olan insani Fahiselik yoluna sürüklerken ki acimasizligi derin bir nefretin haince bir ciktisi olarak göze gelir iken aslinda tüm olup biten asik oldugu kizi erisebilir ve kendine yakin tutmaktan ibaret oldugunu anliyorsunuz filmin sonunda.. Burada "erisebilir" olmasi icin asik olan insanin siradanliginin günlük hayatta pek de "siradan bir durum" olmamasi ile cakisan durum söz konusu. Eger ki Adam Berber olsaydi muhtemelen kendisine cok uzak gördügü bir insani cesitli ayak oyunlariyla yine oyuna getirip berber salonunda calisan bir "calisani" yapacakti ve film, Askin cok baska bir yüzünü sergileyecekti sadece.. Ve Fakat bir pezevenkin erisebilir olarak görmek istedigi kadin ancak fahise olmak zorunda kaldigi vakit nefret ile askin birbirine karismis halinden dogan bir sorun ortaya cikiyor ve bu bas dönmesi muhtesem bir filme neden oluyor.. Böyle sevgi olur mu diyeceksiniz yüksek ihtimal ama yine de izlemenizi tavsiye ederim.
video
Hemen her filminde mutlaka ve mutlaka kullandigi sessizligi burada da ayni sekilde deyim yerindeyse karakterligin cigligi olarak filmde yer aliyor. Bu arkadaslar Kim Ki Duk. O Hicbir insanoglunun yaninda asistan olarak dahi calismamistir, hicbir zaman sinema egitimi alarak normallestirilmemistir. Bu kadar özel olmasinin baska bir nedeni de budur. Yazdigi senaryolarin aldigi ödüller ile sinemaya atilan, zar zor biriktirdigi ucak parasiyla Kore'den sanat egitimi almak icin Paris'e gelip gecimini de kendi yaptigi resimlerini satarak saglayan cok baska bir insanoglunun zitliklari bir potada erittigi bir hayal dünyasi. Her filminde sapkin bir ruh hali vardir ve rahatsiz edici bir yan bulunur. istisnasi belki de budizmin anlatildigi bu muhtesem filmidir.
Bad Guy'in senaryosunda bulunan hikayeyi istedigi gibi anlatmak icin kucuk oyuncuklara aldanmadan izlerseniz askin belki de cok baska bir haline erisebileceksiniz.
Bad Guy'da gercekten seyrettiginiz zaman kötülügünden suphe duymayacaginiz adam zorla öptügü kizi baska baska insanlarin koynuna atarken arkadan izler.. Bu bizim icin "serefsize bak ipnator" kivamina gelirken onun icin asik oldugu kadina gercekten ulasabilmenin tek yoludur. Sinif farkinin insanlar arasinda yarattigi görünmez mesafenin aslinda en görünür kilindigi filmdir anlasilabilir oldugu vakit.