- karakterler ikilemler arasında kalır.
- Karakterin niyeti iyi olabilir ama sosyal, politik veya ekonomik baskılardan dolayı iyi şekilde hareket edemezler.
- Olaylar tartışılmaya sunulur ama çözüm üretilmez.
- hayatın gerçek yüzünü insanlara göstermek ve bir görüş iletmek amaçtır.
- insanlara "siz olsaydınız ne yapardınız?" sorusunu düşündürtmek amaçlardan biridir.
- Zaman kısıtlı değildir ve uzun periodlara dayanır.
misal:
Mother courage'da sorgulanan şey ahlak ve din değerlere her zaman sadık mıyız ve oyunda gösterilen şey de bu değerlere inandığımız kabul ettiğimiz; fakat kendi çıkarlarımız için görmezden geldiğimiz, bunun sonucunda da oluşan belirsizlik ve zıtlık. Bir kere en baştan mother courage normal bir anne değil. Ataerkil elementleri reddeden 3 çocuğunun da babası farklı olan biri. Kendi oğlu Swiss Chese Katolik ordusu tarafından alıkonuyor. Oğlunu kurtarmak için paraya ihtiyacı var, arabasını satmıyor çünkü ekonomik kurtuluş onun için inanılmaz önemli ve ayrıca da orduyla da pazarlık içine gidiyor. Kitap boyunca ekonomik kurtuluşuna çok önem veriyor, savaştan memnun çünkü para kazanıyor, bitmesini istemiyor. insanlar da kendi hayatlarını düşündükleri için diğer köylüleri önemsemiyorlar, sadece dua ederek kurtulmayı bekliyorlar. Kattrin ise onlara haber vermek için davul çalıyor, o bunu yaparken köylüler ölecekleri konusunda endişeleniyorlar hatta bunu yapmasını istemiyorlar. Ve kattrin vurularak ölüyor. Dekor açısından da oyunda belirli bir yer yok, zaman açısından da çok geniş (30 yıl) bir zaman sürecine yayılmıştır oyun. Kadın çocuklarını kaybediyor fakat biz öyle çok yoğun duygular görmüyoruz, en son kattrin öldüğünde gömülmesine bile kalmıyor. Kendi kurtuluşu için ahlak değerlerini veya dini inançları unutuyor.