kuran ı kerim de matematik hatası yoktur

entry10 galeri
    1.
  1. Arkadaşlar 2 günü buluyor bu tartışmaya şahit olmam ve iddaları incelemem. Daha önceleri bu idda nın yapıldığı başlıklara baktım. fakat bir türlü sade ve düzenli bir anlatım kullanarak söz konusu idda yı gerçekleştiren arkadaşlara verilmiş kesin ve net bir cevaba rastlamadım. hatta bende az sonra yazacağım anlatımdan daha karmaşık olan bir yazıyı alıntı yaparak yardımcı olmaya çalışmıştım. şuanda allah (c.c.) ın izniyle kimsenin kafasında soru işareti bırakmayacağım.
    işte o sure

    NiSÂ SÛRESi

    Bismillâhirrahmânirrahîm

    11. Allah, size, çocuklarınız(ın alacağı miras) hakkında, erkeğe iki dişinin payı kadarını emreder. (Çocuklar sadece) ikiden fazla kız iseler, (ölenin geriye) bıraktığının üçte ikisi onlarındır. Eğer kız bir ise (mirasın) yarısı onundur. Ölenin çocuğu varsa, geriye bıraktığı maldan, ana babasından her birinin altıda bir hissesi vardır. Eğer çocuğu yok da (yalnız) ana babası ona varis oluyorsa, anasına üçte bir düşer. Eğer kardeşleri varsa, anasının hissesi altıda birdir. (Bu paylaştırma, ölenin) yapacağı vasiyetten ya da borcundan sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan, hangisinin size daha faydalı olduğunu bilemezsiniz. Bunlar, Allah tarafından farz kılınmıştır. Şüphesiz Allah, hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

    Bu noktada ateist zeka burada ne rakam buluyorsa hepsini toplayarak 1'e eşitlemeye çalışıyor.Lakin olayı matematiksel denklem boyutunda bir görse idda ettiği durumdan utanacaktır. şimdi bu komik idda nın detayını inceleyelim.

    Ayetimizde olmazsa olmaz şartlar söz konusudur.Hiç bir rakam bir üstteki rakamla toplanamaz, çıkartılamaz, bölünemez, çarpılamaz. Her şart (bkz: eğer) kelimesiyle ayrılmıştır, Evet buradaki rakamlar iki eğer ifadesi arasında kalan cümlede geçerlidir. Başka iki eğer ifadesi arasıyla bağlantı kurulamaz. Eğer bağ kurulmaya çalışılırsa tum aile tekrar gözden geçirilmek zorunda kalınır. yani tekrardan haklar iade edilir. Ne demek istedigimizi daha iyi anlayalım;

    -Eğer hepsi kız olup da ikiden fazla iseler, bunlara bırakılan malın üçte ikisi;

    Bu şart yalnızca bu cumlede geçerlidir,ölenin 2 den fazla kızları varsa miras bırakılan kısmın 2/3 u kızlara gider.Başka işlem bu cumlede yok geri kalan kısımla ilgili bir ifade yok.

    eğer tek bir kız ise o zaman yarısı verilir.

    Eğer kızlar tek ise; malın yarısını alırlar.Yine geri kalan kısım ile ilgili hiçbir işlem yapılamaz.

    Gecelim diğer şarta;

    Eğer ölen kişinin çocuğu varsa anne-babasından her birine altıda bir,

    Ölen kişinin çoçukları olupta anne babasına miras dagılımı hakkında ki bilgiyi bu ayetten ogrenebiliyoruz.Ancak burada çoçuk sayısı ile ilgili bir durum söz konusu olmayıp; anne ve babanın 6 da 1 lik payından sonra geri kalan kısımlar cocuklara kalmaktadır.Yani yine burada butunleme bir hesap söz konusu degildir.6 da 1 lik pay sadece anne babaya dusmektedir.

    Gecelim diğer şarta;

    şayet çocuğu yok da anne-babası mirasçı oluyorsa annesine üçte bir

    Eğer ölenin çoçuğu yok ise; anneye 3 de 1 lik kısım ve geri kalan babaya düşmektedir.Buradaki şartta da pay ve geri kalan kısım söz konusu olmaktadır ve yine matematiksel denklem bozulmamaktadır.

    Diğer şartımızda da aynı durum söz konusudur;

    eğer ölenin kardeşleri de varsa o zaman annesine altıda bir verilir.

    Burada da ayrı bir şart söz konusu olup; yine altı da birlik kısım anneye düşerek geri kalan kısım diğer fertlere taksim edilmektedir.Burada isterseniz babaya da 6 da 1 vererek açık arayın.yine diğer kısım 1 lik tam olmadıgı icin paylastıralarak tümevarıma gidilecektir.

    Şimdi butunsellikte en az aile fertlerine ve en çok aile fertlerine göre ayeti incelersek yine ateistin eline geçen hiç bir şey olmayacaktır.

    En az aile ferti ölen kişinin tek kız çoçuğu durumu ; mirastan 1/2 hesap alır;

    Eğer kız çoçukları 2 den fazla iseler ; mirasın 2/3 kısmını alırlar.

    Şimdi gelelim butunlemesine yontemle dusunmeye;

    Eğer ölenin çoçuğu varsa; anne babası 6 da 1 oran alır 1/6+1/6 +x =1 bu denklemde x bilinmiyor. cocukların kaç tane olduklarının bir anlamı yok ele alınan x bilinmeyeni yukarıdaki şartlara göre bölünebilir yada bölünmeyebilir. Burada ki x sabit bir reel sayı degildir.Bilinmeyen bir değerdir.

    Eğer ölenin cocukları yok ise; olmayabilir cok dogaldır. annesine 3/de 1 lik kısım verilir 1/3+x=1 burada yine bir x bilinmeyen değeri söz konusudur. ve her ondalık bölüme tabi tutulabilir.

    Şimdi en çok aile fertine gelelim;

    Eğer ölenin kardeşleride varsa; cocuklarıda olabilir anne babasıda işin içine girsin. Hiç önemli değil. annesine 1/6 lık kısım verilir diğer kısımlardan

    1.şart; Babaya 1/6 lık kısım ; 1/6 +1/6 +x=1 yine bir x reel sayısı buradaki şarta esas alarak x anne ve babanın dısında kardeşler ve cocuklar olmak uzere 2 kısıma bölünerek incelenir. kardeşlere x/2 kısım cocuklara x/2 kısım iade edilir. x/2 kısımdaki erkek kız oranı x in bilinmezliginden sebep. ondalık bölüme mutlak olarak tabi tutulabilir.

    2.şart; Anneye 1/6 lık kısım verildikten sonra 1/6 +x=1 gibi bir denklemde x lik değer yine her ondalık bölüme tabi tutularak 1 lik tume varımda işlem görebilir.

    Yani ateist mantıgının her rakamı toplayarak 1 e eşitlemesi gercekten çok komik. Halbu ki aşağıdaki problemi hem normal yoldan hemde ateist mantıgıyla cozmeye kalkalım bakalım sonuç ne çıkacak.

    PROBLEM:

    Ahmet in toplam 900 bilyesi vardır. Eğer ahmet in kardeşleri 2 ise; kardeşlerine bilyelerin 2/3 ü. Eğer ahmet in tek kardeşi var ise; bilyelerin ½ si kardeşinin olmaktadır. Bu durumda her iki durumu söz konusu alırsak,ahmet e düşen en çok miktar kaç bilyedir?

    Ateist çözüm:

    Kardeşlerinde bulunan rakam 2*/3 + 1*/2 + 1*/2 =1

    Haliyle denklem tutmuyor diyecek ve cuvallayacak. ve yanlıs bulacak. ne bulacak peki; x i 3/5 bulacak ve ½ ile çarpacak daha sonra da onu 900 ile çarpacak. ve toplam 270 bulacak.halbuki cevap yanlıs.

    Matematiksel boyutta bu problem şöyle çözülür;

    1.durumda; kendisine 1/3 kardeslerine 2/3 pay dusmektedir.

    2.durumda ise; kendisine ½ ve kardesine de ½ dusecektir.

    Bu durumda ilk şartta 300 bilye alırken 2.şartta 450 bilye alacaktır.

    Bu konuya da açıklık getirdiğimizi düşünüyorum. arkadaşlar entry i ilgili yerlerde paylaşırsanız kafasında soru işareti kalmasın kimsenin.

    son olarak yine Nisa suresinden bir ayet i kapanış olarak kullanmak istiyorum.

    Bismillâhirrahmânirrahîm.

    111. Kim bir günah kazanırsa, onu ancak kendi aleyhine kazanmış olur. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

    - o yüzden inançsız arkadaşlara da baskı uygulamanın yada düşünce özgürlüklerini kısıtlamanın manasızlığını düşünüyorum. kim ne yaparsa kendine yapar. herkes kendi günah ve sevaplarından sorumludur. birbirimize birşeyleri kırmadan incitmeden izah edelim. bize yakışan budur.

    saygılar hürmetler.
    40 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük