Türk sinemasının gayri resmi adı. "Karaoğlan"lar "Malkoçoğlu", "Kiracı", "Feride", "Sakar Şakir" ve nicelerini üretmiş sektör. Tür yelpazesinden bakıldığında korku filmlerinden maceraya, suç filmlerine kadar tüm türlerde eserler verilmiş sinema. imkanlar kısıtlı olmasına rağmen kendi fenomenlerini yaratmıştır aynı zamanda, "Dünyayı Kurtaran Adam" gibi biim kurgu türüne bile el atmıştır. Bakıldığında Yılmaz Güney, Ediz Hun, Tarık Akan, Kemal Sunal gibi karakterleri hayatımıza sokan, mafyayı bile alaya alabilecek filmler yapan bir kuşak geride kaldı. En büyük özelliği ise anlatacak öyküleri olmasıydı, "Kapıcılar Kralı" cunta döneminde askeri yönetimi inceden inceye eleştirebilecek kadar cesurdu, gene "Köprü" "Tatar Ramazan" gibi yapımlar gerçekten ülke sorunlarını yansıtmaktaydı, yani acı gerçeği gözümüze sokabiliyordu. "Uçurtmayı Vurmasınlar" ya da "Piyano Piyano Bacaksız" ı izleyip de duygulanmayan kimse olduğuna inanmak gerçekten zor. Belki de günün Türk sinemasından ayıran en önemli fark da bu Yeşilçam'ı, hikayelerin gerçek olması bizi yansıtması. Çevresinde Seğmen Ağa figürünü görmüyor insan ancak Mülayim Sert her yerde insanın karşısına çıkabilecek yaşayan bir karakter. Toplumdan kopuk değil sinema Yeşilçam'da. Bu nedenle "Korkusuz Korkak" ı "Selvi Boylum Al Yazmalım" ı defalarca seyredebilirken "Hababam Sınıfı Üç Buçuk " yarıda bırakılıyor.