islam ın nefret, kin, ölüm, şiddet saçması ezelden beri tartışılan bir konudur. ncak bunu çok basit bir ayrımı var. kuran a nerden bakarsan orayı görürsün. içinde şiddeti barındıran, şiddete eğilimli manyak bir adamsan, çok kolay referans gösterebilirsin kuranı. ama sevgi yolunu seçmiş bir insansan yine çok kolay referans verebilirsin kuranı. kuran yoruma açıktır, nasıl yorumlarsan öyle anlarsın diye bir şey yok. roman mı okuyorsun? dinin yorumu kişiden kişiye değişmez, değişemez. sana ayrı din, bana ayrı din diye bir mevhumu savunmuş olursun o vakit. anlatılmak isteneler bellidir kuran da ve kesindir.
Allah ve Resulüne karşı savaşan ve yeryüzünde fesat çıkarmaya çalışanların cezası, ancak öldürülmeleri veya asılmaları yahut ayak ve ellerinin çaprazlama kesilmesi, ya da yeryüzünde başka bir yere sürgün edilmeleridir. Bu, dünyada onlar için bir zillettir. Ahirette ise onlar için büyük bir azab vardır. maide 33
yukardaki ayeti sürekli referans olarak verip, al işte islam dini caniliği emrediyor diyen adam düz adamdır. bu ayetin yorumunu tarafsız gözle bakmadan, içindeki islam düşmanlığının ışığında yorumlayan adamlar elbetteki islam ve kuran içinde şiddet, canilik bulacaktır ve etrafa sıratmaya çalışacaktır.
ayette ne dendiğine bakalım;
allah ve resulüne karşı savaşan ve yeryüzünde fesat çıkarmaya çalışanların cezası, asılmaları, kesilmeleri, sakat bırakılmaları vs vs olarak belirtilmiş. bakınca kötü duruyor elbette. yalnız şunu düşünelim. yeryüzünde fesat çıkarmaya çalışan bir insanın öldürülmesi mi kötüdür, yoksa, onun çıkardığı fesatın ardından meydana gelecek galeyan sonucunda yüzlerce, hatta binlerce insanın ölmesi mi kötüdür. evinize giren hırsızın ölmesi mi kötüdür? yoksa hırsızın ailenizden birini öldürmesi mi kötüdür.?
hırsızın yakını için, suçlu olduğunu bilse bile hırsızın ölmesi kötüdür, ev sahibi katildir. ev sahibi içinse, jhırsızın ölmesi yeğdir, hırsız suçludur. hırsızın suçluluğu genel geçer bir kabul olduğuna göre, birilerinin ölmesi gerekiyorsa, bunlar masumlar değil, suçlulardır. ha illa ki öldürmek mi gerek? elbette ki öldürmek şart değil, dünyanın başka bir yerine sürülmeleri de çözüm olarak sunulmuştur kuran da.
demekki, olaya nerden ve hangi gözden baktığınıza göre değişirmiş kuran ın şiddet içermesi. kuran şiddet içermez, şiddete karşı gerekirse şiddet kullanılmasını emreder.