' Şuur, farkında olmaktır. insanı hayvandan ve eşyadan ayıran fark bilinçtir. ibadeti âdetten ayıran şey niyettir. Niyet ise kasıttır. Bilinçsiz niyet olmaz. Niyetsiz ibadet olmaz. Akşama dek aç-susuz bir yerde mahsur kalan kimse oruçlu sayılmaz, ayağı taşa takıldığı için alnı yere gelene secde sevabı yazılmaz. '
'ibadetleri ibadet yapan niyetlerdir. Niyet, bir bilinçlilik halidir. Dolayısıyla niyet, bir amaçlılık ve anlamlılık halidir. Anlamsızlığın ve amaçsızlığın olduğu yerde niyetten söz edilemez. '
ayrıca ;
kalp ile niyet edemeyen dil ile niyet etmelidir. fakat niyetin yeri kalptir. kişinin şüpheden kurtulması için dil ile tekrar etmesi onun için daha iyidir. bir nevi kişinin kendi kendini ikazıdır.