eline dijital slr(single lens reflex) makine alan herkesin bir anda fotoğrafçı oluvermesi bence daha doğru bir tanım olacaktır. çünkü nikon fotoğraf makinesi olarak compact segmentte de üretim yapmaktadır.
ancak bu fotoğrafçı oluverme işi bundan 100 yıl önce george eastman tarafından üretilen ve 1 dolardan satışa çıkarılan kodak makinelerde de olmuştu. 1900 lü yıllarda fotoğraf gibi fazla beceri istemeyen, ancak inanılmaz sonuçlar çıkartabilen bu mucize aleti eline alan herkes bir anda fotoğrafçı olmuştu. ancak film ve sonrasındaki banyo süreci biraz masraflıydı. insanlar denklanşöre daha seçici basıyordu. tekniği deneyerek öğrenmek biraz paraya mal oluyordu. daha sonra cep telefonuna bile yerleştirilebilen dijital sensör teknolojisi ile maliyetleri azaltan ve tüketimi arttıran faktör devreye girdi. artık insanlar korkmadan, elini denklanşörden ayırmadan fotoğraf çekiyor, anında görüyor, beğenmediğini siliyordu. böylelikle deneme yanılma metodu ile teknik çok çabuk kavranılabiliyordu. işte bu tekniği üç aşşağı beş yukarı öğrenen herkes fotoğrafçı oluverdi. bir de photoshop ta level ayarı yapıp merge hdr yapabiliyorsa, o profesyonel bir fotoğraf sanatçısıydı.
bir de bunun photoshop tezgahı denen şey aslında fotoğraf laboratuvarında yapılan teknikleri taklit edebilen dijital görüntü işleme programıdır. bu tezgahın doğduğu yer olan siyah beyaz laboratuvarı bilmiyorsanız, gerçekten fotoğrafı öğrenemezsiniz. peki bu şartmıdır? değildir tabi ki de. siyah beyaz laboratuvar öğrenmeden fotoğrafçı olup şu an işi profesyonel fotoğrafçı olan insan çoktur. ama bir yanları hep eksik kalacaktır.
edit:1850 lerin lafıdır bu, hiçbir şey olamazsan fotoğrafçı ol. sanat konusunda yeteneği olmayıp hep ezik olan kimi aristokrat ailelerin çocukları, ellerine aldıkları koca kameralarla ülkeleri ve değişik kültürleri fotoğraflamaya başlamışlardır. bu gezgin fotoğrafçıların maddi açıdan bir sıkıntısı olmamakla birlikte, bu görüntüleri magazin ve haber belge fotoğrafı olarak da yayınlayarak isimlerini sanatçı olarak anılmasını istemişler ama bu teknik hadisenin sanat olmadığına dair tartışmalar yapmışlardır. 1900 lü yıllardan bu yana hala tartışma konusu yapılır. üzerine yazılır çizilir. eline her fırça alan ressam, her çeikç veya iskarpela alan heykeltraş olmayacağına göre, sende parayı kıyıp aldığın slr ile takıl ve fotoğrafçı ol kardeşim.
edit2:eğitimli profesyonel fotoğrafçıyım ama hala kendime fotoğrafçı derken çekiniyorum. çünkü ustaların çalışmalarına bakarak, kendi çalışmalarınızla kıyasladığınızda, o fotoğrafçıysa ben neyim diyorum. asıl sorgulanması gereken şey budur.