film, maffa filmleri familyası içinden anlatım yöntemiyle sıyrılmaktadır. klasik mafya, gangster filmlerinin vazgeçilmezi olarak kabul edilen tempo ve olayların bir iki kişi etrafından şekillenmesi gomorra filminin elini sürmediği yöntemlerden olmuştur.
tam tersine, bir türlü akmayan sahneler ve olayların birbiriyle bağlantısını kurma çabası, filmin ilerleyen sahnelerinde sıkıntı şeklinde tezahür etmekte. ancak buna mukabil mekanın kendisine odaklandığımızda filmin baş aktörünün, karakterlerden her biri veya bir kaçı değil, tam da bu mekanın kendisi olduğu kanısına varıyoruz. zaten film de, bakkal çırağından mafya babasına kadar herkesin içende olduğu bu mekanın bir çeşit betimlemesini yapmakta, çehovvari bir durum öykülemesi kurmakta.
dolayısıyla film boyunca ortaya çıkan olayları bir sonuca bağlanmasını ya da onların çözümlenmesini beklemekten ziyade kendimizi o mekanın, kişilerin, ilişkilerin belgesel tadındaki akışına bırakıyoruz.