Kur'an'ı okuruz; fakat hüküm vermek her kişinin yapabileceği şey değildir. Tüm tıp kaynaklarını okuyan insan ameliyat yapabilir mi? ihtisasın tamam olması için uygulama ve zaman gerekir. Peygamberler de bu açıklamayı yapabilmek için memur kılınmış fanilerdir. Yaşayışlarıyla örnek olarak insanlığa yol göstermişlerdir. Kendini peygamber yerine koyan ruhban sınıfı, dini çıkarları için kullanmışlardır. islamiyette bunun yeri olmadığı gayet açıktır; fakat her dönemde birileri çıkıp dünya işlerini istekleri doğrultusunda dine uygun gibi gösterme gayretine girmişlerdir. Doğruyu konuşmak için bazen kitabın yol göstericiliğini kullanmak yeterlidir. Haksız yere cana kıyılmayacağı gayet açık olduğu halde Şeyhülislam Ebussuud, Kanuni'nin sözünün dinen nasıl boş olduğunu düşünüp islama yaptığı montajlama yorumla Pargalı'yı öldürtmüştür. Neymiş efendim; uyku yarı ölüm olduğu için hükümdar uykuya daldığında veziri öldürmek dinen caiz olabilirmiş. Bu gibi insanlar, dünyevi çıkarlarının dinde kendilerince yeri olduğunu ispat etmek için ruhban sınıfını kullanmaktadırlar. Lafım Kanuni özelinde değil, sadece örnek olsun diye söylüyorum. Demek ki neymiş: Üşüyen insan üstünü kalın giyinir. Yine de üşüyüp titremeye başlarsa hastalanmıştır ve doktorun yolunu tutar. Doktor seni tedavi etmek için var. Seni daha da hasta eden doktor değil şarlatandır. Kur'an ana yasadır; ancak yaşantımızı düzenleyen çevremizdir. Hiçbir kimse ya da hadis kur'an'ın hükmüne ters olamaz.