konjonktürü iyi tahlil etmişlikle beraber hal i hazırda pkk'yle aynı görüşü savunan kürttür.zaman ve konjonktür gösterdi ki;türkiyeden ayrı bir toprak üzerinde devlet kurmaktan ziyade temel hak ve özgürlüklerin yaşatıldığı bir türkiyede yaşam talebi daha realist bir girişim olacaktır. diyen abdullah öcalan'la da aynı basamakta bulunmaktadır.öcalan, bu geri vites aksiyonunun anatomik irdelenmesi muhasebesinde kendi vesile olduğu sorun tabanından değerlendirilebilinir.devlet de kendi statik kurallar bütünlüğü içinde ele alınabilinir ve kendi eşitlik tanımının etnik müsaviyet kısmında nakıs kaldığını çaktırmadan itiraf etmeye başlayabilir.ikonlaştırılan bir müessese ile ikonlast bir güruhun,eşitlik ve hürriyet gibi boktan kavramların tesisi noktasında vandalist birer cepheye doğru yol almaları,cepheleşmeye taraf olan kesimlerin muamelelerinden bağımsız eleştirilemez.haklı-haksız saptaması ile haklıyla haksıza taraftar olan insanın ideolojik izdüşümü arasındaki fiziki bağ hem haklı olduğu düşünülen tarafı hem de haksız olduğu kanısına varılan tarafı ilgilendirir.sağcıyı eleştirirken onun sağcı olmasını sağlayan etkenlerden birinin de sol diye bir realitenin var olduğu hakikatini, sağcılığın sığ bir hatadan ibaret olduğu kanısıyla görmezden gelirsek,solcunun solcu olmasındaki etkenleri bu sığ değerlendirmeyle kompanse etmiş oluruz.tarafgirliği salt bir içselleştirme çerçevesinde ele almak kendisinden haz edilmeyen taraflara eleştiri geliştirmeyi engeller;zira taraf olma istemini böyle ele almak, sözkonusu tarafgirliği masum bir kabul ediş olarak gösterir.oysa iki şeyden birini tercih etmek fayda-zarar analizi etrafında izah edilmelidir.
kürdistan özleminin olması durumunda ihanetle iştigal etmiş insan,hali hazırda inkar edilmişliğinin sona ermesi talebiyle haklı bir iş yapmıştır nazarıyla değerlendirilecekse sistem de baş göz üstünedir,mezkur kürt de..ama önce sistem baş göz üstüne olsun, o abimiz sayılır.
hainler etrafındaki çember gün geçtikçe daralıyor edebiyatına bulanmış bir ihanetçi üretimi, bu ülke için erensel sabit midir bilemeyiz fakat o daralan çemberin en geniş olduğu günler de de aynı cümlelerle müjdelenen hainlerin yok olmak üzere olduğu ninnileri, uyutmaktan ziyade farklı açılımları tetikleyen akilane uyanıklılığı doğurdu sonunda.insan yaşamını değer hiyerarşisinin en üstüne yerleştirilen bir dinin müntesiplerince büyük bir insani başarı olarak zihinlere kazılmaya çalışıldığı,bu gün onbeş hain, kahramanlarımız tarafından öldürüldü, cümlelerini sarfederkenmutlu olan sunucunun gözündeki parıltının, insan üretirsen insan öldürmek zorunda kalmazsın gerçeğiyle yüzleşmeye başladığı bu günlerde sönmesi, öldürülen hainlerle ilgili sayısal raporların verdiği müjdeye on çeker.işte başlıktaki kürt böyle bir ortamda yaşamış,hergün ölmemeye çalıştığı hayatında, onu yaşamaya ikna eden daha pragmatist bağlar örme kararı vermiş ve yaşadıklarının ona sunduğu taraftar olma içgüdüsünün harekete geçmesi normalitesini haince eleştirenlerin yaşadıkları sakin bölgelerdeki huzurdan kana kana yudumlayamadığı günleri farklı bir dille yad etmiş olma ihtimali yüksek insandır.kürdistanın kurulmasını istemeyen türk ile aynı değerlendirme denkliğinde tanımlanamsı elzem olan insandır.çünkü insandır.