tevrat ve incil de müjdelenen hazreti muhammed

entry29 galeri
    1.
  1. yalandır. yüz bin defa cevaplandığı halde de ısrarla kitab-ı mukaddes'te islam peygamberinin müjdelendiği zannedilir.

    --spoiler--
    kitab-ı mukaddes bir takım pasajlar tahrif edilmelerine rağmen hala o'nunla ilgili bilgileri bulmak mümkündür bu arada kitaplarının tahrif edildiğini sadece müslümanlar söylemiyor kendileri de itiraf ediyorlar.
    --spoiler--

    müslümanlar burada büyük bir tuzağa düşüyor. kitab-ı mukaddes ya değişmiştir, ya da değişmemiştir. bir karar verin önce. eğer değiştiyse bu kitabı referans alarak, teoloji eğitimi olmadan, ibranice ve grekçe'den, özellikle de bu dillerin gramerini bile bilmeden gazete okur gibi, ayet çarpıtarak, keserek bölerek okursan, bir şeyler kanıtlamaya çalışırsan güvenilirliğin kalmaz. benim kalmaz en azından. hem bir kitabın tamamen insan ürünü olduğunu söyleyip hem de "ama içinde yine de bir şeyler var" demek en basit tabirle saçmalıktır.

    hristiyanların bu kitabın tahrif edildiğini söylemesi mümkün değildir. kutsal kitabın söyledikleri bu kadar açıkken bir hristiyan böyle bir şey söylemez. sen her batılıyı dinine süper bir şekilde bağlı hristiyan zannediyorsan diyecek bir şeyim yok tabii. ben de aynı mantıkla önder sav'ı örnek verip "müslümanlar da zaten hacca gitmenin gereksiz olduğunu, araplara para kazandırma olduğunu söylüyor" derim. aynı mantık bebeğim.

    --spoiler--
    tevratta son peygamberin hüküm vereceği söyleniyor. "çünkü o geliyor, çünkü yere hükmetmege geliyor; dünyaya adaletle ve kavimlere kendi hakikati ile hükmedecek"(mezmurlar 96:13). ancak hz. isa hüküm vermeye gelmediğini ilyalık yapmaya geldiğini kendi söyler. "bir adam sözlerimi işitip tutmazsa, ona ben hükmetmem; çünkü dünyaya hükmetmege gelmedim, ancak dünyayı kurtarmağa geldim."(yuhanna 12:47)
    --spoiler--

    yanlış. isa mesih insan olarak dünyaya hükmetmeye gelmemiştir; çarmıhta kendini kurban olarak sunmak için gelmiştir. ancak ikinci gelişinde göksel krallığını kurmak için gelecektir. ayet çarpıtmak diye buna denir...

    --spoiler--
    daniel 7:13= "insanoğluna benzer biri göklerin bulutları ile geldi ve günleri eski olana kadar geldi ve onun önüne kendisini yaklaştırdılar..."

    bu rüyet, peygamberimiz daha gençken şam ticaret kervanıyla yol aldıgında başında bir bulutun ona eşlik ettiğini gören rahip bahira'nın ebu talip'i uyarıp yeğenin gelecek olan nebidir diye uyarmasına sebep özelliklerden biridir.
    --spoiler--

    daniel'in bir rüyasında geçen bu olayda bir sonraki ayete bakıyoruz: "Ona egemenlik, yücelik ve krallık verildi. Bütün halklar, uluslar ve her dilden insan ona tapındı. Egemenliği hiç bitmeyecek sonsuz bir egemenlik, krallığı hiç yıkılmayacak bir krallıktır." (daniel 7:14)

    islam peygamberine ne zaman tüm halklar ve uluslar tapındı? islam peygamberi yalnızca allah'ın bir peygamberi değil miydi? yoksa müslümanlar neye inandıklarını mı bilmiyor?

    --spoiler--
    işaya 9:6= ''çünkü bize bir çocuk doğdu, bize bir oğul verildi; ve reislik onun omuzu üzerinde olacak; ve onun adı, acip öğütçü, kadir allah, ebediyet babası ve selamet reisi olacak.''

    yuhanna 6:27= '' fani olan yiyecek için değil fakat ebedi hayata baki olan yiyecek için çalışın; onu size insanoğlu verecektir; çünkü baba allah ona mührünü basmıştır.''
    --spoiler--

    yeşaya 9:6'da bahsedilenen isa mesih olduğu çok açıktır. islam peygamberinden bahsediyor olması ise ihtimal dahilinde bile değildir. islam peygamberi ne zamandan beri "kadir allah" olarak biliniyor? bu şirk değil midir islamiyete göre? yuhanna incilinden verilen ayette de insanoğlu olarak bahsedilen kişi isa'dır. incil'de isa mesih'ten "insanoğlu" diye de bahsedilir. başka hiç kimse için bu sıfat kullanılmamıştır.

    --spoiler--
    işaya 29:11,12 = '' kitap okuma bilene verilir, okuyamam çünkü mühürlenmiş der...kitap okuma bilmeyen bir adama rica ederiz bunu oku diye verilir. o'da okuma bilmem der.''

    buradaki ilk zat; hz. isa'dır. incillerde geçtiğine göre isa okumayı bilmektedir. ve tevratı ağızlarında geveleyen onun kurallarını hiçe sayan mabedi kirletenleri azarlamıştır. ikinci kişi ise hz. muhammed'dir. ilk vahy ile ilgili olayı hemen hemen herkes bilir. cebrail oku der peygamberimiz ben okuma bilmem der.
    --spoiler--

    burada bahsedilen kitabın kutsal kitap olduğunu sanmak için epey zorlanmak lazım; ne içtiysen bir daha içme dostum. incil'de isa mesih hiçbir zaman kitab-ı mukaddes için "mühürlenmiş" diye bir şey de söylememiştir zaten.

    --spoiler--
    son peygamberin hz. ismail'in soyundan geleceği ve hz. musa ile karakteristik özelliklerinin benzer olacağı anlatılır. hz. ismail'in soyundan gelen tek peygamber hz. muhammed(sav)dir.

    tekvin 21:13= "... Câriyenin oğlunu (ismâil) da bir millet edeceğim, çünkü o senin zürriyetindir."
    --spoiler--

    ismail, ibrahim'in oğludur. ismail'in soyu devam edecek diye buradan islam peygamberinin müjdelendiği anlamı nasıl çıkarılmış çok merak ediyorum... zira ayetin hiçbir yerinde böyle bir şeyden bahsedilmiyor.

    --spoiler--
    Elçilerin işleri 3: "Musa şöyle demişti: Tanrınız olan Rab size, kendi kardeşlerinizin arasından benim gibi bir peygamber çıkaracak. O'nun size söyleyeceği her sözü dinleyin. O peygamberi dinlemeyen herkes Tanrı'nın halkından koparılıp yok edilecektir. Samuel ve ondan sonra gelip konuşmuş olan peygamberlerin hepsi de bu günleri duyurmuştur. Sizler peygamberlerin mirasçıları, Tanrı'nın atalarınızla yaptığı antlaşmanın mirasçılarısınız. Nitekim Tanrı ibrahim'e şöyle demişti: Senin soyunun aracılığıyla yeryüzündeki tüm halklar kutsanacaktır."
    --spoiler--

    ayetin bir öncesine bakıldığında şu ifade görülüyor: "Tanrı'nın eski çağlardan beri kutsal peygamberlerinin ağzından bildirdiği gibi, her şeyin yeniden düzenleneceği zamana dek isa'nın gökte kalması gerekiyor." (elç. iş. 3:21)

    zannediyorum, isa mesih ile ilgili anlatılan, söylenen her şey islam peygamberinden bahsediliyor gibi gösterilmiş. iyi de bu ayetlerin, bölümlerin başı sonu var. bari onlara bakaydınız bi'. hayır bu mantıkla kuran'da da ineklerin kutsal olduğu anlamının çıkarılabileceği nice ayet bulunabilir; neden olmasın? nedir bu ayetleri kesme biçme merakı?

    --spoiler--
    tesniye 34:12 = ''...ve Rabbin... Mûsa gibi bir peygamber daha israilde çıkarmadı.''
    --spoiler--

    bir kere bu ayet 34:12 değil, 34:10. ikincisi ayet epey bir budanmış; tam ve doğru şekli ise şöyle: "O günden bu yana israil'de Musa gibi RAB'bin yüz yüze görüştüğü bir peygamber çıkmadı."

    "rabbin yüz yüze görüştüğü" gibi önemli bir ayrıntı nedense pas geçilmiş ve ortaya "musa gibi bir peygamber daha israil'de çıkmadı" denmiş.

    --spoiler--
    Habakkuk 3:3-4= ''tanrı teman'dan , kutsal tanrı paran dağı'ndan geldi. sela görkemi kapladı gökleri. O'na sunulan övgüler/hamdler dünyayı doldurdu. Güneş gibi parıldıyor. Elleri ışık saçıyor, gücünün gizi ellerinde.''

    Paran dağı, hz. ibrahim'in karısı hacer ve oğlu ismail i bıraktığı yerdir yine tevratta geçer. Burası mekkedir ve peygamberimiz hz. ismail'in soyundan gelmiştir. O'nun namaz için çağırısı olan ezanları, peygamberliğine şehadet ettiğimiz salası her an dünyanın göklerine yükseliyor.
    --spoiler--

    "sela görkemi kapladı gökleri." hadi ya? bu cümle kitab-ı mukaddes'in hiçbir yerinde geçmemektedir. yazıyı hazırlayan kişi vahiy almadıysa bu ayet orijinal kutsal kitap'ta yoktur. isteyen açar, okur. ayrıca paran dağının mekke/mekke'de olduğu nerden çıktı yahu? ne alaka abicim?

    --spoiler--
    işaya 28:11 = "hayır o ancak yabancı dudaklarla ve başka dille bu kavme söyleyecek."

    Matta 21:43= "allahın egemenliği sizden alınacak ve bunun ürünlerini yetiştirecek bir ulusa verilecek."
    --spoiler--

    işaya 28:11'in doğrusu ve tamamı şöyledir: "Öyle olsun, o zaman RAB bu halka yabancı dudaklarla, anlaşılmaz bir dille seslenecek."

    bana pek islam peygamberi ile bir alakası varmış gibi görünmedi. "yabancı dudaklar" ve "anlaşılmaz bir dil" ile ifade edilen şeyin ne olduğunu anlamak o kadar zor olmamalı.

    matta 21:43'ün arkasından 45. ayette şöyle diyor: "Başkâhinler ve Ferisiler, isa'nın anlattığı benzetmeleri duyunca bunları kendileri için söylediğini anladılar."

    başkahinler ve ferisiler bile anlamış yahu...

    bunun dışında kuran'da anlatılan ve geçen bazı şeylerin tevrat ve incil'de de olması bir tesadüf değildir; bunda yahudi ve hristiyanların da bir suçu yoktur. kutsal kitap'ta islam peygamberi ile ilgili hiçbir şey yoktur. tanrı'nın vahiy ile gönderdiği kitabını değiştirmeye cesaret edebilen insanlar bu kitapların içinde emin olun ki islam peygamberi ile ilgili bir şey bırakacak kadar da aptal değildir!

    bunlar dışında başka cevaplar isteyenler için kaynak olarak şunlar verilebilir:
    http://www.hristiyanforum...e-gectigi-iddiasina-t1356
    http://www.hristiyanforum...digi-iddiasina-cevap-t168
    http://www.hristiyanforum...igi-iddiasina-cevap-2-t44
    8 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük