kur'anda tevrat ve incilin tahrif edildiğine dair yüzlerce beyan var. fakat aynı tahrifkar mantalite tahrif kavramını da tahrif ederek tahrif yok diyebiliyor. çok şaşırmadık.
birebir bir 'tahrif edilmiştir' ifadesi yoktur canımcım fekat 'kelimelerle oynadılar' der mesela aynı 'durumu' ifade etmek için.
tahrif olmuş demek baştan sona bütün harfleriyle oynanmış demek değildir. ki nazil olduğu ilk haline uygun ayetler de var tevrat'ta.
'yanlarında bulunan tevratı tasdik edici' mealindeki kur'an ayetleri de mot a mot kur'an baştan sona tevratı tasdik ediyor anlamında değildir. semantik diye bir şey yoktur belki fekat siyak u sibak vardır a gülüm.
tevratın tahrif edildiğiyle ilgili peygamberden günümüze kesintisiz tartışmasız bir kabul/ittifak vardır müslümanlar arasında.
öyleyse nedir tevrat tahrif olunmamıştır demekteki maksat? biz müslümanların mütenakız olduğunu dile getirmek midir yoksa tevratı övmeye yönelik bir ön propaganda girişimi mi? yedik o fitneyi biz.
bu yaşıma geldim böyle keçilik görmedim.
tahrif günümüzde kurani kavramların içinin boşaltılmasına çalışılmasıyla gerçekleştirilmeye çalışılıyor.
ne sevimli insanlar var yahu, bütün dinlerin ateisti kendi dinlerinin deisti olan. öpmeye doyamıyorum bir balıklı gün den mülhem hilei şeriyye yapıp öpmemi de meşrulaştırabilirim şimdi ben.
özetle: tevratın incilin kur'anın kaynağı aynı. ama tevrat ile kur'an arasındaki içerik benzerliği mutlak anlamda birinin birinden kopya çektiği şeklinde anlaşılmak için orda değildir; o halde neden sadece o şıkkı mutlak doğru olarak kabul edelim?
kur'an ile önceki kitaplar arasındaki benzerliğin konuyla ilgilenen herkesin aklına en uygun sebebi hepsininin allah tarafından vahyedilmiş olmasıdır.
teferruat yanlış anlaşılmaya yanlış anlatılmaya yatkın olabilir. anlatırız geçer.
bir inek kesmemek için ultra zeki kesilen ve başına daha büyük sorumluluk alan muharref bir kültürle yetişmiş nesle inek keçisi diyorum izninizle. inek kurnazı yani.
hülaasa canım: tahrif edilmiştir demek ihtiyacı bile hissedilmemiştir. zira müslümanlar açısından konu bir iki kelime ile izaha muhtaç olamayacak kadar vazıhtır.