cevşen in bir uydurma olması

entry7 galeri video1
    1.
  1. piyasada satılan cevşen ile verilen kağıtta şöyle yazmaktadır: uhud harbi esnasında efendimizi öldürme teşebbüsleri çoğalıp havanında sıcak olması sebebiyle zırhında yük yaptığı bir ortamda cebrail aleyhisselam gelir ve '' ey muhammed, rabbin sana selam ediyor ve üzerinde zırhı çıkarıp bu duayı okumanı istiyor. bu dua hem sana hem de ümmetine zırhtan daha sağlam bir emniyet sağlayacaktır.''

    Sait Nursi, cebrail'in (a.s) hz. peygambere (s.a.v) bir gazvede zırhını çıkarmasını ve cevşeni okumasını emreden bir vahiy getirdiğini iddia etmektedir. bu haberin ne bir kaynağı ne de bir mesnesi vardır.
    oysa savaşta zırhı çıkarmak şöyle dursun hz. peygamber (s.a.v) uhud savaşı olduğu günü iki zırhı üst üste giymiştir.

    kaynak: ibn mace cihad, 18/ 2806

    yine aynı savaşta resullulah'ın başında miğferi de vardı ve aldığı darbe ile miğferi kırılmış; ve hz. peygamberimiz (s.a.v) de yaralanmıştı.

    kaynak buhari, megazi 26/113 ; müslim cihad ,37/101

    türkiye diyanet vakfı islam ansiklopedisi cilt 7 sayfa 462-464'te de deniliyor ki ; cevşen-i kebir diye bilinen ve musa el kazım'dan itibaren imamlar yoluyla hz. peygambere nispet edilmiş bir hadis olarak rivayet edilen yaklaşık
    15 sayfalık bir metnin sahih olması mümkün görülmemektedir. bu metnin sunni hadis mecmualarında yer almaması, ayrıca şii hadis külliyatının ana kaynağı olan kütüb-i erbeada'da bulunmaması, sadece dua mecmuaları gibi ikinci derecede kitaplarda mevcut olması da bu görüşü desteklemektedir. Türk Diyanet Vakfı islam ansiklopedisi, c:7, s:462-3-4

    sonuç olarak:

    1- cevşen, kaynaksız ve mesnetsiz bir şii duasıdır.
    2- fazileti hakkında söylenenler uydurmadır.
    3-bu uydurma metni sunni müslümanlar arasında yaygınlaştıran zamanın said nursi'si ile günümüz fethullah gülen'idir.
    2 ...
bu entry yorumlara kapalı.
© 2025 uludağ sözlük