dead space

entry38 galeri
    7.
  1. first review:

    bioshock - quake 4/doom3 karşımı bir oyun. 12 chapterdan oluşmakta ve geneli uzay gemisinin dar alanlarında geçmekte. bu özelliği kendisini, orta düzey bilgisayarlarda bile maksimum ayarlarda oynanabilecek bir oyun yapıyor.

    chapterlar arası load olayını çok güzel kotarmışlar, siz bölümü ilerledikçe karşınıza çıkan interaktif kapılar sırasında, chapter in dalmak üzere oldugunuz bölümü load ediliyor. bu sayede, oyunun hiç bir yerinde 5-10 saniyeden fazla beklemiyorsunuz. korku ögeleri olmasına rağmen ilk 2 chapter ı atlattıktan sonra korkmanızı gerektirecek bir şey çıkmıyor karşınıza, hem düşman tiplerine alışıyor; hem de neyin nereden nasıl ve ne zaman geleceğini kestirebiliyorusunuz.

    oyunda ctrl ile gitmeniz gereken yolun ayağınızı dibine opsiyonel olarak geliyor olması, başta oyuncuyu cezbetmiyor, hile gibi görüyorsunuz ancak giderek zorlaşan oyun göz önüne alındığında en büyük can simidi olduğu hissedilebiliyor.

    oyundaki silahlar dışında oyuncuya verilen 2 tip özel mühimmat var. birisi kinesis module denen telekinesis e benzer olay, bir diğeri de hareket eden objeleri belli bir süre yavaşlatan stasis module. kinesis module istenildiği kadar kullanılabilirken, stasis module'ü etraftaki nodlardan doldurmak gerekiyor, kullandıkça azalıyor.

    oyunda 6 tip silah var ve bunlar toplanan power nodelarla, benchlerde upgrade edilebiliyorlar. yalnız ben, chapter 6 ya kadar geldim ve yapabildiğim upgradeler, plasma cutter'ın hasarını 2, cephane kapasitesini 1; line gun'ın kapasitesini ise 1 kademe arttırabilmekle sınırlı kaldı. power nodeların az olması ve upgrade sisteminin belli bir yola göre takip edilmesi zorunluluğu yüzünden toplanılan power nodeların düzgün kullanılmasını öneririm. ayrıca bu power nodeları kilitli bazı kapılarda kullanıp, bu odaların içersindeki mühimmat veya değerli bazı parçalara ulaşmak da mümkün. karar size bırakılmış.

    oyunda isaac isimli karakterin giydiği özel donanımın ismi rig. oyun boyunca bunun da benchte tekme-yumruk hasarını ve armor seviyesini yükseltmek mümkün. toplamda 5 farklı seviyede rig var, oyun boyunca yeni silahlar ve cephanelerin de satın alınabilmesini mümkün kılan schematicler sayesinde, storelardan daha üst seviyede rigler almak mümkün.

    storelar, alışveriş aparatları olduğu gibi isimlerine binayen fazla nesneleri saklama amacıyla da kullanılabiliyor. her seviye rig'in farklı miktarda obje taşıma kapasitesine sahip olduğunu belirtmekte fayda var, burada store devreye giriyor.

    oyunda farklı animasyonlar eşliğinde ölmeniz mümkün. ilk başlarda sinir bozucu olsa da yavaş yavaş alışılıyor. vay amk, herife bak ne çaktı be, diyebiliyorsunuz.

    oyundaki save sistemi de oyun boyunca karşınıza çıkan nodelar sayesinde mümkün. checkpointler bu noktaların dışında var, ancak oyundan çıkıp tekrar girdiğinizde checkpointten başlayamıyorsunuz, save noktanız önemli burada. bu nedenle save noktalarından sonra oyunu terketmeye bakın.

    oyundaki zero gravity jump olayı da şu şekilde işliyor. oyunda karakterimiz giydiği ağır uzay kıyafeti yüzünden zıplayamıyor. karakter ve diğer elemanlar uzayda olduğundan ve bir süredir cevap alınamayan hayalet bir gemide takıldıklarından, haliyle belli noktalarda geminin hasar almış, uzay havasıyla bütünleşik ortamlardan geçmeden olmuyor. burada silah moduna geçerek silahın doğrultulduğu noktayı ayarladıktan sonra ctrl ye basıyoruz ve karakter o noktaya süzülüyor. eğer uzak bir nokta belirlemişsek, silahın cursoru kırmızı bir hal alıyor ve işlem onaylanmıyor.

    havanın olmadığı, yukarda bahsedilen bu tip bölümlerde; oyuncunun sahip olduğu rig seviyesine göre belli bir kapasitede hava deposu bulunuyor. bu sayede 70 sn den başlamak üzere uzay ortamında dolaşabiliyoruz. ayrıca oyun boyunca karşımıza çıkacak itemlerdan biri de small-medium... olmak üzere oksijen tüpleri. bunları da süre azaldıkça kullanıyor ve kalan süreyi arttırıyoruz.
    7 ...