putperest bir geleneğin devamı olan cemaatler, hala çıkış noktası olan arap yarım adasındaki ilken yaklaşımlarına devam etmektedir. cemaatler asla özgülükçü yerler değildir. olamaz da. bir kast sistemi vardır ve bu sistemi değiştiremezsiniz. lider liderdir ve bu lider balataları sıyırıp kendi penisini birilerine yalatmak gibi (bkz: muzcu hoca) salaklıkları yapabilirler ve bir tane bile akıllı çıkıpta "ne yapıyoruz biz!" demez.
cemaatlerin temel amacı güce erişmektir. çünkü örgütlü yapılardaki temel amaç, çoğunluğun verdiği ezici gücü kullanmaktır. kimi akıl sahipleri hiç bir dini görüşü olmasada sırf bu güçten faydalanmak için bu tarz sosyal oluşumlara katılırlar.
cemaatlerde kadınlar çoğunluğu oluşturmasına rağmen tamamen ikinci planda kalırlar. tıpkı derebeylerin selfleri gibi hareket eder, karar vermez, kararı uygularlar.
cemaatlerde mutlak bir uyum zorunludur. bazı insanlar tabiatları gereği itiraz ederler ve muhaliftirler. muhalif bir isan ya o cematin başını çeker ya da o cemate karşı olur. cematlerin çeşitlenmesindeki temel mantıkta bu mauhalefettir. güç paylaşımlak zorundadır.
cematlerin temel savunması biz kimseye zorla bir şey yapmıyoruz demesidir. ama en büyük tahr,batı insanların dinlerini sömürerek yapar.
eşcinsellik sıradanlaşmıştır. cinsel olarak ta baskılanan ergen gençler eşcinsel eğilimlere itilmektedirler. (burada bütün cemaatçiler eşcinseldir denmemektedir. sadece bütün dünyadaki dinsel eğitimde sıklıkla ortaya çıkan cinsel baskılanma sonucunda eşcinsel eğilimlerdeki arrtışın vurgusu yapılmıştır.)
Not: örnekler tüm cemaatler için geçerli değildir. örnekler basın, yayın organlarında çıkmış haberlerden akılda kalanlardır. sadece bu haberleri hatırlatıcı nitelik taşımaktadır.