kendini şartlamaktır. mevzuyu allah tarafından irdelersek, elbette yapılan iyiliği hangi amaçla yaptığınız önemlidir ancak eylem öyle yada böyle sonuçlanmıştır. amacınız allahın rızasını kazanmak olmasa bile onun bakışıyla belki onun rızasını kazanmışsınızdır. mevzuyu iyiliği yapan kişi tarafından irdelersek, öncelikle teist kişiye göre allah rızası için iyilik yapan kişinin iyiliği ile bir amaç gütmeden iyilik yapan kişinin iyiliği arasında zerre gram fark yoktur çünkü, iyiliği yaratan varlık allahtır zaten. bu yüzden allah rızası için yapılan iyilikten daha saf, daha temiz bir iyilik ona göre zaten olamazdır. bu bağlamda teist kişiye göre insan hiç bir amaç gütmeden iyilik yaptığında da zaten allah rızası için iyilik yapmaktadır çünkü, iyi olanı da allah belirlemiştir, iyi olandan da allah razı olmuştur. bu yüzden aslında ona göre allah için yapılmış iyilik yada rıza gütmeden yapılmış iyilik diye iki farklı kavram yoktur.