kıl yeterki, Mevla kabul eder inşallah. niye yanlış yaptın da farklı yöne döndün diye sormaz. hata olur. ama niye kılmadın diye sorar. onda sebep her ne olursa olsun kasıt vardır çünkü. kılmamak iradidir neticede.
kıblenin değişmesi meselesine gelince;
--spoiler--
Allah onların yapmakta olduklarından habersiz değildir. ' *Kıble dönüşümü sayesinde Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem efendimize, onun ümmetine Mescidi Aksa'nın önemi pratik bir yolla vurgulandığı gibi, Yahudilerin kalplerinin yumuşamayıp, islam'a ısınma ihtimallerinin olmadığı da tembih edilmiş oldu
Allah kulunu bilir. içini dışını kalbini ruhunu amelini, herşeyini. iman edip etmeyeceğini de. bu kudretidir. ama kul akıbetini bilmediği halde yine iman etmez. halbuki Allah'ı gayet iyi bilir. zira inanç ve iman fıtridir. burda cenabı hakkın ezeli ilmiyle bilmesi cebri değildir, bilakis her kulu cüzi iradesiyle bunu kast eder. yani iman etmemeyi kendisi seçer. o halde sorumluluk da kendisine aittir. dolayısıyla neticesine de kendisi katlanır..