baş örtüsü

entry195 galeri video2
    22.
  1. "sıktım başı dindar oldum"
    türban, sıkmabaştır. kesinlikle başörtüsü değildir; amacı da başı örtmek değildir.

    türban'ı neden taktığını sorsanız bir kızcığa* şu cevabı alırsınız,
    "farz".
    neden farz?
    "çünkü allah insanları yanlış yollara sevk edenleri sevmez"
    (bunu diyemezler belki. haram vs. derler. ama meselenin dinsel kökeninde bu var)
    "peki insanlar senin sadece yüzünü görerek de yanlış yola sevk olabiliyorlarsa"
    ...
    (kara çarşaf denen şeyin yaratılış sebebi budur. mesele tahrikse, değil kadının yüzü, sesi bile, parmakları bile bir tehdittir)
    "o halde kara çarşafa gir"
    ...
    "hatta senin tüm varlığın yanlış bir yola sevk edebilir insanları..."
    ...
    "öl sen en iyisi. hatta gömelim seni diri diri"
    (islam öncesi olduğu iddia edilen bir <ritüel>. lakin günümüzde arap ülkelerindeki kadın düşmanlığı nedeniyle de kadınlar gömülüyorlar. toprağa değil ama, eve; kocalarının evine; çocuklarının analığına; kocalarının zevklerine itaat etmeye)
    "burda var olduğunu bilmek bile başlı başına bir tahrik unsuru"

    mesele "tahrik"tir; yanlış yola sevk edebilitedir. lakin bu başlı başına kurgusal bir durumdur ve açıkçası bir düşünce suçudur.

    sadece düşünelim.
    yolda birini gördünüz. uzaktan.
    kalçaları vs. dolgun gözüküyor! kıvırtıyor da.
    uzaktan görüyorsunuz.
    hatta diyelim ki gözleriniz de pek iyi görmüyor.
    siz de erkeksiniz.
    onun da kadın olduğunu düşünüyorsunuz.
    ve ansızın tahrik oldunuz.
    vay anasını, haram!

    tahrik olmak suç değil! tahrik edici unsuru barındırmak suç. erkek bu, tahrik olur. kadının amacı bundan kaçınmaktır.

    yerse!

    tahrik olmak, sulanmak, vs. vs. acıkmak gibi bir şeydir. mesele, kişinin bu nefsanî melekelerine hakim olup, iradesini kullanmasıdır.
    bunu yapamıyorsa, ne türban'ın bir fonksiyonu kalır; ne de kara çarşafın.

    zaten başlı başına ataerkil ve ahlaksızca bir yaklaşımdır, kadının örtünmesini istemek.

    islam zamanında, hz. muhammed'in vefatından sonra kadın da erkek de örtünmekteydi.
    bunun nedeni tahrik falan değildi; karıştırmayın.
    arab toplumunun geleneksel çöl kıyafetiydi sebep.

    kur'anı kerim, evrensel bir din iddiasında olan bir dini içerir: islam.
    evrensel bir din, yorumlara tabi olmak zorundadır, yahudiliğe yahut hristiyanlığa benzemez.
    aksi bir iddiası bile yoktur.

    bu nedenle her toplum, islamı yaşayış geleneklerine ve kültürlerine göre yorumlamakta ve yaşamakta serbesttir.

    türk milleti de islamı farklı dönemlerinde farklı şekillerde yorumlamıştır, bu çok doğaldır.
    ve günümüzdeki yorum da, bize laisizm ortak paydasındaki homojen türk vatandaşlığı altında, dini bir birleştirici olarak görmeden yaşamanın gerekli olduğunu göstermektedir.

    mesele uyum meselesidir.

    ya da, mesele uyumsuzluktan rant elde edenlerin meselesidir ve bizlere laf salatası yapmak kalır.

    bugün türban sorunu esnasında yeterli tepkiyi göstermeyen, dinle parsa toplayan siyasiler büyük bir debdebe ve zenginlik içinde semirir; oğullarını ferrarilerde, kızlarını amerikalarda gezdirirken, benim sefil halkım, sefil halkımın biricik kızları üniversitede okuyabilmek için tarikatlara güzel gözükmek; kişiliğinden harcayarak beyinlerini yıkamak zorunda kalıyorsa herhalde boş konuştuğumuz ortaya çıkar.
    6 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük