hadis arapça söz demektir. buhari bile on binlerce yalancı hadis ayıkladığını söylemiştir.peygamberi hiç görmemiş insanlar bile övünmek için veya türlü nefsani sebeplerle yalancı hadis uydurmaktan çekinmemiş kur'an ve resulullahın sünnetiyle taban tabana zıt şeyleri hadis diye yutturmuşlardır. ikici nokta kur'an kıyamete kadar başka kitap gelmeyeceğinden dolayı korunmakta olup hadisler için böyle bir ilahi koruma söz konusu değildir. dolayısıyla şeytanın, kötü niyetli insanların ve şeytanın hizbinin insanları din yolundan alıkoymak için başvurabilecekleri en önemli sahalardan biri hadis sahasıdır. " iblis dedi; beni azdırmana yemin ederim ki, onları saptırmak için senin dosdoğru yolun üzerine kurulacağım."(araf 16) resulu ekremin kur'anla çelişen bir sünneti olmamıştır olamaz. öyle olsaydı ne olacağı kur'an da belirtilmiştir. ''ki o, çok soylu bir elçinin sözüdür.bir şairin sözü değildir o. ne kadar da az inanıyorsunuz?bir kâhinin sözü de değildir o. ne kadar da az araştırıp düşünüyorsunuz? alemlerin rabbi'nden bir indiriştir o.eğer bazı lafları bizim sözlerimiz diye ortaya sürseydi,yemin olsun, ondan sağ elini koparırdık.sonra ondan can damarını mutlaka keserdik.sizin hiçbiriniz ona siper de olamazdınız.''(hakka 40-47)
yine arapça tam olarak hadis lafzı geçen ayetlerde kur'an varken onu anlamadan bilmeden bir takım sözlerin ardına düşmenin nasıl bir cahillik olduğu belirtilir. örneğin; ''insanlardan öylesi vardır ki, allah yolundan bilgisizce saptırmak için hadis/laf eğlencesi satın alır ve onu alay konusu edinir. işte böylelerine rezil edici bir azap vardır.(lukman 6) ''peki, bu kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar?(araf 185) bu kur'an, uydurulacak bir hadis/bir söz değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. inanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir.(yusuf 111) artık bundan sonra hangi hadise/söze iman edecekler?(mürselat 50) hal böyle iken allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?!(casiye 6) sonuç olarak dinin esas kaynağı kur'andır. kur'anı anlamak ve uygulamak işin gelmeyen bazı insanların hele de peygamberi öne sürüp uydurma hadisleri bile dinin esas kaynağı göstermeye kalkışmaları ne kadar talihsiz bir durumdur. ortada bir çelişki varsa bu kur'an da olamayacağına göre hadistedir ve o hadis yüzbinlercesi gibi uydurmadır. peygamberde sağlığında hadis yazılmasını yasaklamıştır. bir hadisin mana ve şekil yönünden doğru olup olmadığının kanıtı kur'ana uygun olup olmamasıdır. son söz yine kur'anın.kamer suresinde tam dört kez üstüne basa basa şöyle denilir.: yemin olsun ki, biz, kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. fakat düşünen mi var?!(17-22-32-40)