hadisleri inkar eden müslüman

entry34 galeri
    32.
  1. öncelikle bilmelidir ki bu ilimle uğraşan alimler senin benim gibi alimler değil ikinci olarak hakikaten bir hadisin hadis kitabına alınma şartları öyle kolay değil rivayet eden adam eğer ki ravi zincirinin bir halkasından şüphe dahi ederse o hadis kabul görmüyor artı ayriyeten hadis alimlerinin de kendi kriterleri var mesela imam Buhârî, bir hadisi kaynağından almak için aylarca yolculuk yapar, ancak rivayet eden kişinin boş eliyle ahıra götürerek atını kandırdığı için hadisi ondan almaktan vazgeçer. bu kadar hassas bi teraziyle çalıştıklarını unutmamak gerekir yani öyle liseden yeni mezun olup buharinin peygamberden bilmem kaç sene sonra yaşadığı için doğruluğunu tartışmaya açmak abes kaçıyor ki öyle bile olsa o zaman namazı orucu nasıl kılacaksınz zira allah kuran da namaz kılın oruç tutun demiştir ama ne zaman şartları ne bunları biz hep peygamberden öğreniyoruz yoksa siz de işinize gelen hadisleri günümüze taşıyıp işinize gelmeyen hadisleri içten içe bu uygulamaların haliyle peygamberin haliyle islamın 1400 sene öncesi için geçerli olduğunu mu söyleyeceksiniz oh ne ala istediğini al istediğini alma unutmayın allah hoşunuza gitmediği zamanlarda da allah! zaten yok öyle hoşuma geldiğimde ibadet edeyim işime gelmediğinde eskide kaldı e zaten müşrikte allaha inanıyordu işine geldiğinde mesele işine gelmediğinde de oruç tut dediğinde ekmeğini fakire ver zulmetme yani insanın hoşuna gitmediği meselelerde de ibadet etmen allah sizin hizmetliniz değil yarattı tamam kabul ama bizim nefsimize karışmasın e bu kudretli değil hizmetkar oluyor zaten imtihan ayrılıkta belli oluyor yoksa zaten yırtılmış kullanmadığın zaten giymeyeceğin kotu fakire vermen bi anlam ifade etmiyor nefse güzel gelmesine rağmen seks yapmıyorsan sen iyisin yoksa yaratıcıyla hiçbi fikrin ayrışmıyor sen de susadın o da su içmeni istiyor o ibadet olmuyor sen o istedin diye değil kendi isteğin olsun diye içiyorsun o suyu ha tanrıya da uyuyor diye de ben o istedi diye içtim diyemezsin kimseye

    ayrıca bu hadisleri inkar etme bana şöyle geliyor atıyorum bi devlet başkanına direkt yaklaşamazsın önce etrafındakileri yok etmen gerekir bu da öyle peygambere saldıramayan önce alimlere tefsircilere sonra hadislere sonra sahabilere sonra "ya aslında ali ömer ebubekir osman da bizim gibilerdi hz demesek de olur"deyip peygamberi korumasız bırakmaya çalışıyorlar

    ikinci bi planda gerek kuran da gerek hadisler de "yav biz de yorumlayabiliriz neden alimlere güvenelim" diyerek genelgeçer fetvaları yok sayıp ömrünü bu ilme adamış adamlarla kahvede islamın i sinden anlamayan adamları eşitmiş gibi göstererek ilim adamlarını ve fetvalarını değersizleştiriyorlar böylelikle islam akidelerini 1 milyar insan yorumlasın herkesin kendine göre yorumladığı herkesçe sakız olmuş 1 milyar din oluşturup kuranı itibarsızlaştıracaklar akıllarınca oysaki onlarda biliyorlar ki birlikten kuvvet doğar fikir birliği kurulsun istemiyorlar müslümanlar arasında siz sanıyor musunuz ki onlar gerçekten doğru bulunsun müslümanlar arasında fikir birliği olsun istemezler tabi düşünsenize 1.5 müslüman fikir birliği sağlamış 1.5 milyar insan niçin istesinler ki o aman devlette olur dünyanın en büyük gücü de olur hem onlara sorsan kahvedeki adam tıp konuşabilir mi ya da hukuk yok der hukuğu hukukçular konuşsun onun bi disiplini var kendi içinde bozulmaması gerek e be ahraz dinin yok mu?

    ayrıca su testisi su yolunda kırılır diye bi atasözü var ben öyle olacak demiyorum ama sonradan ateist olan herkes önce hadislerin güvenilirliğini tartışmaya açtı ilk anda ateist olunmuyor yani ...anlayacağınız yolunuz yol değil.
    2 ...
  1. henüz yorum girilmemiş
© 2025 uludağ sözlük