hata payı bulunmayan, reddedilemeyecek gerçekliktir.
imgelemin ve ifadenin psişik vasıtalarla aklın denetiminden kurtarılması yöntemlerinin bütünü ise sürrealizm, mario tamda bu noktada gerçeküstücülüğün kapılarını ardına dek aralamıştır lan.
öncelikle bıraktığı bıyık modeline bir göz gezdirelim. sürrealizmin en popüler ismi olarak kabul edilen salvador dali'nin bıyıklarına bakalım sonrada. mario'nun bıyıklarının pos olmasına rağmen dali'nin bıyıklarındaki kıvrımlara olan şaşırtıcı benzerliği gözler önündedir. yani tamda bu noktada mario'nun salvador dali esinlenmesi açılışa iyi bir örnek teşkil eder.
yeniden harekete geçirme ve yeniden yaratma süreci olduğu ve bunu alt bilince endeksli harekete geçirdiği aşikar olan sürrealizmin, bu evreye ulaşma çabası sırasında kendinden geçme yöntemine başvurduğunu da biliyoruz. o halde sürrealistler halüsüle semptomlara sahip uyuşturucu maddeler kullanıyorlar ve mükemmeliyetçiliklerini olmadıkları birine bürünerek gerçekleştiriyorlardı. o halde mario, dara düştüğü zamanlarda halüsüle etkilerinin varlığı tartışılmaz olan mantarı alıyor, kendinden daha büyük, daha yenilmez bir hale bürünüyordu. aynı şekilde başka bir bitki yardımıyla da silahımsı bir şey kullanabiliyor görünümündeydi. ve tam da bu nokta da baygınlık evresi olarak nitelendirebileceğimiz renkli yıldızı aldığında en üst konuma geçiyor ve tamamen yenilmez oluyordu. gerek müziğin ritmi, gerek sürat, gerekse kullanılan renkler mükemmeliyeti apaçık simgeliyordu. yıldız ise, baygınlık tasvirinde kullanıldığından en uygun nesne idi.
süper mario da ise işin iyice boku çıkarılmıştır ki, hiç girmiyorum bile...