islam öncesinde arapların yaşamı aslında bugün anlatıldığı gibi olma ihtimali pek yok.
mesela kız çocuklarının diri diri gömülmesi meselesinde. kız çocukları diri diri gömülüyorlar ve kadınlara araplar kötü davranıyor idi iseler; o zaman daha önce 3 kere evlenmiş 40 yaşında bir kadının, aynı zamanda mekkenin en zengini olan aile işinin başında olan bu kadının, babası istemediği halde gençten bir erkek ile evelnmek için kendi babasını sarhoş edip sonrasında adam ayılınca, tehdit ederek evlenmesi gibi bir durumu açıklayamayız. (hatice-muhammed evliliği).
kocası ölmüş bir kadının çocuğunu tek başına nasıl büyüttüğünü açıklayamaz. (muhammedin yaşamı.)
köleleri daha da köleyapmak ne demektir pek anlayamadım. güzel bir şey olmalı. ama zaten islam köleliği kaldırmış değildir. yani trilyonlara yıldızı yaratan, evreni, galaksileri konumlandıran allah kölelik kurumu konusunda ilgisiz kalmıştır. (kölelerinize iyi davranın demek dışında pek bir aksiyon o tarafta.)
kan davasını sanıyorum ali ve sülalesine sormak lazım. hatta kan davası ve ölümler islam gelicne bitmiş ne diyorsun demek lazım da katliamdan kurtulan aile üyesi bulursanç
bir devrim bir devrim. bu kadar basit. devirirsin. örgütlü dini, örgütlü toplumu, ahlakı, ekonomiyi. ve yenisini koyarsın. burada sorun yok.
sorun bu devrimi, yaparken doğal şartlara uygun yaptıktan sonra; ibrahimin torunu, gerçek din ayaklarına yatıp kitabına uydurmak. ama uymuyor artık. 1400 yıl sonra artık olmuyor.
bu topraklar ne tanrılar gördü. seninki mi sonsuza kadar yaşayacak sanıyorsun. zeusa sor bakalım, ona da dağ gibi kurbanlar adarlardı. inanan var mı şu anda? seninki de evrilecek, başka başka isimlerle inanılmaya devam edecek. bir gün başka bir toplum senin kinin üzerine gelecek, üzerinde ki örtüyü kaldırıp yeni tapınak yapacak oraya. sonra da benimki daha doğru diyecek. BÖYLE BiR EKSiLE EKSiLE GiDECEK. senin korkun bu.
saygı saygı diye diye, ateşle tehdit etmenin sebebi de bu.
ayrıca bir bireyin puta tapması, kendi yaptığı taşa tapması değildir. açıkça ve seçikçe, o taşın simgelediği tanrıya ibadet eder, tanrıya birebir iletişecek kadar da götü kalkmadığı için henüz, simgesine tapar. aradaki fark, yani taşa tapmak ile taşın simgelediği tanrıya ibadet etmek arasındaki fark, müslümanın bilinen tarihi çarpıtması kadardır. isa ile muhammed arasında 600 yıl var az çok. bunun reformuda yakındır.