dragon age origins

entry61 galeri
    15.
  1. baldur's gate değil. zaten o zamanların efsane oyunlarına yaklaşan bile olamadı sonradan, ama muhteşem bir oyun.

    Oyunda kötü olma şansınızın olmaması dışında pek bir sorun yok. Yani dialoglar sırasında karşınızdaki insanı tehdit edip ağzından laf alabiliyorsunuz ya da dialoglara rağbet etmeden direk girişebiliyorsunuz. ama bunun reputationa ya da persuasion ve intimidation a hiç bir etkisi yok. ayrıca yanınızdakilere ayar verip tersleyebiliyorsunuz ama o zamanda hadi sikerim diyip gidebiliyorlar yanınızdan. o zaman da ilerleme imkanı kalmıyor çünkü grup için farklı alternatifler olsa da biri templar olan iki warrior bir healer bir de ds yapacak nuker mage şart. bunlarda vyenne ve morrigan olmak zorunda. rogue çok işe yaramıyor.sadece kilitli bazı sandıklar için gerekiliyor ama oyunu etkileyen bir sandık da yok zaten. yani rogue ikame ediliyor oyunda. ok atmayıver. bazen bazı durumlarda gruptakiler farklı düşünüyorlar. yani tam ne yapacağına karar vereceğin her anda araya bir game engine video giriyor ve hepsi düşüncelerini söylüyorlar. her seferinde de çatışıyorlar. bu noktada karar verdiğinizde onaylayanın size hayranlığı artıyor diğeri de buna bozuluyor. iyi ki gift sistemi var. veriyorsun bir hediye düzeltiyorsun.

    ama dediğim gibi hırpani tavırlarla dolaşmanın bir negatif etkisi yok. yani adamdan zorla bilgi aldın tehdit ettin. bu seni bir zora sokmalı. sokmuyor. en azından devam eden ilk savaşta bir debuff olabilirdi. zaten suratından puşluk akan bir karakterde yaratamıyoruz. karakter yaratma ekranındaki her sonuç sıradan. ama oyunda bazı karakterlerle kendi karakter modelleme paneli haricinde çalışmışlar ki yaratıklar, blight, kurtadamlar ve morrigan buna dahil.

    morrigan zaten ilk göründüğü andaki tavırları ile de oyun sırasındaki halleri ile de hangi paralel evrende olursa olsun asılacağın bir hatun. bunu eşimde ilk anda farketti ve kendi grubuna hiç almıyor. beni de bir kaç kere morriganla püşürken yakalamış olsa da şimdilik sorun yok.

    kendi zehirlerini ve iksirlerini yapabilmek iyi olmuş çünkü iksir döngüsü çok yeterli değil. genelde savaşlarda kullandığınız 1/3 oranında loot edebiliyorsunuz. bu durumda herbalism skill çok öenmli oluyor. enchanting ve rune sistemi güzel düşünülmüş. bu durumda aslında oyunu pause da edebildiğinize göre, ille de rogue olsun diyorsanız o zaman healerdan bu şekilde vazgeçebilirsiniz.

    tactics olayı ise gayet iyi. yani grup oluştururken, bir healer bir ds mage bir warrior bir de rogue derken kafanızda az çok aksiyon anında bunların tek tek ne yapacağını, yapması gerektiini düşünerek alıyorsunuz. işte tactics ekranı size bunu daha efektif yapmanızı sağlıyor. yani mesela healerın savaşın ik anında heal etmesine gerek yok, bu durumda sağlıklar %50 altına düşene kadar sen okçulara debuff at, %50 altına düşenleri heal et. ikinci seferde group heal et, ölen olursa canlandır, rogue içinde bir süre okçulara takıl sonra en güçlü olan düşman %50 altına indiğinde git arkadan çalış vs diyebilirsunuz. sonra da ana karakterle kafanıza göre takılabiliyorsunuz bu tacticlerde sıçarsanızda space ile her zaman pause edip değişiklik yapabilirsiniz.

    dlcler (downloadable content demek), çok aman aman para edecek şeyler değil. yani olsa da olmasa da olur. dlc indirmek yerine ikinci seferde mage ile oynanabilir mesela. çünkü oyunun asıl gücü mage karakterde yatıyor. magein yaptığı dps i yapabilen özellikle de büyü kombinasyolarında ve cool downlarda.

    oynadıkça devam edeceğim yazmaya.
    3 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük