NiSA S.116.AYET: Allah,kendisine ortak koşulmasına bağışlamaz. Bundan
başka her şeyi dilediğine bağışlar.Allah'a ortak koşan da uzak bir sapıklığa
düşmüştür;
BAKARA S.165.AYET: insanlardan kimi,Allah'tan başka eşler tutar,Allah'ı
sever gibi onları severler.inananlar ise en çok Allah'ı severler;
MAiDE S.116.AYET: Ve yine Allah demişti ki: Ey Meryem oğlu isa,sen mi?
insanlara: Beni ve annemi,Allah'tan başka iki tanrı edinin(Teslis inancı,üçleme)
dedin? Hâşâ,dedi,sen yücesin,benim için gerçek olmayan bir şeyi söylemek
bana yakışmaz;
ET-TEVBE S.30-31.AYETLER: Yahudiler, Üzeyr Allah'ın oğludur; dediler.
Hristiyanlar da: Mesih Allah;ın oğludur dediler. Bu onların ağızlarıyla
geveledikleri sözleridir. (Sözlerini),önceden inkâr etmiş(olan müşrik)lerin
sözlerine benzetiyorlar.Allah onları kahretsin nasıl da(haktan batıla)
çevriliyorlar.!..Hahamlarını ve rahiplerini Allah'tan ayrı rehber edindiler,Meryem
oğlu Mesih'i de.Oysa kendilerine yalnız tek tanrı olan Allah'a ibadet etmeleri
emredilmişti. Ondan başka ilah yoktur. O, onların ortak koştukları şeylerden
münezzehtir(kusur,eksiklik ve muhtaçlıktan uzak;
CASiYE S.23.AYET: Hevasını(zevkini.arzusunu)ilah edenlerigörmedin mi?
Ya habibim;
Amelinde riya,gösteriş bulunan karşılığını başkasından bekleyen kimse
şirkten kurtulmuş olmaz.ihlas sahibi muvahhid(Allah'ı birleyen)de sayılmaz.
Şirk,ümmetimin içinde zifiri karanlık gecede siyah bir taşın üstünde yürüyen
karıncanın ayak seslerinden daha gizlidir;
(HADiS-i ŞERiF)
Yine Resulullah(s.a.v)efendimiz, Küçük şirkten kaçınınız buyurmuş.
Küçük şirk nedir? demişler, Riya(gösteriş) buyurmuşlardır.
Küfür ve şirk alametlerine saygı göstemek de şirktir.iki dini birden tasdik eden
şirk ehlinden olur.islam;ın hükümleri ile küfrün hükümleri biribirine katan
müşriktir(Allah'a ortak koşan) Küfürden uzaklaşmak islam'ın şartlarındandır.
Şirk şüphesinden sakınmak tevhid(Allah'ı birlemek)dir.
Şirke düşen kimseler,çok çeşitli yollardan şirke dalarlar.Bazıları,Allah;a eş
koştuğu varlığı Allah'ı sever gibi sever.Ondan Allah;tan korkar gibi korkar.Onu
Allah;ı yüceltir gibi yüceltir ve ona hürmetini ibadete çevirir.Allah;a ait yerleri
ona verir: O,helali haram,haramı helal yapsa,boyun eğer ve teslimiyet gösterir.
Bazıları,şirk koştuğu varlığı Allah'ın işlerine yardımcı görür.Allah'ın yardımcılara
ihtiyacı olduğunu, Kâinatı onların desteği ile idare ettiğini düşünür.
Şirke alet edilen varlık bir peygamber olabilir.Ayrıca bir melek,veli,insan,cin,
hayvan,kuş,ağaç,ateş,ay,güneş,yıldız veya başka bir varlık şirke sebep
yapılabilir.
insanlar çoğunlukla sebepler perdesine takılıyor.Allah'tan rahmet ve nimetlerini
alıyor,kullanıyor,fakat asıl vereni unutuyor.Sebepleri işin merkezine koyuyor,
sonra onları gözünde büyütüyor,yaratılan bir şeyi yaratıcı zannedip şirke giriyor.
Esasen,şükür sebebi olacak bir şey,şirke ait alet ediliyor.
içiyle tam bir şeytan iken,dışıyla iyi bir şeyh kılığına girenler ve etrafındaki cahilleri ifsat edenler çıkmıştır.Şeyhini,peygamberlerden üstün gören ve Allah;ı
ile bütünleştirdiğini söyleyen zavallılar da vardır. Yine sahte şeyhe secde eden
onu ziyaret etmekle gerçek haccı yaptığını ve hac farziyetini kendisinden
düştüğünü düşünenler de mevcuttur.
Kendisini şeyh diye tanıtan bazılarıda kendisine tabi olanların namazlarını
kendisinin kıldığını,dinin zikir ve sevgiden ibaret olduğunu belli bir marifete
ulaşanlardan ibadetlerini düştüğünü kulluğun avama has olduğuğunu,
söyleyecek kadar kendilerini serbest görmektedirler.Bu şahısların zerre kadar
insafı, zerre kadar imanı olsaydı,bunların hiç birisini yapamazlardı.Onların bir
kısmı cehaleti, bir çoğuda ihanet içersindedirler.
Bir kimsenin havada uçtuğunu,su da yürüdüğünü,kızgın demirde uyuduğunu,
başında aslanın nöbet tuttuğunu ,ateşi yuttuğunu vs. görseniz,duysanız
aldanmayın.
Önce o kişinin dinin emir ve edeplerine uyup uymadığına bakın.Sonra kimi veya
kimleri destekliyor.Kimler onu destekliyor,ona bakın.Eğer edebi bozuksa,onu
destekleyenler küfür ehli ise onu Allah için terk edin ve sizi onun hile tuzağından
kutarması için Allah;a dua edin.